MotoGP v Texasu 2014: Ti, co se na pódium nevešli

MotoGP v Texasu 2014: Ti, co se na pódium nevešli

Vraťme se ještě k Velké ceně USA v Austinu. Po ohlasech jezdců z pódia vám přinášíme také vyjádření závodníků, kteří se na stupně vítězů neprosadili.

Stefan Bradl (LCR Honda) - 4. místo
Němce o lepší výsledek ve Velké ceně USA připravily problémy s přední pneumatikou. „Závod byl zvláštní kvůli Lorenzově jump startu. Na začátku jsem trochu hledal tempo, musel jsem bojovat s Rossim a jezdci Ducati, což mě stálo čas na hledání vlastního tempa. Pak už jsem mohl poodjet, ale upřímně, měli jsme velký problém s přední pneumatikou, která odcházela příliš rychle,“ upozornil. „Musel jsem zpomalit a bylo nemožné stíhat Doviziosa. Během víkendu byly pneumatiky dobré, ale v závodě jsme měli velký problém. Myslím, že se to týkalo řady jezdců. Čichal jsem pódium a je těžké akceptovat porážku, ale jinak můžeme být spokojeni, protože jsme odvedli velmi dobrou práci.“

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 5. místo
Mladý Angličan sahal po pódiu a ze svého výkonu byl potěšen, protože Okruh Amerik v Austinu považuje za fyzicky nejnáročnější v kalendáři. „Odvedl jsem tvrdou práci. Je těžké dosáhnout perfektního nastavení, je tu řada odlišných zatáček a není možné připravit nastavení, které by sedělo na všechny. Musíte dosáhnout nejlepšího kompromisu. V prvních kolech to bylo trochu moc agresivní, přehříval jsem brzdy a přední pneumatika se také dost zahřívala. Než abych cokoliv riskoval, nechal jsem je ochladit, což trvalo tři až čtyři kola,“ vyvsvětloval. „Viděl jsem Pola, jak mě předjel, pak projel Valentino. Musel jsem se nadechnout. Jakmile se pneumatiky stabilizovaly, začal jsem postupovat dopředu. Motorka jela, jak jsem chtěl, stačilo na ní sedět. Dvanáct kol před cílem jsem vycítil šanci. Přiblížil jsem se Bradlovi a dal jsem do toho všechno, pokusil jsem se ho v zatáčkách podjet. Udělal jsem maximum, i když jsem věděl, že Dovizioso ujel. Těší mě, že jsem byl nejlepší jezdec Yamahy.“

Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3) - 6. místo
Španělský debutant byl hrdý, že dokázal porazit tovární yamahy. „Věděl jsem, že musím na začátku co nejvíc tlačit, protože jsem nechtěl ztratit kontakt s chlapy před sebou. Možná jsem tlačil až moc, nemohl jsem ten rytmus udržet až do konce závodu. Jsem spokojen, že jsem v určité části závodu dokázal bojovat se svým týmovým kolegou, protože Bradley je letos velmi rychlý. Byl jsem druhý nejlepší jezdec s yamahou, to znamená, že jsme neodvedli špatnou práci. Největším problémem byla přední pneumatika, myslím, že se s ní trápily všechny yamahy,“ připomněl. „Od loňska jsme věděli, že to nebude pro náš stroj jednoduchá trať. Cítím, že to byl fyzicky náročný závod, stroje MotoGP jsou těžké. Zejména při brzdění ke konci závodu mě bolelo rameno, protože tu je řada levotočivých zatáček. Tým odvedl skvělou práci. Dávám maximum do toho, abych se co nejvíc naučil a co nejrychleji se zlepšil.“

Andrea Iannone (Pramac Racing) - 7. místo
Ital odjel většinu závodu na třetím místě. „S výsledkem jsem spokojen, ale mohlo to být lepší, kdybych neměl problém s pneumatikou. Dokud to bylo možné, jel jsem na hraně. Přilnavost přední pneumatiky se pak náhle zhoršila a bylo příliš nebezpečné tlačit. Nerozumím, proč jsem ztratil tolik přilnavosti. Během tréninků jsme použili stejnou směs a neměli problém,“ divil se. „Je to můj první dobrý závod v MotoGP po obtížném roce u Ducati. Stáváme se silnějšími. Děkuji členům týmu za skvělou práci a Ducati za podporu.“

Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) - 8. místo
Fenomenální Ital měl velmi rychle opotřebenou pravou stranu přední pneumatiky. „Během víkendu jsem měl stejný problém, ale ne tolik jako teď. Ráno jsme udělali dobrý pokrok a celý warm- up jsem absolvoval na použité pneumatice, takže jsme byli celkem pozitivní,“ vzpomínal. „Bohužel po sedmi nebo osmi kolech přední pneumatika odešla a musel jsem jet o tři sekundy na kolo pomaleji. Je to škoda, protože jsem mohli dosáhnout dalšího pódia, což byl náš cíl, který jsme bohužel nesplnili.“

Aleix Espargaró (NGM Forward Racing) - 9. místo
Španěla limitovali potíže s vibracemi přední části motorky, které ho pronásledovaly už ráno. „Musel jsem jet trochu konzervativně, zaměřit se na dojetí závodu a získání bodů. Bylo to velmi frustrující, ale nemohl jsem tlačit. Jinak si věřím na příští závod a těším se do Argentiny,“ upozornil.

Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) - 10. místo
Dvojnásobný mistr světa třídy MotoGP předvedl neuvěřitelný jump start, příčinou byl komár v přilbě. Po odpykání penalizace v podobě průjezdu boxovou uličkou zahájil stíhací jízdu. „Na startu jsem nemyslel, byl jsem roztržitý a udělal velkou chybu. Potom jsem jen snažil tlačit na maximum, abych dosáhl co nejlepšího výsledku, ale závod pro mě prakticky skončil. Chci se omluvit týmu, že jsem si zničil závod,“ kál se. „Ale neupadl jsem, i když to byla obtížná situace plná napětí a bylo jednoduché udělat chybu a zranit se. Dobré je, že jsem dokončil závod a získal první body do šampionátu. Ale pochopitelně to nebyl náš víkend.“

Nicky Hayden (Drive M7 Aspar) - 11. místo
Pro Kentucky Kida se závod odvíjel lépe, než očekával. „Bylo to pochopitelně lepší než po celý víkend. Nebyla to pro nás jednoduchá velká cena. Během tréninku jsme měli několik problémů a upřímně řečeno, moje reakce nebyla nejlepší. Bylo pro mě těžké v domácím závodě tak ztrácet. Musím se omluvit, protože to se mnou nebylo jednoduché. Tým pracoval po celý víkend opravdu tvrdě, dal jsem mechanikům nějaké podněty a oni udělali maximum, aby mi poskytli tu nejlepší možnou motorku,“ chválil. „Nakonec odjíždíme s pozitivním výsledkem. Užil jsem si závodění v silné skupině. Pozitivní je, že máme další zkušenosti s novou motorkou. Víme, že sezona je dlouhá, takže musíme dál pracovat, abychom vytěžili maximum z našeho potenciálu.“

Hiroši Aojama (Drive M7 Aspar) - 12. místo
Japonec je spokojen se svým posunem o čtyři místa dopředu oproti startovní pozici. „Ukazuje to pokrok, jaký jsme během víkendu udělali. Měl jsem dobrý start, ale my, co jsme jeli na tvrdší pneumatice, jsme museli čekat, než přijde náš čas. Jak kola přibývala, dokázal jsem se přiblížit skupině před sebou a zvládnout několik předjetí. Nakonec jsem téměř dohnal Nickyho, takže jsem opravdu spokojen a vděčný týmu za to, že mi připravil skvělé nastavení, motorka fungovala dobře a cítil jsem se lépe než v Kataru, zejména, co se týče přední části,“ liboval si. „Pořád musíme s touto motorkou získávat zkušenosti, ale dvanácté místo je pozitivní a jsme na správné cestě. Chci poděkovat týmu, sponzorům a všem kolem mě, kteří nám pomáhají získávat takové výsledky.“

Yonny Hernández (Energy T.I. Pramac Racing) - 13. místo
Kolumbijec byl se svým výsledkem spokojen. „Byl jsem většinu z dvaceti kol blízko Haydena a Aojamy. Mají řadu zkušeností, byla to dobrá příležitost, která mi pomohla se dost naučit. Těší mě, že jsem znovu dosáhl svého cíle. Děkuji týmu za odvedenou tvrdou práci,“ pochvaloval si.

Héctor Barberá (Avintia Racing) - 15. místo
Španěl získal svůj první letošní bod, závod označil za nejtěžší v kariéře. „Po třech kolech jsem odepsal přední pneumatiku a motorka měla v pravotočivých zatáčkách problémy. Musel jsem při každém náklonu riskovat. Důležité bylo neupadnout a dojet. Získal jsem bod, což vzhledem k okolnostem není špatné. Je škoda, že je velmi obtížné získat informace, protože nic nefungovalo,“ litoval. „Musíte se soustředit na něco jiného, uprostřed zatáčky jste o dvacet kilometrů za hodinu pomalejší. Myslím, že dojet závod bude důležité a vůči týmu by bylo nezdvořilé zajet do boxů. S tím, co jsem měl k dispozici, jsem odvedl maximum.“

Michael Laverty (Paul Bird Motorsport) - 16. místo
Reprezentant Severního Irska byl frustrován, že v posledním kole přišel o bodovanou pozici. „Měl jsem několik malých problémů, které zbrzdily můj pokrok, ale tvrdě jsem tlačil a v polovině závodu jsem dohnal Barberu a Abrahama. Tři kola před cílem jsem se dostal na šestnácté místo, ale měl jsem malou přilnavost, takže jsem mohl udělat jen málo, abych zdolal Barberu. Zajel skvělé poslední kolo a už jsem se před něj nedostal,“ vysvětloval. „Na každou jízdu jsme vylepšili šasi. Okruh Amerik víc sedí výkonovým charakteristikám našch soupeřů než našemu motoru Aprilia, takže cítím, že jsme odvedli dobrou práci.“

