Výhru si ve Velké Británii zajistil vedoucí muž šampionátu Brad Binder a značně tak navýšil svůj náskok. Jihoafričana na podium doprovodili i Francesco Bagnaia a Bo Bendsneyder.
Aktualizace: Antonelli byl později po závodě diskvalifikován kvůli technickému prohřešku. Přišel tak o své sedmé místo. Kornfeil se tak tedy dostal na patnácté místo a má bod.
Do britského závodu nejslabší kubatury se poprvé v kariéře vydával Francesco Bagnaia. Vedení se ovšem těsně po startu ujal Enea Bastianini, ale ne na dlouho. Brzy se do čela posunul Niccolo Antonelli, ale ani tento Ital ve vedení dlouho nevydržel. Ještě během prvního kola se na první místo dostal Francesco Bagnaia. Po průjezdu cílem prvního kola na Bagnaiu dost dotíral Joan Mir. Jenže nedlouho poté Mir o několik pozic klesl a na druhé místo se dostal Rodrigo, který byl následně vystřídán Bastianinim. Pořadí se měnilo každým okamžikem.
V třetím kole se začal prosazovat vedoucí muž šampionátu – Brad Binder – posunul se na druhé místo za Bagnaiu a evidentně pomýšlel na útok na úplné čelo a ještě během tohoto kola také úspěšně zaútočil. Ovšem ani on určitě neměl nic jistého, protože dle tradicí v Moto3 se jezdci drželi hodně pohromadě a docházelo k neustálým změnám.
I v době, kdy do cíle zbývalo třináct kol, vedl Brad Binder, ale druhý Bagnaia a další se s tím nechtěli smířit a zle na Jihoafričana dotírali. Ještě během téhož kola se Bagnaiovi podařilo Binderovi vedení uzmout, ale jen na pár okamžiků. V této době bylo ve vedoucí skupině sedm jezdců: Binder, Bastianini, Bagnaia, Mir, Rodrigo, Navarro a Bensneyder. Další jezdci (jako například Italové di Gianntantonio, Migno a Manzi) nebyli nijak značně daleko od vedoucí skupiny. Jediný český zástupce v závodě – Jakub Kornfeil – se bohužel držel mimo bodované pozice.
Jedenáct kol před cílem u trati zastavil Fabio Quartararo, jehož stroj evidentně nechtěl jet a Francouz tak musel odstoupit.
Deset kol před závěrem už vedl Jorge Navarro, který se do závodu vydával až z osmnácté pozice. Těsně za sebou měl Španěl Bindera.
Postupem času se vedoucí skupina opět rozrostla. Náskok, který si původně sedmičlenná skupina vytvořila, byl najednou pryč. Ve skupině bylo nyní minimálně dvanáct jezdců. Hodně vpřed se dostal Fabio di Giannantonio, který byl ještě před chvílí osmý. Velmi vpředu se držel i jezdec na divokou kartu – Stefano Manzi. Devět kol před závěrem byl se svou Mahindrou sedmý a o kolo později se posunul dokonce na páté místo. Tak vysoko nebyl mladý Ital ani v době, kdy loni jezdil jako stálý jezdec.
Sedm okruhů před šachovnicí vedl Bagnaia. Následovali Binder a Giannantonio. Čtvrtý už byl výše zmíněný Manzi a ani tohle evidentně sedmnáctiletému jezdci nestačilo a snažil se útočit na provizorní pódiová místa, což se mu však nepodařilo a o několik pozic opět klesl. Ne však na dlouho, protože o chviličku později se propracoval až na druhou pozici. Šest kol před závěrem vedl Navarro. Stále ovšem pokračovala situace, kdy se v čele držela obrovská skupina jezdců, mezi nimiž docházelo k neustálému přesýpání.
Při bojích občas jezdci využívali i oblasti mimo dráhu, což vyústilo v penalizace. Čtyři okruhy před cílem dostal Jorge Martin pokyn k posunu o jednu pozici zpět. Španěl v té době zrovna uzavíral čtrnáctičlennou vedoucí skupinu a patnáctý Oettl měl již relativně velkou ztrátu. Podobný pokyn následně dostal i Andrea Migno.
