Hanika: Učím se a těším se z každého kola, kdy jsem vepředu

Karel Hanika jezdí prvním rokem ve třídě Moto3. Jeho dosud nejlepším výsledkem jsou dvě desátá místa (z Austinu a Itálie).

Třída Moto3 se vyznačuje velkou vyrovnaností a velkým počtem jezdců bojujících o pódiová umístění. Sezóna není jednoduchá ani pro zkušené jezdce, natožpak pro nováčky. Karel Hanika už se během letošní sezóny několikrát objevil ve vedoucí skupině. Celkem nasbíral 16 bodů, poslední dva závody (v Assenu a na Sachsenringu) však nedokončil. Po letní přestávce se chystá vybojovat co nejlepší výsledky. Doufá, že se i nadále bude učit a podaří se mu dokončit sezónu mezi prvními pěti. Karel dokonce přiznává, že jednou by chtěl být mistrem světa. Letos však na mistra světa tipuje svého týmového kolegu - Jacka Millera. Slibuje, že mu bude v boji o titul pomáhat, jak jen to bude možné (pochopitelně v rámci pravidel, jak sám řekl).

Už jsme v polovině sezóny. Jak byste se ohodnotil?

"Bylo několik závodů, které proběhly dobře, ale byly i jiné, které nedopadly tak, jak jsme očekávali. V některých závodech jsem dělal chyby, ale na jiné závody jsem velmi hrdý."

Očekával jste na začátku šampionátu, že budete v této pozici?

"Je těžké se na to takhle dívat, protože jsme nezískali moc bodů, ale téměř celou dobu jsme o body bojovali. Víme, že o body můžeme bojovat v každé Grand Prix, což je dobré. Bez ohledu na pozici v šampionátu, není to věc, na kterou se zaměřujeme. Jsme tu od toho, abychom se učili. Myslím, že to se nám s týmem daří."

Jako loňský šampion Red Bull Rookies Cupu by Karel Hanika mohl uvažovat o titulu nováčka roku pro letošní rok. Je tomu skutečně tak?
"To je těžké, protože jsme ztratili hodně bodů, máme velký odstup, ale ještě zbývá polovina sezóny. Myslím, že můžeme mít ještě nějaké dobré závody. Budu se snažit dělat maximum pro to, abych se nováčkem roku stal."

Co vás ve vaší první sezóně nejvíce překvapilo?

Určitě úroveň soutěže. Na mnoha okruzích jsme jeli rychleji než loni, čehož jsem si všiml například v kvalifikacích. Úroveň je ještě rozhodně vyšší než loni, protože o vítězství v závodě nebo o umístění v Top 5 bojuje hodně jezdců. Je to velmi těžké a hodně mě to překvapuje, ale je to tak, musím být jedním z těch jezdců bojujících na čele.

Jak jste se po jezdecké stránce změnil od svého působení v Red Bull Rookies Cupu?

V mnoha ohledech - musel jsem trochu změnit svůj jezdecký styl, pracovat s mechaniky, učit se nové okruhy... Loňský rok byl úplně jiný. Neměl jsem žádné potíže být vepředu, necítil jsem tlak. Ve světovém šampionátu jsou všichni rychlí, sám na sebe musím tlačit, abych ze sebe vymáčknul maximum. Občas jedu tak na limitu, že dělám chyby, což někdy dopadá tak, že nedokončím závod. Učím se a musím se radovat z každého kola, kdy jsem vepředu."

Proč jste musel změnit jezdecký styl? Stroj je přece podobný tomu vašemu z loňska, ne?

"V Red Bull Rookies Cupu jsem neměl data, která teď máme. Teď vím, kde mohu jet rychleji a kde pomaleji. Tady víme všechno, hlavně to, kde se mám zlepšit. Každá zatáčka může být analyzována a můžeme zvolit nejlepší způsob průjezdu. Musel jsem se na motocyklu začít jinak hýbat a jinak zacházet se spojkou, protože se od loňského roku trochu změnila... Rozdíly jsou sice malé, ale v součtu vytvářejí velký rozdíl. Nemůžete si ani na okamžik odpočinout, protože, jak jsem řekl, úroveň je mnohem vyšší a každá chyba vás může stát několik míst."

Vaším týmovým kolegou je Jack Miller, jeden z hlavních kandidátů na mistrovský titul. Učíte se od něj hodně?

"Ano, samozřejmě. Můžeme od něj získat hodně dat a využít je ve svůj prospěch. Když je přede mnou, můžeme zjistit, kde ztrácíme čas. I on (Miller) osobně mi hodně pomáhá, má hodně zkušeností a bojuje o titul mistra světa v Moto3."

