Po prvním podniku letošní sezóny nemá Jakub Kornfeil moc důvodů ke spokojenosti. Vyjel si pouze dvaadvacáté místo na startu a v závodě dojel dvacátý.
V Kataru hodně zlobilo počasí. Kvůli dešti se nejela kvalifikace. Vzhledem k zrušení kvalifikací se museli jezdci poskládat na startovním roštu podle kombinovaných výsledků tréninků, což nebylo nijak dobré pro Jakuba Kornfeila. Pro českého jezdce to znamenalo až dvaadvacáté místo na roštu.
„V úvodním tréninku jsme se docela prali s nastavením. Pozitivní ovšem je, že se nám potíže podařilo rychle vyřešit. Říkal jsem si tedy, že si v druhém tréninku vylepším čas a hlavně pozici. Kvůli silnému větru to však nešlo. Rozhodně jsem se nezdával, protože motorka funguje dobře a mám i slušnou rychlost v zatáčkách. Dvaadvacáté místo ve třetím tréninku pak byla pouze naše chyba, protože jsme nezvolili vhodnou strategii pro vyjíždění. Do kvalifikace jsme přesně věděli, co chceme a jak to má vypadat. Ovšem nakonec za nás rozhodlo počasí a my se musíme smířit s tím, že startujeme z osmé řady,“ smutnil v sobotu Kornfeil.
A více radosti mu nepřinesl ani závod. V úvodní fázi závodu se po startu ze zadních pozic ještě více propadl, později si sice o něco polepšil, ale na boj o body to nebylo. Největší potíže měl Kornfeil na rovinkách, kde na své soupeře hodně ztrácel. V cíli skončil dvacátý, čili bez bodů.
„Nepovedeného závodu je opravdu škoda, ale bohužel to vůbec nešlo, protože se mi absolutně nedařilo na rovinkách. Motorka fungovala velmi dobře v zatáčkách. Tam jsem dokázal kdykoliv předjíždět, občas dokonce i dva jezdce najednou, dařilo se i předjetí venkem. Jenže to nebylo nic platné, když se pak všichni kolem mě na rovince přehnali, jako kdyby jeli na Moto2. Tak se to stále opakovalo. V úvodu posledního kola jsem sice vedl skupinu, ale na rovince šli všichni zase přede mě. Špatné rozhodnutí ohledně převodů je samozřejmě naší chybou a rozhodně se podobná situace nesmí opakovat. Jsem smutný, protože se domnívám, že rozhodně máme na to, abychom bojovali o jiné pozice. V Argentině to musí být jiné,“ doufá Kornfeil.
Foto: Peugeot MC Saxoprint