Honda i v příštím roce počítá pouze se čtyřmi stroji RCV1000R. V takovém případě není žádný volný motocykl, který by mohl využít tým LCR.
Několik posledních let uvažuje šéf LCR Lucio Cechinello o tom, že by v MotoGP nasazoval do závodu dva jezdce. Velkou roli ve všem takovém hrají finance. Chechinello i během letošní sezony hovořil o tom, že pokud by sehnal více peněz, rád by měl v týmu dva jezdce. Vypadá to vša, že i kdyby peníze sehnal, neměl by druhý jezdec na čem jezdit.
Jeho plány dostávají vážnou trhlinu. Honda nemá v plánu pro příští rok nijak rozšiřovat počet strojů, které týmům dodává. Je to dáno i tím, že momentální odběratelé mají dvouleté smlouvy.
Honda dodává motocykly RCV1000R čtyřem jezdcům. Jsou to Scott Redding, Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama a Karel Abraham. Nerozšíří se počet strojů, ale tato čtveřice se může těšit na nový motor, který již bude mít pneumatické ventily.
Jsou i další kostky skládačky, které nenahrávají LCR. Jednak jsou to již zmiňované finance a problémy s rozpočtem a v neposlední řadě také to, že momentálně není k dispozici odpovídající jezdec, který by do tohoto týmu přišel.
Sportovní ředitel HRC, Livio Suppo potvrdil, že Honda nebude měnit rozložení dodávaných strojů. „Příští rok budeme poskytovat stroje ve stejném rozložení. To znamená maximálně čtyři tovární stroje a čtyři produkční,“ řekl v rozhovoru pro MCN. „Stále jsme přesvědčeni, že výkon RCV1000R, který motocykl na mnoha tratích ukázal, je dostatečný proto, aby jezdci předvedli svůj potenciál. Nicméně je v plánu upgrade motoru.“
Stefan Bradl, Honda RCV1000R týmu LCR a šéf týmu Lucio Cechinello.
zdroj: speedweek.com