Bridgestone k výkonu pneumatik v Německu

Bridgestone k výkonu pneumatik v Německu

Závod německé Grand Prix nebyl pro dodavatele pneumatik jednoduchý, protože v úvodním tréninku došlo hned k několika nehodám, které se naštěstí obešly bez zranění, ale vyvolaly debatu ohledně výkonu obutí.

Po jednáních, které proběhly přímo v dějišti devátého podniku motocyklového šampionátu, Bridgestone oznámil změny v přídělu pneumatik a výběru směsí, které vstoupí v platnost od závodu v České republice.

Na otázku, co bylo příčinou tolika pátečních nehod, odpověděl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Došlo k několika nehodám, spadl Valentino Rossi, Casey Stoner, Dani Pedrosa a Toni Elías. V každém případě to bylo v pravotočivé zatáčce a samozřejmě jen s třemi v jednom kole je pravá strana pneumatiky méně používaná a má proto sklony být chladnější. Každá nehoda následovala potom, co jezdec přišel o přední část.“

„Zatáčka jedenáct, kde došlo k většině pádů, je první rychlá zatáčka na pravou ruku a s vrcholem na slepo, kde potom jezdci sjíždějí z kopce dolů směrem k zatáčce dvanáct. To znamená hned několik věcí - protože je to první rychlá pravotočivá, pravá strana pneumatik nebyla do tohoto okamžiku podrobena vysoké zátěži a její teplota bývá nižší. Je to rychlá zatáčka, takže se ji jezdci musí odevzdat a projet vysokou rychlostí, což způsobí náhlé zatížení přední pneumatiky. A poslední věc, protože je tam vrchol na slepo, motocykl má tendenci se odlehčit, což znamená, že jakmile se dráha překlopí směrem dolů, zatížení přední pneumatiky se okamžitě sníží a tím se zmenší přilnavost. Když vezmeme v úvahu ještě studený povrch, tak tato kombinace přispěla k nehodám, které jsme viděli v pátek dopoledne.“

„Přesto je důležité zdůraznit, že směsi pneumatik musíme vybrat pro podmínky, které očekáváme během závodu, které jsou často, pokud ne vždy, mnohem lepší. Ve skutečnosti byla naše volba směsí pro závod vhodná a fungovala velmi dobře,“ pokračoval Hamašima. „Po pátečním dopoledni se již nic podobného neopakovalo, takže je fér říct, že podmínky v pátek ráno byly skutečně výjimečné a nešťastné, protože nikdy nevidíme rádi jezdce havarovat a vyvíjíme obrovské úsilí při vývoji a testování našich pneumatik, abychom v první řadě zajistili bezpečnost jezdců.“

Pro letošní závod na Sachsenringu vybral Bridgestone o stupeň měkčí směsi zadních pneumatik než loni. Hirohide Hamašima na toto téma hovořil, když komentoval německý víkend z pohledu oficiálního dodavatele pneumatik. „S výkonem pneumatik v závodu jsem velmi spokojený, protože jsme měli možnost vidět, že jezdci mohli velmi dobře využít obě specifikace přední a zadní pneumatiky a časy plus konsistence byly opravdu dobré.“

„Dani nastavil nový rekord kola na tvrdší specifikaci přední a zadní pneumatiky. Poprvé v devátém kole, což ukazovalo na dobrý výkon již v úvodu závodu a nakonec ve dvacátém kole, znak toho, že výkon zůstával stejný po celou délku závodu. Konzistence první trojice byla obzvlášť dobrá, protože od startu až do cíle jeli kolo v průměru za 1´22 sekundy. První tři také zajeli závod rychleji než byl loni rekord kompletní délky závodu, což je velmi dobrá známka konzistence a životnosti pneumatik stejně jako samozřejmě konzistence a talentu jezdců.“

„Také jsme mohli vidět, že Álvaro Bautista závodil na měkčí přední a zadní pneumatice a ty byly rovněž velmi konzistentní a dodaly potřebný výkon. Při velmi vyrovnaném závodění s Valentinem Rossim, Nicky Haydenem a Colinem Edwardsem, kteří jeli na tvrdších směsích, Álvaro neměl žádné problémy s opotřebením a to dokonce na takovém okruhu, jakým je Sachsenring,“ řekl závěrem Hirohide Hamašima.

Doporučujeme

Články odjinud