Repsol Honda i Ducati oznámily jezdecké složení pro příští rok. Nyní se k nim přidává nováček v MotoGP Suzuki. V továrním týmu má startovat Aleix Espargaró a Maverick Viñales.
Ještě na Sachsenringu byli majitel týmu Giovanni Cuzari i ředitel Marco Curioni přesvědčeni o tom, že Aleix Espargaró dodrží svoji dvouletou smlouvu a i příští rok bude sedlat nejlepší stroj ve třídě Open.
Zítra se však veřejnost dozví, že Aleix bude součástí továrního týmu Suzuki po následující dva roky, ten se vrací do MotoGP po několikaleté odmlce. Jeho týmovým kolegou by měl být nováček v této prestižní kategorii, a to Maverick Viñales.
Espargaró v letech 2012 a 2013 jezdil v týmu Jorge Martineze s motocyklem ART Aprilia. Letos má k dispozici motocykl Yamaha u týmu NGN Forward Racing.
Podpisem smlouvy tak padá možnost, že by příští sezonu jezdil v MotoGP u Suzuki její momentální testovací jezdec Randy de Puniet. Puniet měl na letošní rok smlouvu, jako oficiální testovací jezdec s výhledem možného angažmá v roce 2015, co by závodní jezdec.
Eleix Espargaró jezdí letos u týmu NGN Forward Racing, příští rok ho uvidíme u továrního týmu Suzuki
Manažer Eric Mahé již zkoumá možnosti pro svého svěřence. Nabízí se několik možností. Mohl by jít do WSB. Několik týmů v MotoGP by mohlo mít také volné místo (Avintia-Ducati, Aprilia, Forward Racing) a další možností by mohlo být i místo testovacího jezdce třeba pro Michelin.
Suzuki bude mít jako nováček v příštím roce řadu výhod, které využívají jezdci s motocykly třídy Open. Mohou využít dvanáct motorů namísto pěti, 24 litrů paliva oproti 20, měkčí zadní pneumatiku, více testů a také mají nezmrazený vývoj motoru po celou sezonu.
zdroj: speedweek.com