Cítíte po svém přestupu do Moto3 větší podporu z České republiky?

"Od fanoušků ano, senzačně mě podporují. Jsem velmi šťastný. Možná ode mě očekávali víc, ale chápou, že není možné přesunout se do mistrovství světa a být vždy v čele. Máme dobrou fanouškovskou základnu, která podporuje mě i Jakuba (Kornfeila)."

Který závod byl letos vaším nejlepším?

"Přestože to může znít divně, tak si myslím, že nejlepší byl Assen. Byl jsem velice konkurenceschopný. Dlouho jsem jel na druhém místě a myslím, že jsem mohl skončit v první pětce, ale udělal jsem začátečnickou chybu."

A nejhorší?

"Řekl bych, že Argentina. Udělal jsem velkou chybu ve čtvrté zatáčce a upadl jsem. Byl to hloupý pád... Naštěstí jsem se nezranil."

Co čekáte od druhé poloviny sezóny?

"Musíme tvrdě pracovat a učit se nové okruhy. Nemám obavy. Mám více zkušeností než na počátku sezóny, což je dobře, protože myslím, že budu mít lepší závody. Musíme se nadále zlepšovat a dosáhnout dobrých výsledků."

Je nějaký závod, na který se těšíte?

"Těším se na svou domácí Grand Prix. Nevím, jak bude závod probíhat, ale je to brněnský okruh, takže budu rád, když tam pojedu světový šampionát."

Jaké máte cíle pro zbytek roku?
"Být v první pětce by bylo velkým úspěchem. Neměl bych být příliš optimistický, protože vzhledem k vysoké úrovni závodění to není jednoduché. I s výsledkem v Top 10 bych byl spokojen."

Nyní mají všichni jezdci letní přestávku, je čas dovolených... Jak vy trávíte prázdniny?

"Strávil jsem pár dní ve Španělsku. Trénuji a snažím se být co nejlépe připraven na Indianapolis. Budu se snažit být se svou rodinou a trochu si odpočinout, mít možnost si někam vyjít. Možná pojedu s přáteli kempovat a budu se asi věnovat i motokrosu, který mám opravdu rád. Naštěstí až do října nemusím jít do školy," uzavírá se smíchem Karel Hanika.

Už 10. srpna bude Karel závodit v Indianapolis a o týden později se ukáže domácím divákům v Brně.

Zdroj: tisková zpráva týmu Red Bull KTM Ajo

11:10 | Simone Corsi dnes slaví 30 let.
11:09 | 3/3. I'm still hungry & determined & believe I can be competitive in Moto2. I wish Kiefer Racing the best for the future.
11:09 | 2/3. It's been a difficult period since joining the team and I don't feel I'm able to reach my potential so I've decided to step away.
11:09 | Kentovo vyjádření k odchodu z týmu: odkaz
11:08 | Danny Kent opouští Kiefer Racing.

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 5. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 6. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 7. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

MotoGP: Ani letos nikdo v texaské kvalifikaci nepřekonal Márqueze

MotoGP: Ani letos nikdo v texaské kv…

Marc Márquez v Austinu opět vyrazí z pole position. Maverick Viňales odstartuje jako druhý. První řadu doplní Valentino Rossi.

22.  4.  2017 | | 4 N/A
MotoGP: Marc Márquez zůstává králem Austinu

MotoGP: Marc Márquez zůstává králem …

I letos dokázal Marc Márquez zvítězit na okruhu v Austinu. Je to jeho páté vítězství na této dráze. Na podium vystoupili i Rossi a Pedrosa.

23.  4.  2017 | | 6 N/A
MotoGP: V druhém tréninku se do čela dostal Márquez

MotoGP: V druhém tréninku se do čela…

Marc Márquez se v druhém tréninku posunul na první místo. Druhý skončil nováček Johann Zarco a na třetí příčku klesl Maverick Viňales. Karel Abraham měl nepříjemný pád.

21.  4.  2017 |
MotoGP: Nejlepší čas prvního tréninku v Austinu zajel Viňales

MotoGP: Nejlepší čas prvního trénink…

Maverick Viňales je nejrychlejším mužem prvního tréninku v Austinu. Druhé místo obsadil Marc Márquez a třetí skončil Andrea Dovizioso.

21.  4.  2017 |
MotoGP: Ve třetím tréninku se do vedení vrátil Viňales

MotoGP: Ve třetím tréninku se do ved…

Maverick Viňales, který dominoval prvnímu tréninku, se ve třetím tréninku vrátil na první místo. V tréninku se bohužel hodně padalo. Rins si zlomil zápěstí.

22.  4.  2017 |