Na posledním zasedání letošního roku schválila komise Grand Prix usnesení o změnách pravidel pro sezóny 2015 a 2016.
Ve třídě MotoGP byly potvrzeny maximální ceny za brzdový balíček. Kompletní balíček by neměl stát více než 70 000 €.
Dříve už bylo oznámeno, že tovární týmy v MotoGP budou muset užívat jednotný software od 1. 7. 2015. Nyní bylo potvrzeno, že různé týmy, které používají stroje stejných značek, budou moci používat různé verze jednotného softwaru.
Pokračují debaty o pravidlech pro rok 2016. Informace o počtu motorů na sezónu a o minimální hmotnosti motocyklu MotoGP by měly být k dispozici v únoru 2015. Co se týče maximálního množství paliva na závod v roce 2016, byla schválena hodnota 22 litrů.
Dále byly přijaty následující nové předpisy:
Jezdci, kteří budou startovat z boxové uličky kvůli penalizaci za překročení povoleného počtu motorů za sezónu, budou vyjíždět pět sekund po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky. Letos mohli startovat až po deseti sekundách.
Byly zavedeny i menší změny ve využívání vlajek, aby došlo ke sladění předpisů s předpisy jiných podniků FIM.
V kategorii Moto2 bude od příštího roku platit nutnost používat senzor tlaku zadních hladkých pneumatik. Tato změna má za cíl zamezit úmyslnému snižování tlaku v zadních pneumatikách, což letos některé týmy činily za účelem získání lepší přilnavosti.
K důležité změně dojde i v oblasti lékařské péče o jezdce. Od příštího roku bude zavedena nové verze testu SCAT 3 (Sport Concussion Assessment Tool). Tato verze už se využívá v jiných sportovních odvětvích za účelem posouzení, zda sportovec utrpěl otřes mozku a pokud ano, jak je tento otřes silný. Díky využití SCAT 3 by mělo být usnadněno rozhodnutí, zda jezdec může pokračovat v závodním víkendu.
(Zdroj: motogp.com)