Jakub Kornfeil zajížděl skvělé časy

Jakub Kornfeil zajížděl skvělé časy

První oficiální IRTA testy na okruhu Ricarda Torma v Cheste u Valencie definitivně skončily. Závodník týmu Redox RW Racing GP Jakub Kornfeil tak měl konečně možnost pořádného testu svého nového stroje a taky poměření se s konkurencí, která během zimní pauzy rozhodně nespala.

Třídenní testování bohužel pro našeho pilota nezačalo úplně nejlépe, když se musel potýkat s jednodenní střevní chřipkou, která nikdy nepřispěje ke zlepšení fyzické kondice. Jakoby ale tato nepříjemná viróza neměla vůbec vliv na Kornfeilův výkon, když po prvním dnu zaujímal velmi pěknou sedmou příčku. Aby toho nebylo málo, hned první den se tým potýkal s problémem přilnavosti předního kola a kvůli obtíži s řazením musel být první den testování pro Kubajze předčasně ukončen. Ve středu se opět pokračovalo v nastavování a ve stíhání nejlepšího možného času a také poznatků, které by mohly pomoci tento čas dostihnout. Po soustavném Jakubově zlepšování čas 1:41:667 znamenal osmou příčku po druhém dnu. Ve čtvrtek se však na okruhu ve Valencii začaly dít opravdu velké věci, když Maverick Viňales zajel vůbec poprvé v tomto třídenním měření kolo s hodnotou pod jednu minutu a čtyřiceti vteřin. Ve zlepšování však nezaostal ani Jakub, který si zajel svoje maximum s hodnotou 1:40:543. Na zlepšení nebo udržení místa z předchozích dnů to však nestačilo. V kombinovaných výsledcích třetího dne stejně jako ve výsledcích celých testů Jakubovi patří jedenáctá příčka, která na rozdíl od zajetého času není až takovou senzací. Kornfeilův progres je však znatelný. Již 19.-21. února budeme moci sledovat, jak na něj naváže při v pořadí již druhých oficiálních IRTA testech, které se odehrají na okruhu Jerez de la Frontera.

 

Jakub Kornfeil: „Po třech dnech testování jsem docela šťastný, i když nás už od prvního dne sužovaly potíže s přilnavostí předního kola. Vyzkoušeli jsme snad všechno, spoustu variant nastavení tlumičů, zahýbat s krkem, ale ten správný recept na tento problém nenašli ani technici od firmy Kalex. Na stejný problém si stěžoval i Jonas Folger. Motorka se v nájezdu do zatáčky hrozně vlnila a teď ke konci se přední kolo začalo doslova žvýkat, což bylo dost nepříjemné. Když pomineme tento problém, tak jsem dosáhl na čas, který nikdo z nás neočekával. Snažil jsem se celou dobu jezdit sám, abych si zkusil svou skutečnou rychlost. Takže i výsledný čas jsem si zajel jen a jen sám, což je velmi cenné. Jedenácté místo sice až tak uspokojivé není, ale rozhodně to není nic, za co bych měl mít hlavu v dlaních. Kromě problému s předkem se už další naštěstí neobjevily, takže do Jerezu odjíždíme se dvěma cíli. Jednak odstranit to nepříjemné vlnění z nájezdů do zatáček a já se budu snažit ze sebe vyždímat ještě větší maximum. Na nejrychlejšího Kalexe neztrácím ani půl vteřinky, tak uvidíme, kam se dále dokážeme posunout. Strašně moc chci poděkovat mechanikům, kteří pracovali bezchybně, stejně jako celý tým a taky svým partnerům, že mi umožnili usednout na tak konkurenceschopnou techniku. Už se nemůžu dočkat, až v Jerezu opět usednu na svůj Kalex!“

Doporučujeme

Články odjinud