Niccolo Antonelli se po více než třech letech dočkal dalšího vítězství. Hned za ním dojel jeho týmový kolega Tatsuki Suzuki. Podium doplnil Celestino Vietti.
Do závodu nejnižší kubatury v Jerezu se z první řady vydával Lorenzo Dalla Porta. Pro Itala to byl jeho úplně první start z pole position. Závod byl vypsán na dvaadvacet kol. Po startu se vedení ujal Suzuki a hned si vybudoval menší náskok. Na druhé místo se zařadil Vietti a na třetí Foggia. Dalla Porta se po startu z pole position propadl o několik míst.
V nájezdu do druhého kola stále vedl Suzuki. Na druhé místo se dostal Antonelli. Třetí byl Vietti. Na zemi skončil Gabriel Rodrigo. Rodrigo měl kontakt s Arenasem, který se vrátil po zranění. Rodrigo zůstal po pádu v pořádku a znovu se rozjel.
Ve třetím kole skončil na zemi Jaume Masiá, který do Jerezu přijel jako vedoucí muž šampionátu, ale v trénincích ani kvalifikaci se mu nijak nedařilo a v závodě skončil na zemi. Již v té době bylo téměř jisté, že Masiá o vedení v šampionátu přijde, protože rozestupy jsou těsné. Před Jerezem měl Canet na druhém místě stejný počet bodů jako Masiá. Navíc se mladému Španělovi moc nechtělo vstávat, po nehodě musel do zdravotního střediska, ale dle aktuálních informací by měl být v pořádku.
Vpřed se dostával Dalla Porta. Suzuki přišel o náskok, který měl v úvodu. Do vedení se dostal právě zmíněný Dalla Porta. Na druhé místo se posunul Vietti, který koncem loňského roku zaujal tím, že se hned ve svém druhém závodě dostal na podium. Osmnáct kol před cílem se Vietti dostal do čela GP Španělska, ale jak už bývá v Moto3 zvykem, pořadí se měnilo každým okamžikem, o přední místa opět bojovala velmi velká skupina.
Sedmnáct kol před závěrem stále vedl Vietti. Kornfeil, který má za sebou nedávnou operaci klíční kosti, byl v této chvíli šestý. Jezdec po kvalifikaci sice říkal, že jej klíční kost ještě bolí, ale není to nic, s čím by si nedokázal poradit. V dalším kole si Kornfeil o jedno místo polepšil.
Patnáct okruhů před koncem se do čela vrátil Suzuki, druhý byl Dalla Porta, třetí Vietti, čtvrtý Canet a Kornfeil uzavíral první pětku, byl tedy v boji o podium, ale zároveň si musel dávat pozor i na jezdce za sebou. Skupina v čele byla stále obrovská.
O dvě kola později dostal Foggia varování týkající se překračování limitů dráhy – tedy stejné varování jako Fenati v Kataru, jenže Fenati si to tenkrát vyložil tak, že už se jedná o penalizaci tzv. „long lap“ (tedy projetí speciálně vymezeným delším místem na okruhu), ale jednalo se pouze o varování.
Jedenáct kol před koncem odstoupil Filip Salač. Druhý z českých jezdců – Jakub Kornfeil – klesl pořadím až na konec první desítky, nicméně i tam byl součástí přední skupiny. O první místo se přetahovali především Suzuki a Dalla Porta.
O dvě kola později Riccardo Rossi obdržel penalizaci tzv. „long lap“, protože příliš překračoval limity dráhy a získával tím nepovolenou výhodu. Hned v dalším kole se pak jezdec svůj trest odpykal. Tentokrát už to byl opravdu trest, který byl jezdci udělen. V předchozích závodech už si sice penalizaci „long lap“ odpykali Fenati a Viňales, ale tito jezdci si penalizaci udělili vlastně sami kvůli chybné interpretaci. Fenati tehdy obdržel varování, ale myslel si, že už se jedná o penalizaci. A v případě Viňalese se jednalo o trest za ulitý start - tedy o průjezd boxovou uličkou, nikoliv "long lap".
