Karel Abraham zvládl státnice a pak i dobrý čas v kvalifikaci

Karel Abraham zvládl státnice a pak i dobrý čas v kvalifikaci

Abraham se dva dny po státnicích posadil na motorku a v Mugellu byl v pátek sedmnáctý. V sobotu zabojoval o elitní patnáctku, do závodu pojede se skvělým kvalifikačním časem.

Ve středu složil Karel Abraham závěrečnou zkoušku magisterského studia práv a o dva dny později už seděl na svém motocyklu v úvodním tréninku na Velkou cenu Itálie v Mugellu. Po prvním dni je český jezdec na sedmnáctém místě se ztrátou 2,323 vteřiny na nejrychlejšího Marca Marqueze. Všichni jezdci zajeli své nejrychlejší časy v dopoledním tréninku. Kvůli občasnému dešti většina jezdců odpolední trénink vynechala.

Karel Abraham

"Státnice vyšly luxusně, co se týče času, bylo to trochu narychlo, ale stihl jsem pokračovat rovnou sem a stihl jsem přípravu. Takže mám jednu velkou starost z krku. Co se týče závodění, tak je dost neobvykle chladno, každopádně je to pro mě příjemnější, vedro nerad, odpolední déšť nám trochu překazil plány,  počítali jsme když už tak s plným deštěm. Je to škoda, potřebovali jsme to, ale v podstatě nikdo nejezdil, takže nejsme ve srovnání s ostatními pozadu."

Marco Grana, šéfmechanik Cardion AB Motoracing

„Je škoda, že jsme přišli kvůli počasí o celý odpolední trénink. Karel objel jen jedno kolo na mokré pneumatice, abychom z ní ojeli svrchní vrstvu a měli ji případně připravenou na sobotu nebo nedělní dopoledne. Nicméně z dopoledního tréninku mám dobrý pocit. Karel zajel hodně kol na úrovni minuty a padesáti vteřin, což je na první trénink dobré. Zítra zkusíme ještě modifikovat nastavení, aby zadní pneumatika motorky lépe držela. Abychom mohli být v kvalifikaci mezi nejlepšími patnácti, musíme zrychlit na 1:49,0.“

Šestnácté místo na startu, přesto velká spokojenost. Tak zní stručné shrnutí kvalifikace MotoGP na Velkou cenu Itálie pro český tým Cardion AB Motoracing. Karel Abraham zajel výborné maximum 1:48,894 a na nejrychlejšího Marca Marqueze ztratil pouze 1,624 vteřiny.

Karel Abraham

„Před víkendem jsme si interně dali nějaké cíle, kterých bychom chtěli dosáhnout a říkali jsme si, že dostat se pod 1:49 by bylo senzační. To se podařilo, takže spokojení jsme. Na druhou stranu stačila jedna desetina, abychom byli na startu mnohem výš. Až do úplného konce to vypadalo, že bych mohl zůstat v páté řadě, nakonec mě z ní ale odsunul Pirro. Trochu mě to mrzí, ale na druhou stranu pořád je to skvěle rozjetý víkend. Od dalších tří jezdců mám jen minimální odstup, jedním z nich je i Redding na stejné Hondě, jako mám já. Takže mám jasný cíl – závodit s nimi a ideálně se dostat před ně."

Marco Grana, šéfmechanik Cardion AB Motoracing

„S dnešním výsledkem jsme velmi velmi spokojení. Vyřešili jsme problém s gripem zadní pneumatiky, který nás trápil docela dlouho. Díky tomu dokážeme jezdit stabilně nízkých 1:49 a to je velmi dobré. V kvalifikaci se Karel dostal na 1:48,8, což je maximum, které můžeme s naší motorkou dosáhnout. Oproti továrním strojům totiž máme asi o dvacet kilometrů v hodině nižší maximální rychlost. Vzhledem k dobrému času je pro nás trochu zklamání šestnáctá pozice na startu. Před námi jsou v jedné desetině tři jezdci, takže stačilo málo a byli bychom třináctí. Teď je potřeba, aby se Karlovi podařil start a zůstal s nejlepší patnáctkou jezdců a znovu bojoval o body."

Doporučujeme

Články odjinud