V prvním dni druhé série testů v Sepangu jel nejrychleji Valentino Rossi. Druhý skončil Dani Pedrosa a třetí byl Pol Espargaro.
Už začátkem února se jezdci královské kubatury ukázali na trati v Sepangu. Nyní se tam vrátili k dalšímu testovacímu programu. Přivítalo je tam velmi horké počasí. Teplota trati se dnes dostala na 58°C. Během dne dorazil i vydatný déšť.
Díky času 2:00,414 se na první místo dostal Valentino Rossi. Pro porovnání: v testech začátkem února jel nejrychleji Marc Márquez, který se tehdy dostal až na hodnotu 1:58,867. Dnes byl ovšem Márquez až šestý s časem 2:01,190. Za svým rekordním časem ze začátku února tak zaostal o více než 2,3 vteřiny. Rychlejším z dvojice týmu Repsol Honda byl dnes Dani Pedrosa na druhém místě.
Za Pedrosou se seřadili čtyři z jeho krajanů. Na třetím a čtvrtém místě skončili bratři Espargarovi, přičemž tím rychlejším z nich byl Pol. Za Aleixem na páté příčce se umístil Jorge Lorenzo. Šestý byl (již zmíněný) Marc Márquez.
Za španělskou pěticí následovali dva Britové – Cal Crutchlow a Bradley Smith. Smitha v minulých testech trápilo zranění kotníku, které si způsobil při soukromém tréninku. Jezdec nadále pokračuje v zotavování.
Nejúspěšnějším z letošních nováčků v MotoGP byl Španěl Maverick Viňales. Elitní desítku doplnil Ital Andrea Dovizioso. Do první desítky se tedy v Sepangu vešlo šest Španělů, dva Italové a dva Britové.
Jediný český zástupce – Karel Abraham – zahájil testy v Malajsii sedmnáctou pozicí. Na nejrychlejšího Rossiho ztratil 1,98 sekundy.
Letos se poprvé na trati ukázal i zraněný Kolumbijec Yonny Hernandez. První sérii testů v Sepangu musel vynechat kvůli zranění ramene. Dnes si vyjel devatenácté místo.
Týmy se se svými jezdci soustředili na nastavení motocyklů, testování nových dílů, popřípadě dolaďování současných prvků. Nováčci si (mimo jiné) zvykají na nové stroje a přizpůsobují jim svůj jezdecký styl.
V Sepangu se poprvé projela i nová Ducati GP15. Jezdci Ducati však ještě vyžívali i starý motocykl Ducati GP14.3. Dovizioso skončil desátý a Iannone patnáctý.
Jezdci Suzuki si vyzkoušeli novou aerodynamiku (vyvinutou v aerodynamickém tunelu mezi první a druhou sérií testů v Sepangu). Cílem změn v aerodynamice bylo zvýšit maximální rychlost motocyklu.
Další testovací den je na programu zítra od deseti do osmnácti hodin tamního času.
MotoGP - testy v Sepangu - 23. 2. 2015
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
1 |
ROSSI, Valentino |
Movistar Yamaha MotoGP |
2'00,414 |
|
2 |
PEDROSA, Dani |
Repsol Honda Team |
2'00,543 |
0,129 |
3 |
ESPARGARO, Pol |
Monster Yamaha Tech 3 |
2'00,876 |
0,462 |
4 |
ESPARGARO, Aleix |
Team Suzuki MotoGP |
2'01,055 |
0,641 |
5 |
LORENZO, Jorge |
Movistar Yamaha MotoGP |
2'01,162 |
0,748 |
6 |
MARQUEZ, Marc |
Repsol Honda Team |
2'01,190 |
0,776 |
7 |
CRUTCHLOW, Cal |
CWM LCR Honda |
2'01,222 |
0,808 |
8 |
SMITH, Bradley |
Monster Yamaha Tech 3 |
2'01,241 |
0,827 |
9 |
VINALES, Maverick |
Team Suzuki MotoGP |
2'01,317 |
0,903 |
10 |
DOVIZIOSO, Andrea |
Ducati Team |
2'01,355 |
0,941 |
11 |
REDDING, Scott |
Estrella Galicia 0,0 Marc VDS |
2'01,592 |
1,178 |
12 |
BAUTISTA, Alvaro |
Aprilia Racing Team Gresini |
2'01,740 |
1,326 |
13 |
BARBERA, Hector |
Avintia Racing |
2'01,926 |
1,512 |
14 |
HAYDEN, Nicky |
Drive M7 Aspar |
2'02,062 |
1,648 |
15 |
IANNONE, Andrea |
Ducati Team |
2'02,142 |
1,728 |
16 |
PETRUCCI, Danilo |
Pramac Racing |
2'02,225 |
1,811 |
17 |
ABRAHAM, Karel |
AB Motoracing |
2'02,394 |
1,98 |
18 |
BRADL, Stefan |
Forward Racing Team |
2'02,410 |
1,996 |
19 |
HERNANDEZ, Yonny |
Pramac Racing |
2'02,606 |
2,192 |
20 |
LAVERTY, Eugene |
Drive M7 Aspar |
2'02,730 |
2,316 |
21 |
DI MEGLIO, Mike |
Avintia Racing |
2'02,941 |
2,527 |
22 |
MILLER, Jack |
CWM LCR Honda |
2'03,006 |
2,592 |
23 |
PIRRO, Michele |
Ducati Test Team |
2'03,105 |
2,691 |
24 |
BAZ, Loris |
Forward Racing Team |
2'03,316 |
2,902 |
25 |
NAKASUGA, Katsuyuki |
Yamaha Factory Test Team |
2'03,337 |
2,923 |
26 |
DE ANGELIS, Alex |
Octo Ioda Racing Team |
2'03,966 |
3,552 |
27 |
MELANDRI, Marco |
Aprilia Racing Team Gresini |
2'04,000 |
3,586 |