Aprilia v roce 2014 v MotoGP a s novým motocyklem

Aprilia v roce 2014 v MotoGP a s novým motocyklem

Power Electronics Aspar Team bude i v roce 2014 v MotoGP jezdit s Aprilií a mohou se těšit na nový motocykl.

Aprilia bude i v roce 2014 kroužit po okruzích mistrovství světa motocyklů a jejich týmem číslo jedna bude i nadále Power Electronics Aspar Team. Novinky přesvědčili i týmového šéfa Jorge Martineze, aby i v roce 2014 zůstal u motocyklu ART-Aprilia.

Ten si ještě před nedávnem pohrával s myšlenkou, že by v příštím roce využili buď motorů Yamaha M1 a nebo produkčního motocyklu od Hondy.

Aprilia však připravila pro příští rok zcela přepracovaný model RSV4. Tuto skutečnost oznámil Gigi Dall'Igna, který pracuje v Aprilii jako designér a zároveň dodal, že chtějí úspěšně konkurovat produkčnímu motocyklu od Hondy RCV1000R.

Tým Aspar zůstává vlajkovou lodí pro Aprilii v královské třídě. V současnosti za tuto stáj závodí Aleix Espargaró a Randy de Puniet.

Pneumatické ventily, bezztrátová převodovka, nový podvozek a nová aerodynamika. To jsou plánované technické vymoženosti, které přesvědčily Aspara Martineze, aby i příští rok zůstal u tohoto motocyklu.

„Některé věci bychom mohly mít ještě letos. I nová převodovka může být brzy k použití“, dodává sportovní ředitel Asparova týmu Gino Borsoi. „Převodovka již byla testovaná na běřném motocyklu a fungovala skvěle. Nebudeme však tyto novinky nasazovat do závodů do té doby, než si budeme úplně jisti jejich bezporuchovostí. Nechceme riskovat neúspěch.“

Závodní debut je tak posunut až na rok 2014. Borsoi: „nevíme, kdy bude připravený nový motor. Doufejme, že to bude na začátku roku 2014, ale to není ještě jisté. Záleží na několika věcech. Pokud se vše podaří, budeme moci dokončit testy v dílně a na jaře ho můžeme otestovat na motocyklu.“

„Máme velmi dobrou a dlouhodobou spolupráci s Aprilii“, zdůrazňuje Borsoi. „Máme spoustu dat po dvou letech. Přispěli jsme k velkému rozvoji. Víme tedy, co potřebujeme a máme za sebou továrnu. U Hondy by jsme byli jen platící zákazníci.“

Asparův tým by mohl být za dva roky oficiálním týmem Aprilie, pokud se rozhodnou vrátit. V roce 2014 chce již podle Gigi Dall'Igna Aprilia jezdit ne jako CRT, ale jako prototypy s vlastní elektronikou. Pak si budou muset vystačit pouze s 20 litry paliva, oproti 24, které mohli používat doposud. Dále pak budou muset vydržet s devíti motory. Jako nováček by mohl použít o pět motorů víc. Na rozdíl od Hondy,Yamahy a Ducati, by na něm mohl pokračovat vývoj i během sezony.

zdroj: speedweek.de

Doporučujeme

Články odjinud