Karel Hanika dojel v Indy na bodech

Karel Hanika dojel v Indy na bodech

Velmi taktický závod zajel Karel Hanika. Pro Karla to byl úplně neznámý okruhu. Po dvou závodech s „0“ potřeboval za „každou cenu“ před domácím závodem v Brně bodovat, a to se mu také podařilo, ovšem nebylo to vůbec jednoduché.

Kvalifikaci nezačali jezdci Akiho Aja nejlépe. Teprve až před její polovinou zajel Kájův stájový kolega Jack Miller čas 1´41,132 sekundy a posunul se z třiadvacáté pozice na první. Společně s ním jel ve skupině také Kája, který se časem 1´41,455 sekundy posunul z osmnácté pozice na čtvrtou a v dalším kole své maximum ještě zlepšill na 1´41,311 sekundy a to mu prozatím stačilo na velmi dobré třetí místo. Zatímco Jack Miller si svoje vedení nenechal vzít, Kája postupně klesl až na desátou pozici i když do poslední chvíle to vypadalo na třetí řadu. Kvalifikace byla velmi vyrovnaná a rozdíli mezi jezdci minimální. Do jedné sekundy se jich vešlo sedmnáct.

V dramatickém závodě mezi sebou dlouho bojovala celá desítka pilotů a rozhodovalo se až na cílové rovince: V závěrečném souboji porazil Efren Vazquez (Honda) ve sprintérském souboji Romana Fenatiho (KTM). Třetí byl odmávnut Jack Miller (KTM) a zvýšil tak svůj bodový náskok. Hrdina závodu Alexis Masbou (Honda) – po počáteční kolizi se propadl až na P31, byl nakonec klasifikován na P4, za ním následovali Alex Rins (Honda) a Alex Márquez (Honda). Miguel Oliveira (Mahidra) byl klasifikován na P7., Juafran Guevara, Brad Binder a český jezdec Jakub Kornfeil pak dokompletovali Top-10.

Karel Hanika skončil na P13, což je rozhodně velmi dobrým výsledkem: „Ve warm upu se mně zadřel motor hned na jeho začátku, takže jsem se v podstatě nesvezl a navíc jsem kvůli tomu nezaviněně spadl. Start se.mně docela povedl a pohyboval jsem se kolem 9. místa. Celý závod jsem ale bojoval s pomalými výjezdy z pomalých zatáček a i na rovinkách jsem nebyl schopen nikoho předjet a to ani z háku. Posledních pět kol mi odešly gumy. Celý závod jsem hodně bojoval, a zajížděl rychlá kola, bohužel na konci to nešlo. Jsem rád, že jsem dojel vůbec do cíle. Děkuji týmu za perfektní práci po celý závodní víkend a už se moc těším do Brna“.

Těžko říci, jaký motor dostal Hanika na závod, ale nový to určitě nebyl. A ještě malou připomínku, zadní guma na levé straně byla totálně zničená, něco takového se hned tak asi nevidí.

Další závod mistrovství světa GP-Moto3 se jede už příští víkend a to jako Grand Prix České republiky na Masarykově okruhu v Brně. Tam vás samozřejmě všechny co nejsrdečněji zveme.

Doporučujeme

Články odjinud