Komise Grand Prix se opět sešla a výsledkem jednání jsou některé změny pravidel pro příští rok.
Setkání komise Grand Prix proběhlo minulý týden v Madridu. Během této schůze se dospělo k několika rozhodnutím, která byla nyní zveřejněna. Následující pravidla budou platná od roku 2017:
Navýšení minimální hmotnosti v Moto2
Šest nejvýše umístěných jezdců kategorií Moto3 a Moto2 musí mít na svém motocyklu kameru. Aby nebyli jezdci s kamerou znevýhodněni, budou mít ostatní napodobeninu kamery nebo dovážení v daném místě. Minimální hmotnost motocyklu s jezdcem se ve třídě Moto3 nebude měnit, ale v Moto2 se o 2 kg zvýší. Nyní budou muset mít minimálně 217 kg.
Pneumatiky v MotoGP
Příští rok již nebudou v nabídce pneumatiky do přechodných podmínek, které jezdci stejně příliš nevyužívali. Maximální počet pneumatik na suchý a na mokrý povrch se nemění.
Testy Moto2 a Moto3
Pravidlo, které limituje počet soukromých testovacích dní nižších kategorií, bude aplikováno pouze na smluvní jezdce. Jezdci se smlouvou mohou v průběhu roku testovat jen deset dní + oficiální testy.
Startovací procedura
Pokud jezdec po zahřívacím kole přijede na rošt až za safety carem, bude muset startovat z boxové uličky.
Překročení rychlosti v boxové uličce
Pokuta ve výši 150 Eur za překročení maximální povolené rychlosti v boxové uličce se zatím ukazovala jako nedostatečná, proto došlo k navýšení. Pokuta za první porušení pravidla bude 200 Eur a každé další překročení rychlosti může znamenat vyšší pokutu nebo penalizaci, kterou určí komisaři FIM MotoGP.
Ředitelé
Na všech okruzích bude muset mít ředitel závodu a šéf lékařů příslušnou superlicenci od FIM.
Bezpečnost traťových komisařů
V souvislosti s předchozími incidenty vzniklo pravidlo, podle kterého už nebudou moci traťoví komisaři provádět čištění či úpravy trati bez předchozích pokynů od ředitele závodu a bezpečnostního komisaře.
Disciplinární záležitosti
Funkce a odpovědnost ředitelství závodu a komisařů FIM MotoGP zůstává beze změn. Ředitelství závodu, které zahrnuje ředitele závodu, představitele FIM a představitele Dorny, nebude rozhodovat o penalizacích, ale může informovat komisaře FIM MotoGP.
Změnu představuje vytvoření tzv. druhé úrovně odvolacích komisařů. Bude jeden komisař jmenovaný FIM a druhý komisař jmenovaný FMNR (národní motocyklovou federací). Tito komisaři budou přítomni na každém závodě a budou řešit odvolání proti rozhodnutí komisařů FIM MotoGP. Penalizaci potvrdí nebo zruší během daného podniku. Dosud se odvolání řešilo přes odvolací soud FIM, který nebyl přítomen na závodech a na rozhodnutí měl čtyři dny.
Zdravotnický kodex
Hlavní lékař FIM dostane větší moc a odpovědnost k tomu, aby zajistil, že zdravotnická zařízení a personál budou patřičně kompetentní k péči o zraněné jezdce. Změna je i v oblasti informování o zdravotním stavu jezdců. Zdravotnický personál nebude moci bez svolení FIM a Dorny podávat zprávy o stavu zraněného jezdce jiným osobám (kromě blízkých příbuzných zraněného).