Jsme tam, kde jsem byli?

Jsme tam, kde jsem byli?

Již třináctým závodem pokračuje seriál MotoGP. Tentokráte se celý kolotoč motocyklového mistrovství světa přesunul na okruh Marca Simoncelliho, který leží nedaleko známého letoviska Rimini.

Závodník týmu Redox RW Racing GP Jakub Kornfeil ještě před začátkem víkendu stihl otestovat novou specifikaci rámu Kalex. Pondělí a úterý tak celý tým strávil na okruhu ve Vallelunze, kde se věnoval získávání nových poznatků. Pozitivní závěr testů tak poskytl určitá očekávání pro nadcházející závod v Misanu, kde měl být rám vůbec poprvé podroben podmínkám závodního víkendu. Opak byl ale pravdou. Profil trati v Misanu, její členění a skladba zatáček se od místa testování velmi liší a proto se Jakub bohužel znova nevyhnul jeho tradičním potížím s vibracemi. I tak ale Kornfeil na svém ne zrovna oblíbeném okruhu zajel velmi slušné jedenácté místo v kombinaci volných tréninků, kde jsme jej během volných tréninků mohli vidět několikrát mezi nejlepšími pěti.

Navázat na volné tréninky a ještě se o nějaké to místo posunout nahoru. To byl Jakubův cíl pro sobotní odpolední program. V úvodu kvalifikace šlo všechno podle jezdcova plánu, když se s časem 1’44.701 zařadil na průběžné sedmé místo. Vypadalo to jako velmi slibný základ pro další vylepšení. Jenže to ne a ne přijít. A když přišlo, stačilo to pouze na průběžné třinácté místo, o které Jakub Kornfeil během chvíle zase přišel a kvalifikaci tak zakončil na šestnácté pozici s konečným časem 1’44.303.

Jakub Kornfeil: „Kromě kvalifikace se celý víkend zatím vyvíjí docela dobře. Už to začíná být takovým zvykem, že se kvalda prostě nepodaří. Hlavní problém je v tom, že nikdy nedokážu najít nějakého jezdce, za kterým bych se mohl vyvézt a většinu času tak jezdím sám. I když se snažím vždy po vyjetí z boxu někoho najít, je za mnou obrovská díra. Což je velký problém, zejména když nemám zajeté žádné rychlé kolo. Proto chci raději alespoň něco zajet sám. Na druhou stranu tam ale byli jezdci jako Granado nebo Techer, kteří se vyvezli za mnou. To je prostě celá věda kvalifikací. Tady v Misanu to samozřejmě není tak markantní jako například v Silverstonu, ale i tak jsou to prostě cenné desetinky, které v tom vyrovnaném pořadí můžou znamenat poměrně hodně míst. Ve volných se to podařilo, v kvalifikaci bohužel ne. Motorka stále není taková, jak by měla. Na testech byla sice super, ale Misano je odlišný okruh a pořád máme ty stejné problémy. Když jsem viděl v záznamu náš trénink, je až neuvěřitelné, co mně ta motorka dělá. A když už je to viditelné i v televizi, tak to je opravdu něco. S tím je samozřejmě spojené i velmi vysoké opotřebení pneumatik. Ty vydrží zhruba pět kol a upřímně řečeno mám docela obavu, jak to bude zítra, když máme jet okruhů dvacet tři. Prostě máme nový rám a zase bude chvíli trvat, než se s ním naučíme zacházet a nastavovat jej tak, abychom nemuseli řešit pořád ty stejné problémy dokola.“

Doporučujeme

Články odjinud