O vstupu KTM do MotoGP se hovoří již několik let, přinejmenším od roku 2002, kdy byl přerušen první pokus o vstup do královské třídy.
Teď je ten pravý čas, potvrdil generální ředitel rakouského výrobce Stefan Pierer, v rozhovoru pro Speedweek.
Generální ředitel KTM k tomu ihned dodává i další detaily. „Projekt se nazývá RC16. Motor 1000 ccm V4 bude připraven k testování v květnu 2015 a první test kompletního motocyklu je naplánován na podzim téhož roku. V roce 2016 budeme tento stroj nadále vyvíjet a na divokou kartu by jsme se mohli zúčastnit jednoho z posledních závodů. V roce 2017 bychom měli absolvovat již kompletní sezonu.“
„Motocykl by měl mít trubkový rám jako naše stroje v Moto3 a bude využívat WP odpružení vlastní výroby, které se již osvědčilo v Moto2 na motocyklech, které sedlají Rabat a Kallio.“
RC16 by měl být motocykl nejen pro závody MotoGP, ale také pro bohatou klientelu, která chce tento stroj využívat na jízdy na okruzích. „V současnosti prodáváme zhruba 70 – 80 motocyklů Moto3, dovedu si představit, že bychom mohli prodávat i RC16 - pokračuje Pierer – pro výhradní použití na okruzích a mohl by stát od 150 do 200 tisíc euro.“ To je zhruba střední cesta mezi motocyklem superbike a prototypem.
Celý projekt by měl fungovat jako třeba v Moto3, kde KTM dodává motocykly všem týmům, které o ně projeví zájem. „Myslím, že Dorna chce snížit náklady za motocykl od roku 2016 na jeden milion eur a to je našim cílem – vysvětluje generální ředitel – především chceme poskytnout všem zákazníkům stejný materiál, jak je tomu v Moto3. O konstrukci motoru se postará Kurt, který navrhl i motor Moto3. Při prvním pokusu o vstup v roce 2002, jsme udělali chyby, ale v posledních deseti letech jsme se toho spoustu naučili.“
Jak to nakonec dopadne, to si budeme muset počkat.
zdroj: gpone.com