Karel Abraham nedokončil japonský závod kvůli selhání brzdy

Karel Abraham nedokončil japonský závod kvůli selhání brzdy

Už podruhé se letos Abrahamovi stalo, že nedokončil závod kvůli selhání brzdy. Poslední body Abraham vybojoval v San Marinu.

Karel Abraham v sobotu:

Sobotu Karel zahájil dvacátým časem ve třetím tréninku, ve čtvrtém si o dvě místa polepšil. V kvalifikaci zajel čas 1:46,948s a obsadil tak devátou příčku v první kvalifikaci, čímž si zařídil start z devatenáctého místa.

„Čas sám o sobě není špatný, ale ta pozice je samozřejmě daleko od toho, kde bych měl být. Na druhou stranu nemá smysl věšet hlavu. Vím, že mám na to bojovat o dobrý výsledek s ostatními jezdci na hondách a samozřejmě i o body. Dnes jsme hodně bojovali s brzdami. Na Motegi jsou povinné větší kotouče o průměru 340 mm a hlavně ráno jsem měl potíž s proměnlivým účinkem. Celý systém jsme vyměnili a vypadá to, že je to dobré. Nicméně motorka jde při brzdění hrozně na předek a je těžké to ustát. Zítra budeme bojovat,“ věřil brněnský jezdec po sobotní kvalifikaci.

Karel Abraham v neděli:

Nedělní japonský závod pro Karla Abrahama skončil o deset kol dříve, než bylo žádoucí. Před odstoupením se Karel pohyboval až za bodovanými příčkami. Pak přišla porucha brzdy. Jezdec se zastavil až po pádu v kačírku. Ve dvou po sobě jdoucích závodech tak Karel skončil bez bodového zisku.

„Co říct… celý víkend jsem upozorňoval, že brzda není v pořádku. Celý víkend se všichni tvářili, že tam žádný problém není. Od začátku závodu to nebylo úplně dobré, ale nějak jsem se snažil jet. A pak člověk přijede ve dvou stovkách do zatáčky, zabrzdí a páka se propadne. Takhle se podle mě nedá závodit. Brzda je součástka, na kterou se musím stoprocentně spolehnout, nemůže tam být ani promile možnosti selhání. A mně se to stane za sezonu dvakrát. Naštěstí to teď přišlo v situaci, kdy jsem to nějak vyřešil, aniž bych se přizabil. Motorku jsem zkusil položit, co to šlo, přesto jsem ale vyjel na trávu a skončil někde v půli kačírku. Stát se to na následující rovince, kde se jezdí top speed kolem tří set, tak to bylo fakt o život. Požádali jsme Brembo, aby se k tomu oficiálně a veřejně vyjádřilo.  Nevíme, kde je chyba. Pokud něco dělám špatně já, tak ať mi řeknou co. Jak má člověk závodit, když v každé zatáčce přemýšlí, jestli zabrzdí? Tohle mě fakt štve, a jestli to má být takto, tak nemá smysl jezdit,“ rozčiloval se po závodě Karel Abraham.

Doporučujeme

Články odjinud