Už podruhé se letos Abrahamovi stalo, že nedokončil závod kvůli selhání brzdy. Poslední body Abraham vybojoval v San Marinu.
Karel Abraham v sobotu:
Sobotu Karel zahájil dvacátým časem ve třetím tréninku, ve čtvrtém si o dvě místa polepšil. V kvalifikaci zajel čas 1:46,948s a obsadil tak devátou příčku v první kvalifikaci, čímž si zařídil start z devatenáctého místa.
„Čas sám o sobě není špatný, ale ta pozice je samozřejmě daleko od toho, kde bych měl být. Na druhou stranu nemá smysl věšet hlavu. Vím, že mám na to bojovat o dobrý výsledek s ostatními jezdci na hondách a samozřejmě i o body. Dnes jsme hodně bojovali s brzdami. Na Motegi jsou povinné větší kotouče o průměru 340 mm a hlavně ráno jsem měl potíž s proměnlivým účinkem. Celý systém jsme vyměnili a vypadá to, že je to dobré. Nicméně motorka jde při brzdění hrozně na předek a je těžké to ustát. Zítra budeme bojovat,“ věřil brněnský jezdec po sobotní kvalifikaci.
Karel Abraham v neděli:
Nedělní japonský závod pro Karla Abrahama skončil o deset kol dříve, než bylo žádoucí. Před odstoupením se Karel pohyboval až za bodovanými příčkami. Pak přišla porucha brzdy. Jezdec se zastavil až po pádu v kačírku. Ve dvou po sobě jdoucích závodech tak Karel skončil bez bodového zisku.
„Co říct… celý víkend jsem upozorňoval, že brzda není v pořádku. Celý víkend se všichni tvářili, že tam žádný problém není. Od začátku závodu to nebylo úplně dobré, ale nějak jsem se snažil jet. A pak člověk přijede ve dvou stovkách do zatáčky, zabrzdí a páka se propadne. Takhle se podle mě nedá závodit. Brzda je součástka, na kterou se musím stoprocentně spolehnout, nemůže tam být ani promile možnosti selhání. A mně se to stane za sezonu dvakrát. Naštěstí to teď přišlo v situaci, kdy jsem to nějak vyřešil, aniž bych se přizabil. Motorku jsem zkusil položit, co to šlo, přesto jsem ale vyjel na trávu a skončil někde v půli kačírku. Stát se to na následující rovince, kde se jezdí top speed kolem tří set, tak to bylo fakt o život. Požádali jsme Brembo, aby se k tomu oficiálně a veřejně vyjádřilo. Nevíme, kde je chyba. Pokud něco dělám špatně já, tak ať mi řeknou co. Jak má člověk závodit, když v každé zatáčce přemýšlí, jestli zabrzdí? Tohle mě fakt štve, a jestli to má být takto, tak nemá smysl jezdit,“ rozčiloval se po závodě Karel Abraham.