Danilo Petrucci (Iodaracing Project) - 17. místo
Ital se omlouval, že nedokázal bodovat. „Měl jsem dobrý start, i když jsem neměl kontrolu prokluzu, protože nám pořád dobře nefunguje. Pak jsem měl kontakty s Brocem Parkesem a Héctorem Barberou. Poškodily se nějaké senzory a začal jsem vepředu pociťovat silné vibrace,“ uvedl. „Myslel jsem si, že jsem poškodil motor. Všechno pracovalo dobře, byly to jen vibrace a já mohl dokončit závod. Doufám, že v Argentině zajedu dobře, bude to pro všechny nová trať, ale myslím, že v Evropě nám to půjde lépe.“

Mike di Meglio (Avintia Racing) - 18. místo
Francouz hned v úvodu zamířil mimo trať, když se snažil předjet Colina Edwardse. „Necítil jsem se tak špatně, pak jsem zaznamenal několik problémů, motorka dost podkluzovala. Nemohl jsem nic dělat. Snažil jsem se to opravit přidáním trakce, ale bylo to tak silné, že to nepomohlo, proto jsem zpomalil. Je to škoda, protože ve warm-upu jsem byl rychlejší,“ vzpomínal. „Pro závod jsme udělali drobnou změnu, ale nemyslím, že by to na motorku mělo velký efekt. Máme za sebou dva závody, doufám, že příště to bude lepší.“

Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini)
Angličan po problémech s přilnavostí přední pneumatiky upadl. „Prvních sedm nebo osm kol jsem se cítil dobře, ale pak jsem začal stále víc ztrácet přilnavost na přední pneumatice a vypadl jsem z rytmu. Snažil jsem se udržet, ale když mi několikrát uklouzl předek, nakonec jsem upadl. Jsem OK, nic vážného, byl to jen malý pád. Po závodě jsme zkoumali přední pneumatiku a zjistili, že pravá strana byla úplně zničená. Je to zvláštní, protože jsme během tréninků s tímto druhem pneumatiky absolvovali řadu kol a neměli jsme problémy,“ divil se. „Musíme vyšetřit, jestli tu byl problém s pneumatikou. Motorka byla dobrá, i když bitva s Hernándezem, který mě vždy předjel na rovince, narušovala můj rytmus, neměl jsem možnost dohnat skupinu jezdců před sebou.“

Colin Edwards (NGM Forward Racing)
Domácího jezdce zradila technika, když se pohyboval na bodované pozici. „Po celý víkend jsme se trápili, také jsem měl problém s přední pneumatikou, což můj závod ještě víc komplikovalo. Čtyři kola před cílem jsem měl problémy s tlakem paliva a moje motorka se zastavila, když jsem byl na zadní rovince. Závod pro mě skončil. Teď se budeme snažit pochopit, co se stalo,“ zhodnotil.

Cal Crutchlow (Ducati Team)
Angličan měl problémy se zadní pneumatikou. „Byly tu velké vibrace, bylo to čím dál horší. Myslel jsem si, že bude lepší zajet do boxů a vyměnit pneumatiku. Protože jsme za sebou ještě neměli ani polovinu závodu, tým se rozhodl nasadit měkkou směs. Vytěžil jsem z toho, ale nedostal jsem se na body. Vzpomínám si, že jsem najel na hrbol, což rozhodilo motorku. Byla to rychlá zatáčka, vypadalo to na normální pád, ale nakonec jsem dostal highsider,“ popisoval. „Dost jsem se praštil do ruky, vykloubil jsem si prst a ruka mi natekla. Omlouvám se týmu, ale těší mě, že Andrea je po tvrdé práci, kterou odvedli chlapi z Ducati Corse během zimy, na pódiu.“

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini)
Španěl upadl, stejně jako jeho týmový kolega. „Věděli jsme, že to nebude jednoduchý závod. Odstartoval jsem celkem slušně. Bojoval jsem ve skupině o třetí místo. Dokázal jsem si uchovat dobrý rytmus a udržet se skupinky, dokonce jsem několik jezdců předjel. Bohužel jsem začal mít stejné problémy jako v tréninku a kvalifikaci. V určitém bodě mi utekl předek a nemohl jsem se vyhnout pádu. Byl to pro nás opravdu obtížný víkend, přesto jsem v závodě mohl dojet v první šestce,“ věří. „Pokusíme se na tento víkend co nejdříve zapomenout. Musíme začít od nuly a maximálně se koncentrovat na příští závod v Argentině, kde bude prioritou dokončit závod.“

Broc Parkes (Paul Bird Motorsport)
Také Australan se potýkal s přilnavostí přední pneumatiky a vibracemi v přední části. Nechtěl riskovat nehodu a ze závodu odstoupil. „Bylo to moudré rozhodnutí. Někteří pokračovali a upadli. Byla tu i řada dalších menších věcí, ale doufám, že kluci na to přijdou. Byl jsem naštvaný, že jsem musel odstoupit, dělám to nerad,“ přiznal.

Doporučujeme

Články odjinud