V dalším průběhu závodu se Kornfeil vrátil do první pětky, ale následně zase klesl na šesté místo. Do čela se opět dostal Suzuki a znovu si vybudoval menší náskok, ale později opět ztratil. Velmi se mu přiblížil Ramirez.
Pět kol před koncem byla penalizace „long lap“ penalty udělena i Foggiovi, který o něco dříve dostal varování, ale evidentně toto varování nerespektoval.
Později došlo ke kontaktu mezi Antonellim, Ramirezem a Fenatim. Na zemi skončil Ramirez. Pád to byl dost nebezpečný, ale jezdec je naštěstí v pořádku. Odstoupit musel i Fenati. O něco později skončili na zemi i Fernandez a Garcia. Jezdci vypadali po nehodě v pořádku. Fernandez pak musel do zdravotního střediska na prohlídku.
V předposledním kole vedl Vietti, druhý jel Suzuki a třetí Antonelli. Kornfeil zůstával ve vedoucí skupině kolem pátého místa, takže šance na podium tu byla. V nájezdu do posledního kola se dostal na třetí místo. Vedl Antonelli, druhý byl Vietti. Během posledního kola ovšem ještě došlo k mnoha změnám pořadí ve vedoucí skupině.
Z výhry se raduje Antonelli. Na druhé místo se dostal Suzuki. Na podium se dostal i Vietti. Canet skončil těsně mimo podium. První pětku uzavřel Arenas, který se zotavil po zranění na kole. Toba skončil šestý. Kornfeil bohužel třetí místo neudržel a klesl na sedmé místo. V elitní desítce dojeli i Dalla Porta, Ogura a Migno. Salač závod nedokončil.
GP Španělska - Moto3, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Niccolo ANTONELLI |
Honda |
147,7 |
39'30,327 |
2 |
Tatsuki SUZUKI |
Honda |
147,7 |
0,242 |
3 |
Celestino VIETTI |
KTM |
147,7 |
0,305 |
4 |
Aron CANET |
KTM |
147,7 |
0,472 |
5 |
Albert ARENAS |
KTM |
147,7 |
0,563 |
6 |
Kaito TOBA |
Honda |
147,7 |
1,133 |
7 |
Jakub KORNFEIL |
KTM |
147,7 |
1,187 |
8 |
Lorenzo DALLA PORTA |
Honda |
147,7 |
1,291 |
9 |
Ai OGURA |
Honda |
147,6 |
1,43 |
10 |
Andrea MIGNO |
KTM |
147,6 |
1,441 |
11 |
Darryn BINDER |
KTM |
147,3 |
6,836 |
12 |
John MCPHEE |
Honda |
147,3 |
6,851 |
13 |
Kazuki MASAKI |
KTM |
147,3 |
7,104 |
14 |
Alonso LOPEZ |
Honda |
147,3 |
7,113 |
15 |
Ayumu SASAKI |
Honda |
147,3 |
7,119 |
16 |
Dennis FOGGIA |
KTM |
147,4 |
8,968 |
17 |
Tony ARBOLINO |
Honda |
147,3 |
10,252 |
18 |
Can ONCU |
KTM |
146,8 |
15,474 |
19 |
Stefano NEPA |
KTM |
145,8 |
30,984 |
20 |
Vicente PEREZ |
KTM |
145,8 |
31,035 |
21 |
Riccardo ROSSI |
Honda |
145,4 |
38,862 |
22 |
Meikon KAWAKAMI |
KTM |
144,8 |
47,894 |
23 |
Marcos RAMIREZ |
Honda |
143,2 |
+1'14,849 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Makar YURCHENKO |
KTM |
144,6 |
1 kolo |
|
Sergio GARCIA |
Honda |
147,6 |
4 kola |
|
Raul FERNANDEZ |
KTM |
147,6 |
4 kola |
|
Romano FENATI |
Honda |
147,6 |
4 kola |
|
Tom BOOTH-AMOS |
KTM |
145 |
4 kola |
|
Gabriel RODRIGO |
Honda |
143,8 |
8 kol |
|
Filip SALAC |
KTM |
145,7 |
12 kol |
|
Jaume MASIA |
KTM |
142,7 |
20 kol |
Foto: SIC58 Squadra Corse