Indianapolis otvírá druhou polovinu sezóny

Indianapolis otvírá druhou polovinu sezóny

První polovina sezóny, která skončila v Laguně Seca, rozhodně netrpěla nedostatkem podívané. Poté přichází přestávkové vzrušení ze zákulisí, a teď nastává čas na druhou část letošní napínavé sezóny MotoGP. Scénu druhého dějství otvírá Red Bull Indianapolis Grand Prix

Kultovní místo světového motorsportu – Indianapolis Motor Speedway – hostilo první motocyklové závody už 14. srpna 1909. Akce měla být původně dvoudenní, nicméně byla ukončena v prvním dnu kvůli obavám o vhodnosti povrchu pro závodní motocykly. Stavitel Carl G. Fisher po následných problematických závodech automobilů přišel s myšlenkou, vybudovat závodní trať ze stabilnějších cihel. Výrobci dodávají celkem 3 200 000 cihel a každá z nich je položena na dvoupalcovou vrstvu písku. Poslední z nich je vyrobena ze zlata. Ještě před dokončením tak okruh získává přezdívku „Cihelna". V současnosti už zůstal na proslulém okruhu jen jeden yard cihlového povrchu (0.91 m) v prostoru startu a cíle.

I přes stoletou tradici okruhu, zavítalo MotoGP na Cihelnu až v roce 2008. Pro motocykly byl tradiční ovál upraven v roce 2007 do uspořádání, které má celkovou délku 4 216 metrů, trať je široká 16 metrů a obsahuje 10 levých a 6 pravých zatáček. Jezdí se zde proti směru hodinových ručiček a nejdelší rovinka má 872 metrů. Nejrychlejší kolo tady zajel na Hondě Dani Pedrosa v roce 2012 v čase 1´38.813, čímž získal právo startu z prvního místa. Tentýž jezdec v témže roce nastavil i platný rekord trati časem 1´39.088. Do třetice Dani Pedrosa a rok 2012 a nejvyšší dosažená rychlost, která má hodnotu 335,7 km/h.

Indianapolis Motor Speedway jako již tradičně otevírá druhou devítku letošních závodů po letní přestávce. Devět závodů za námi, devět před námi, šampionát vede nováček a v nabídce je stále ještě obrovská porce 225 bodů.

S ohledem na množství překvapení a obratem v šampionátu mezi Katarem a Lagunou Seca si lze představit, co všechno je ve hře mezi tímto víkendem a finálovým podnikem 10. listopadu ve Valencii. Dosavadní vývoj nám slibuje mix divoké rychlosti, udržení formy a psychické odolnosti. To vše je důležité pro nastávající bitvy. Je Marc Márquez schopen ustát tlak týmového kolegy z Repsol Hondy Daniho Pedrosy a úřadujícího mistra světa Jorge Lorenza z týmu Yamaha Factory? Oběma pomohla několikatýdenní letní přestávka napravit škody po zraněních.

Ani Valentino Rossi není mimo hru. Devítinásobný mistr světa nedokázal navázat na svůj strhující výkon v Kataru, ale následná testování mu nakonec přinesla trojici nejlepších výsledků po mnoha neúspěšných závodech v řadě.

Pátý jezdec průběžného pořadí Cal Crutchlow si mezitím mimo dráhu vybojoval svoji bitvu o tovární tým a podepsal dvouletou smlouvu s Ducati. Není překvapením, že byl na sociálních sítích vystaven mnoha protichůdným reakcím od fanoušků. Ať se na to dívá každý ze svého pohledu, faktem zůstává, že v týmu nahradí mistra světa z roku 2006 Američana Nickyho Haydena a sejde se svým bývalým kolegou Andreou Doviziosem. Bradley Smith i nadále zůstane v barvách týmu Monster Yamaha Tech3, kde se k němu připojí Pol Espargaró. Jeden z Polových největších současných soupeřů v bitvě o titul šampiona Moto2 Scott Redding také potvrdil svůj vstup do MotoGP. Jen zatím není známo jméno jeho týmu.

Indy bude svědkem návratů pár známých tváří. Po zklamání z Laguny Seca se vrací jezdec na divokou kartu Blake Young a tým Attack Performance Racing. Nejočekávanější je však návrat Bena Spiese, který po vleklé rekonvalescenci již bude, doufejme, ve výborné kondici. Za svůj tým Pramac Racing absolvoval pouze dvojici úvodních závodů letošní sezóny.

Letos už jsme byli překvapeni lecčím. Pokud se lze spolehnout na pětiletou historii MotoGP na Cihelně, kdy zvítězili čtyři různí jezdci, můžeme směle očekávat další dramata...
(zdroj: motogp.com)

 

Doporučujeme

Články odjinud