Jakub Kornfeil: Dnes bylo určitě na víc

Jakub Kornfeil: Dnes bylo určitě na víc

Premiéra MotoGP na megalomanském okruhu Circuit of the Americas v texaském Austinu rozhodně mezi fanoušky vyvolala velkou diskuzi.

Naprosto bez diskuze je ale fakt, že reprezentant týmu Redox RW Racing GP Jakub Kornfeil měl v kvalifikaci rozhodně na víc, než jen na umístění v páté řadě.

To vlastně Jakub potvrdil už během volných tréninků. V součtu všech tří volných sekcí se umístil na velmi pěkném sedmém místě. V úvodu samotné kvalifikace se usadil nejprve na devátém místě. Po zhruba patnácti minutách ale musel Kubajz zajet do boxů kvůli nutnosti přenastavení přední části motocyklu, se kterým se tým potýká již od začátku víkendu. V první zastávce se bohužel nepodařilo tento problém odstranit a po jednom okruhu se celá akce musela zopakovat. Následovalo tedy další zdržení. Trať v Austinu je opravdu hodně dlouhá, takže Kornfeilovi na vylepšení jeho momentální pozice už moc času nezbývalo. Vlastně stihl už jen dvě rychlá kola. Když hodiny na cílové rovince ukazovaly 3:51 do konce, proťal Jakub Kornfeil cílovou pásku se svým dosavadním maximem 2.19:454. Jak bývá zvykem, koncem kvalifikace byli i ostatní soupeři rozjeti v rychlých kolech a náš reprezentant se opět propadl. V úplně posledním měřeném okruhu to bylo jako na houpačce. V prvním sektoru to za moc nestálo. Naopak druhý se Jakubovi velmi povedl. Ve třetím zaznamenal další propad. A ve čtvrtém se pochlapil ke svému maximu 2.19:129, které znamená konečné třinácté místo a start až z páté řady. 

Jakub Kornfeil: „Všechno je bohužel špatně. Od prvního tréninku se snažíme vychytat nastavení předku, ale vůbec se nám to nedaří. Sice jsme udělali velký krok vpřed, ale stále to není ono. Nejhorší je to v těch překlapovačkách v prvním úseku. V úvodu kvalifikace to jakš takš fungovalo. Zajel jsem si pro nové gumy a pro další nastavení předku. Tenhle setup vůbec nefungoval a motorka neuvěřitelně moc skákala. Proto jsem po jednom kole zajel opět do boxů. Byl jsem si vědom toho, že už nezbývá mnoho času. Tahle trať je hodně dlouhá. Ale byla to prostě nutnost. Do konce zbývalo devět minut a já byl někde …. ehm, na konci. V posledním kole se mně podařilo zajet svoje maximum, ale to stačilo jen na 13. místo. Na první pětici ztrácíme sice jen půl vteřiny, ale co z toho?. Abych ale jen nenadával na předek, musím říct, že se nám zase na druhou stranu dobře podařilo nastavit zadek. Taktéž po motorické stránce motorka funguje dobře. To vše je ale bez pomoci předku nic. Bohužel to tak je. S dnešní kvalifikací nejsem vůbec spokojený. Zítra ve warm upu ještě zkusíme další možnosti a uvidíme, jestli to něco přinese. Do zítřejšího závodu musím dobře odstartovat a zaměřit se na to, o co se snažím už dlouho, tedy být silný v první části závodu.“

Doporučujeme

Články odjinud