Aprilia ART GP13 a tým Cardion AB Motoracing

Karel Abraham bude v letošním roce sedlat motocykl kategorie CRT. Jedná se o stroj ART GP13, který pohání motor Aprilia.

Motocykl vyrobený v italské továrně Aprilia spadá do kategorie tzv. CRT motocyklů pro třídu MotoGP, které kombinují prototypový rám vyvinutý speciálně pro MotoGP s motorem založeným na základech produkčního motoru.

Název ART je slovní hříčkou – v angličtině i řadě dalších jazyků znamená „umění“, zároveň je zkratkou výrazu Aprilia Racing Technology.  

Základní výkonnostní parametry motocyklu Aprilia ART

Hmotnost (suchá): 165 kg

Výkon: víc než 230 koní

Max.rychlost: víc než 330 km/hObjem nádrže:  24 litrů

Technické údaje motocyklu Aprilia ART 2013

Motor

Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec-Válce svírají úhel 65 stupňů.

Objem: 999 ccm

Elektronika: Aprilia Racing ECU

Převodovka

Počet stupňů: 6 s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů

Spojka: lamelová v olejové lázni

Řetěz: Regina

Podvozek

Rám:ART - hliníkový

Přední vidlice: Öhlins o průměru 48 mm

Zadní tlumení: Öhlins

Brzdy: Přední čtyřpístkové třmeny Brembo2x, kotouč Brembo o průměru 320 mm; zadní dvoupístkový třmen Brembo, ocelový kotouč Brembo

Disky: 16,5“ hořčíkové OZ

Pneumatiky: Bridgestone

Tým mechaniků Cardion AB Motoracing

Složení týmu Cardion AB je vcelku ustálené. Změny jsou způsobeny změnou motocyklu. Od týmu odešli track inženýr Cristhian Pupulin a telemetrik Dario Massarin. Oba jsou zaměstnanci Ducati a tam také pokračují ve své práci. Třetí člověk od Ducati, logistik Lindo Sbaraglia se rozhodl zůstat u týmu AB Cardion a odešel od Ducati.

Do týmu naopak přichází Renato Pennacchio. Ten bude mít na starosti telemetrii. V minulosti byl součástí týmu Maxe Biaggi, Chrise Vermeulena i Marca Simoncelli. V loňské sezóně měl na starosti telemetrii Jamese Ellisona.

Složení týmu Cardion AB Motoracing v roce 2013

  • Marco Grana (IT)  - šéfmechanik

Vyučil se ve škole Ferrari v Maranellu, s Karlem Abrahamem spolupracuje už sedm let. Je odpovědný za volbu taktiky a nastavení motocyklu. Úzce spolupracuje s telemetrikem a samozřejmě s jezdcem. 

  • Renato Pennacchio (IT)   - telemetrik

Má na starosti elektroniku na motorce, stahuje a vyhodnocuje veškerá data z motocyklu – od rychlosti, přes účinek brzd, pružení, řazení, pozici na trati. Spolu s šéfmechanikem rozhoduje o nastavení motocyklu s ohledem na strategii.

  • Yannis Maigret (FR)   - mechanik

V motosportu se pohybuje od roku 1999, v Cardion AB Motoracing pracuje od roku 2007. Stará se o plnění motoru, tedy přívod paliva, vstřikování a elektroniku motoru. Yannise poznáte podle předloktí, na němž má vytetováno římskými číslicemi Abajovo číslo 17 a české povzdechnutí „ježkovy voči“.

  • Martin Havlíček (CZ)   - mechanik

Po každém dni kompletně kontroluje převodovku, spojku a stará se o přední část motocyklu. Původně pracoval u blanenského výrobce minibike Blata, s Karlem Abrahamem spolupracuje už dvanáct let a dělá mu partáka i v zimní motokrosové přípravě.

  • Martin Nesvadba (CZ)  - mechanik

V týmu má přezdívku Bart. Na starosti má rám a zadní část motocyklu, musí umět dát motocykl do špičkového stavu po pádu jezdce. Stejně jako Martin Havlíček pracoval dříve v Blata. Letos to budou tři roky, co nekouří – přestal po prvním podiu Karla Abrahama v Japonsku 2010.

  • Pietro Berti (IT)   - mechanik

Zodpovídá za přípravu pneumatik, jejich kontrolu, skladování a zahřívání. Kromě toho řídí týmový truck. V prostředí mistrovského seriálu motocyklů se pohybuje od roku 2002, má rád Imolu a v týmu má i jednu neoficiální funkci – je dodavatelem skvělé parmské šunky do hospitality.

  • Lindo Sbaraglia (IT) - logistika

Jeho úkolem je postarat se o dokonalou logistiku náhradních dílů na motocykl. Do týmu Cardion AB Motoracing přišel v roce 2O12 jako zaměstnanec Ducati, po sezoně se rozhodl u českého týmu zůstat. Před nástupem do Cardion AB Motoracing pracoval pro Lorise Capirossiho.

24. dubna | Simone Corsi dnes slaví 30 let.
24. dubna | 3/3. I'm still hungry & determined & believe I can be competitive in Moto2. I wish Kiefer Racing the best for the future.
24. dubna | 2/3. It's been a difficult period since joining the team and I don't feel I'm able to reach my potential so I've decided to step away.
24. dubna | Kentovo vyjádření k odchodu z týmu: odkaz
24. dubna | Danny Kent opouští Kiefer Racing.

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 5. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 6. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 7. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

MotoGP: Ani letos nikdo v texaské kvalifikaci nepřekonal Márqueze

MotoGP: Ani letos nikdo v texaské kv…

Marc Márquez v Austinu opět vyrazí z pole position. Maverick Viňales odstartuje jako druhý. První řadu doplní Valentino Rossi.

22.  4.  2017 | | 4 N/A
MotoGP: Marc Márquez zůstává králem Austinu

MotoGP: Marc Márquez zůstává králem …

I letos dokázal Marc Márquez zvítězit na okruhu v Austinu. Je to jeho páté vítězství na této dráze. Na podium vystoupili i Rossi a Pedrosa.

23.  4.  2017 | | 6 N/A
MotoGP: V druhém tréninku se do čela dostal Márquez

MotoGP: V druhém tréninku se do čela…

Marc Márquez se v druhém tréninku posunul na první místo. Druhý skončil nováček Johann Zarco a na třetí příčku klesl Maverick Viňales. Karel Abraham měl nepříjemný pád.

21.  4.  2017 |
MotoGP: Nejlepší čas prvního tréninku v Austinu zajel Viňales

MotoGP: Nejlepší čas prvního trénink…

Maverick Viňales je nejrychlejším mužem prvního tréninku v Austinu. Druhé místo obsadil Marc Márquez a třetí skončil Andrea Dovizioso.

21.  4.  2017 |
MotoGP: Ve třetím tréninku se do vedení vrátil Viňales

MotoGP: Ve třetím tréninku se do ved…

Maverick Viňales, který dominoval prvnímu tréninku, se ve třetím tréninku vrátil na první místo. V tréninku se bohužel hodně padalo. Rins si zlomil zápěstí.

22.  4.  2017 |