Komise GP chce omezit náklady ve třídě Moto3

Loni KTM vyhrál šampionát konstruktérů Moto3 a během předsezónních testů se zdálo, že mají stroje poháněné motorem KTK výraznou výkonnostní výhodu.

Úvodní závod třídy Moto3 vyhrál Louis Salom a v první desítce bylo osm jezdců, kteří jezdí buď s KTM nebo KTM Kalex a zbývající dva byli jezdci na motocyklech Mahindra MGP3O. Značkám Suter Honda a FTR Honda se nepodařilo dominanci KTM ohrozit. Honda zřejmě nerada hraje druhé housle a tak o změny v pravidlech.

Byly tam už i stížnosti od jiných týmů využívajících motory Honda, kteří věří, že KTM je proti duchu Moto3, protože třída by měla být levná a více o jezdci, nikoliv o výrobci.

Motory Honda Moto3 mají vrtání o 78 mm, což znamená nižší náklady, ale také méně výkonu. KTM má vrtání 81mm, které umožňuje vyšší otáčky motoru (14.000 RPM), takže je silnější. Nevýhodou je, že vyžaduje daleko větší údržbu a je dražší (pro jednoho závodníka se pohybuje kolem € 380,000). Jak se zdá, žádný z týmů si na vyšší náklady nestěžuje, proto jich mnoho pro letošní rok přešlo k rakouskému výrobci.

Honda požádal o změnu v pravidlech pro motory Moto3, kde argumentem byly „úsporná opatření“. Komise GP poté schválila nové předpisy pro roky 2014 a 2015.

Jaké změny nás tedy čekají?

Změny právních předpisů týkajících se dodávky motorů pro třídu Moto3 byly schváleny. Cílem je snížit náklady týmů za motory a zajistit, aby byla rovnost mezi výkonností motorů dodávaných stejným výrobcem.

S účinností od 2014 budou motory poskytnuty pořadateli mistrovství ve třech dávkách v průběhu sezóny. Motory musí být zapečetěny a distribuovány náhodně technickým ředitelem a stanou se majetkem týmů, bez požadavku na jejich navrácení. Když motor dokončení normální cyklus užívání, bude nahrazen jiným zapečetěným motorem a předpokládá se, že šest motorů na sezónu bude více než dostačující. Na konci sezóny budou týmy vlastnit šest motorů jen s minimálním počtem ujetých kilometrů, které budou moci použít pro testování nebo prodat dál. Fixní náklady na motorový balíček má být € 68,000.

Rozvodový řetěz se budou na motorech Honda měnit v pravidelných intervalech. To se uskuteční pod dohledem a lze tak činit do konce roku 2014.

S účinností od roku 2015 budou muset být upraveny maximální otáčky motoru Moto3. Ty se sníží z 14.000 RPM na 13.500 RPM a rozvodový řetěz už nebude možné měnit.

zdroj: twowheelsblog.com

20:59 | Alex Rins má za sebou úspěšnou operaci. V Jerezu nepojede, nahradí jej Tsuda. odkaz
11:45 | Livio Loi dnes slaví 20 let.
24. dubna | Simone Corsi dnes slaví 30 let.
24. dubna | 3/3. I'm still hungry & determined & believe I can be competitive in Moto2. I wish Kiefer Racing the best for the future.
24. dubna | 2/3. It's been a difficult period since joining the team and I don't feel I'm able to reach my potential so I've decided to step away.

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 5. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 6. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 7. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

MotoGP: Ani letos nikdo v texaské kvalifikaci nepřekonal Márqueze

MotoGP: Ani letos nikdo v texaské kv…

Marc Márquez v Austinu opět vyrazí z pole position. Maverick Viňales odstartuje jako druhý. První řadu doplní Valentino Rossi.

22.  4.  2017 | | 4 N/A
MotoGP: Marc Márquez zůstává králem Austinu

MotoGP: Marc Márquez zůstává králem …

I letos dokázal Marc Márquez zvítězit na okruhu v Austinu. Je to jeho páté vítězství na této dráze. Na podium vystoupili i Rossi a Pedrosa.

23.  4.  2017 | | 6 N/A
MotoGP: V druhém tréninku se do čela dostal Márquez

MotoGP: V druhém tréninku se do čela…

Marc Márquez se v druhém tréninku posunul na první místo. Druhý skončil nováček Johann Zarco a na třetí příčku klesl Maverick Viňales. Karel Abraham měl nepříjemný pád.

21.  4.  2017 |
Abraham včera havaroval po kontaktu s Bautistou

Abraham včera havaroval po kontaktu …

Karel Abraham měl včera velmi nepříjemný pád. Český jezdec upadl po kontaktu se svým kolegou Bautistou.

22.  4.  2017 |
MotoGP: Ve třetím tréninku se do vedení vrátil Viňales

MotoGP: Ve třetím tréninku se do ved…

Maverick Viňales, který dominoval prvnímu tréninku, se ve třetím tréninku vrátil na první místo. V tréninku se bohužel hodně padalo. Rins si zlomil zápěstí.

22.  4.  2017 |