Maverick Viñales si při testu vedl skvěle

Maverick Viñales si při testu vedl skvěle

Letošní šampion Moto3, Maverick Viñales, prošel turbulentní dobou. V podstatě začíná od nuly: nový manažer, nová třída, nový tým, nový motocykl.

Je to výjimečný talent, mezi jezdci extra třída. Není o nic horší než Marc Marquez. Je to bojovník s nezkrotnou vůlí vyhrávat. Je také ale netrpělivý, neúnavný a úspěchu podřizuje vše.

Na konci roku 2012 přišel o možnost bojovat o titul, když se rozhodl vynechat závod malajský závodní víkend. V té době závodil za Blusens-Honda. Maverick nebyl spokojený a v roce 2013 chtěl přesedlat na motocykl KTM.

Dále se chtěl rozejít se svým manažerem Ricardem Jovem. Ten ho obvinil, že mu neřekl o nabídce z týmu Red Bull KTM, kterému šéfuje Aki Ajo.

„Ten den bylo moc horko,“ snažil se Jové bagatelizovat tuto jednorázovou událost z té doby.

Skutečnost byla nakonec taková, že změna týmu přišla až v zimě. Maverick podepsal smlouvu s Calvo – KTM. Za to musel uhradit týmu Bluesens odstupné ve výši zhruba 300 000eur. Během těchto zmatků utrpěl i vztah s jeho otcem. V současnosti žije se svojí přítelkyní.

Maverick předvedel v loňské sezóně, že dokáže zajíždět konzistentně dobré výsledky, přesto byl ve stínu Saloma a Rinse. Na čelo se probojoval až ve finále. Během posledních dvou závodů dokázal nasbírat celkem 45 bodů, zatím co jeho rivalům se nedařilo. Rins získal v posledních dvou závodech 16 bodů, Salom pak dokonce jen dva body.

Mezitím započala pro šampióna nová životní fáze. Tím je přesun do týmu Sita Ponse, Kalex HP Tuenti 40. Hned druhý den testů v Almerii se dokázal Maverick prosadit na samé čelo výsledkové tabulky.

Výsledek si pochvaloval i manažer týmu Aki Ajo. „Maverick byl druhý den nejrychlejší a nechal za sebou taková jména jako Nakagami či Simon.“

Viñalez k tomu dodává: „Byl to velice vzrušující test. Ke všem jezdcům KTM bylo přistupováno stejně, všichni obdrželi stejné stroje. Vždy jsme se snažili dostat motocyklu to nejlepší, ale bylo opravdu těžké bojovat proti týmům jako Red Bull či Estrella Galicia.“

Maverick Viñalez zůstává s předpovědí na příští rok velice opatrný. „V tuto chvíli jsem si ještě nestanovil žádné výkonnostní cíle pro příští rok. Je obtížné, přizpůsobit jezdecký styl motocyklu třídy Moto2. Hlavním cílem tak bude učit se, učit se a učit se. Sleduji videa, sleduji ostatní, mám možnost nahlédnou do datových záznamů Pola Espargara, který byl v tomto týmu přede mnou. Vyzkoušel jsem jeho styl jízdy a vypadá to celkem dobře.“

Časy z testů v Almerii

Moto2
1 Maverick Viñales (E), Kalex, 1:36,740 min
2 Jordi Torres (E), Suter, 1:37,102
3 Xavier Simeon (B), Suter, 1:37,379
4 Sandro Cortese (D), Kalex, 1:37,412
5 Julián Simón (E), Kalex, 1:37,588
6 Alex Mariñelarena (E), Tech3, 1:37,713
7 Simone Corsi (I), FTR, 1:37,846
8 Takaaki Nakagami (J), Kalex, 1:37,955
9 Luis Salom (E), Kalex, 1:38,030
10 Jonas Folger (D), Kalex, 1:38,442
11 Marcel Schroetter (D), Tech3, 1:38,523
12 Axel Pons (E), Kalex, 1:38,546
13 Azlan Shah (MAL), Kalex, 1:38,695
14 Lorenzo Baldassarri (I), Suter, 1:38,700
15 Mattia Pasini (I), FTR, 01:39, 324
16 Jesko Raffin (CH), Kalex, 1:39,990

Moto3
1 Alex Rins (E), Honda, 1:41,300
2 Alex Márquez (E), Honda, 1:41,4123
3 Arthur Sissis (AUS), Mahindra, 1:41,740
4 Marcos Ramirez (E), Honda, 1:42,697
5 Miguel Oliveira (P), Mahindra, 1:42,763
6 John McPhee (GB), FTR-Honda, 1:42,814
7 Zulfahmi Khairuddin (MAL), FTR-Honda. 1:43,547
8 Alexis Masbou (F), Honda, 1:43,794

(zdroj: speedweek.com)

Doporučujeme

Články odjinud