V předposledním kole upadli Migno a Navarro, což byla pro Navarra velmi špatná zpráva. Navíc se Španělovi moc nechtělo vstávat. Binderovi se naopak Navarrův pád hodil, protože Španěl je jeden z mála, kdo by teoreticky mohl ohrozit Binderův titul.
V posledním kole se na prvním místě ukázal i Bo Bendsneyder, ale následně se vedení ujal Binder. A nakonec to byl právě Binder, kdo projel cílem jako první. Vlivem Navarrova pádu tak Binder navýšil své vedení v šampionátu o pětadvacet bodů. Jako druhý dnes dojel Francesco Bagnaia a poprvé se na podium dostal i Bo Bendsneyder. Stefano Manzi, který do britského závodu vyrazil na divokou kartu, se nakonec těsně nevešel na podium, přesto si čtvrtým místem zajistil nejlepší výsledek kariéry. První pětici uzavřel Nicolo Bulega. A za ním následovali další Italové: di Giannantonio, Antonelli a Bastianini V elitní desítce skončili i Španělé Canet a Mir.
Kornfeil skončil těsně za body - šesnáctý.
GP Velké Británie - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Brad BINDER |
KTM |
155,6 |
38'39,142 |
2 |
Francesco BAGNAIA |
Mahindra |
155,6 |
0,183 |
3 |
Bo BENDSNEYDER |
KTM |
155,6 |
0,336 |
4 |
Stefano MANZI |
Mahindra |
155,6 |
0,787 |
5 |
Nicolo BULEGA |
KTM |
155,6 |
0,802 |
6 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Honda |
155,6 |
0,883 |
7 |
Niccolo ANTONELLI |
Honda |
155,6 |
0,92 |
8 |
Enea BASTIANINI |
Honda |
155,6 |
1,016 |
9 |
Aron CANET |
Honda |
155,6 |
1,409 |
10 |
Joan MIR |
KTM |
155,6 |
1,193 |
11 |
Jorge MARTIN |
Mahindra |
155,5 |
1,624 |
12 |
Gabriel RODRIGO |
KTM |
155,5 |
2,4 |
13 |
Philipp OETTL |
KTM |
155,1 |
8,585 |
14 |
Jules DANILO |
Honda |
154,8 |
12,807 |
15 |
Andrea LOCATELLI |
KTM |
154,8 |
12,839 |
16 |
Jakub KORNFEIL |
Honda |
154,8 |
12,885 |
17 |
Juanfran GUEVARA |
KTM |
154,8 |
13,174 |
18 |
John MCPHEE |
Peugeot |
154,8 |
13,216 |
19 |
Lorenzo DALLA PORTA |
KTM |
154,8 |
13,326 |
20 |
Hiroki ONO |
Honda |
154,5 |
16,963 |
21 |
Livio LOI |
Honda |
153,5 |
32,397 |
22 |
Darryn BINDER |
Mahindra |
153,1 |
39,125 |
23 |
Khairul Idham PAWI |
Honda |
153,1 |
39,14 |
24 |
Adam NORRODIN |
Honda |
153,1 |
39,257 |
25 |
Marco BEZZECCHI |
Mahindra |
153 |
39,414 |
26 |
Tatsuki SUZUKI |
Mahindra |
153 |
39,516 |
27 |
Maria HERRERA |
KTM |
153 |
39,714 |
28 |
Fabio SPIRANELLI |
Mahindra |
152,3 |
51,679 |
29 |
Lorenzo PETRARCA |
Mahindra |
151,1 |
+1'09,870 |
30 |
Andrea MIGNO |
KTM |
149,7 |
+1'32,740 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Jorge NAVARRO |
Honda |
155,6 |
2 kola |
|
Stefano VALTULINI |
Mahindra |
148,5 |
2 kola |
|
Marcos RAMIREZ |
Mahindra |
151 |
3 kola |
|
Fabio QUARTARARO |
KTM |
153 |
12 kol |
Nedokončil první kolo |
|
|
|
Albert ARENAS |
|
|