Kornfeil....to má dle mého už spočítané.. Chápu, že jeho motorka letos nic moc, ale prostě když dojede skupinu jezdců před ním, není v ní vůbec vidět. Kdyby se za ní držel s cílem šetřit pneumatiky a útočil v posledních kolech, tak ok, ale on vůbec nebojuje a zkušenosti z těchto soubojů kolo na kolo mu hrozně chybí. Připomíná mi Lüthiho, ten už také ztrácí formu minulých let.. Škoda :-/
Má to ale pech,ten Jakub:-/ motorku neměl nikdy dobrou,vždy byl lepší pilot,než měl materiál.Když podepsal loni do týmu,kde Salom proháněl špici a skončil coby vicemistr,vyhlašoval útok na bednu.Jenže měl zase špatnou motorku:-/Když podepsal u Calva,kde zářil Viňales,sliboval téměř boj o titul a zatím ho válcuje Isac,který z jasné dvojky, je ještě jasnější jedničkou týmu.Nojo,no,..Jakub má zase špatnou motorku:-/Tak kam za rok?Kde by konečně byla dobrá motorka,se kterou by se Jakub dostal aspoň do té první pětky?Pochybuju,že takový tým v Moto3 existuje.V každém se musí jet na krev, jinak se o bedně může jen zdát.Mám pocit,že s ním Calvo neprodlouží,u Aja pro něho pšenka taky patrně nepokvete,..:-/Přišel o gumy po stíhací jízdě,..a co Masbou?Ten ho do skupiny přivezl a o gumy nepřišel?Co Bastianini,který Kornfejla taky téměř dorazil,..tomu stíhačka gumy taky nesežrala.Říkáš,že mu chybí zkušenosti,..ale on má odjeto téměř 90 Velkých cen,takže o zkušenostech těžko polemizovat.Nerad maluju čerta na zeď,ale až skončí u Calva,bude to už jenom horší.
Nechci dělat Jakubovi nějakého advokáta, on by o to jistě ani nestál. Ale myslím, že na jeho výkony je třeba se podívat v širších souvislostech, než zde píše Schumi. Začnu tím, čím se Jakub povahově liší od ostatních jezdců. A to je otevřenost a kritičnost, se kterou hodnotí jak svoje výkony, tak i situace během treninků i závodu, u jiných jezdců neobvyklá. Nemá problém popsat, kde se dopustil chyby on a kde byly jiné příčiny. Bohužel, toto někteří chápou jako výmluvy. :-/ Schumi zde vzpomíná loňský rok, kdy Jakub nastoupil do týmu RW po předloňském vicemistrovi Salomovi. Jenže už jaksi zapomíná na to, že pokud tým, byť i mistra světa zůstane stát na místě, nemá moc šancí se příště prosadit. A to se právě stalo v týmu RW Racing. Odešel Salom, vzal si sebou hlavního inženýra i šéfmechanika. Přišly finanční potíže, zpožďovaly se dodávky updatů, což se samozřejmně projevilo na výsledcích. Šéf týmu Jarno Janssen neplnil předsezóní sliby a tak ani Kubův mechanik, bývalý vynikající jezdec Hans Spaan nemohl dělat zázraky. Rozchod jezdce a týmu byl nutností. B-]Následoval přestup do špičkového týmu Calvo ( Proč si asi vybrali Kubu?) Před sezónou Jakub řekl, že angažmá v takovém týmu je povinností bojovat o top 5. Došlo však ke dvěma pro další průběh sezóny důležitým věcem. 1.) Honda velice zapracovala na svých nových strojích a angažovala přední jezdce. Za 2.) Letos poprvé byly motory jednotlivých výrobců mezi jezdce losovány a nejsou v nich větší rozdíly. Rozhoduje pouze individuální nastavení.K závodu samotnému: Pokud jste sledovali celé dění na okruhu od prvních volných treninků, viděli jste, že Kuba končil v prvních dvou FP jako poslední z trojice jezdců Calvo, když v těch prvních dvou zajížděl časy o více než 2 s. horší, než z trojice nejrychlejší Viňales, který byl na samé špici výsledků. Teprve ve 3 FP srovnal Kuba a na Viňalese ztrácel jen 0.3 s. O čem to svědčí ? O tom, že Kubův stroj byl nejobtížněji nastavitelný, když u něj byl rozdíl mezi FP 1 a FP 3 činil 7 s., u Granada 6s. a Viňalese jen 5s. Pak přišla kvalifikace a ejhle, Kuba 14., a Viňales až 22. a Granado 25. Takže problémy s nastavením měli i oni ! Přišel WUP a vše opět jinak: Viňales dvanáctý za 41.7, Kornfeil až 23. za 42.5. To svědčí o značné nevyrovnanosti všech jezdců Calvo.V závodě samotném zajel Kuba 10. místo a 12. nejrychlejší kolo, Viňales byl 17-tý ,ale s desátým nej. kolem. Kornfeilove ztráta na vítěze 2.261 s. je slušný výkon, proti 16.605 s. Viňalese. Shrnuto: značná nevyrovnanost všech tří jezdců svědčí o problémech s nastavením a pokud nastavení není ideální, pak i opotřebení gum je větší! Pak z toho vychází dosažené umístění. To Kubovo považuji za dané situace za dobré.;-)
Jenže tady neřešíme jenom poslední závod, jeho neprůbojnost v rámci skupiny jezdců je dlouhodobá. Dokáže si někdo představit, že by tvrdě bojoval v Moto GP tak, jak to tam v posledních kolech chodí..? Z jezdců Moto GP mi nejvíce připomíná Bradla, který také do kontaktních soubojů nechodí.Dle mého jedinou Kornfeilovou nadějí je dobrý tým v Moto 2, pole je tam ze všech tříd nejvíce roztrhané a vyplácí se tam spolehlivost.
Podle mne je té "smůly",která na Jakubovi sedí,až příliš.Je zajímavé,že v jednom výjezdu jede bídu a pak se chytí rychlého pilota a ejhle,..čas jako hrom.Jeho hodnocení svých výkonů,mi nepřijde zase tak přesvědčivé,..pokaždé je tam výrazný odkaz na něco,co ho zkrátka limituje.Já zatím ještě neviděl,že by měl to zdravé,závodnické srdce a že by se někdy pustil do jakéhokoliv souboje,ze kterého by nemusel vyjít se zdravou kůží.Nějak mi nebere konstatování,že všechny týmy,co měly jednoznačný úspěch,druhým rokem stagnují.Issac Viňales není žádná extratřída a krom posledního závodu,Kubu jednoznačně válcuje.A to by rozhodně neměl.A že by u Calva byli na výsost spokojeni s umístěním kolem desítky?Tak to bych si rád někdy poslechl od někoho z vedení týmu:-) Loni bylo třeba páté místo Mavericka neúspěchem a letos by se měli tetelit spokojeností,že pětka byla jen jednou a to ještě s obrovským štěstím??Hmmm,..a teď tu o Šípkové Růžence;-) A pokud tam za rok zůstane,tak jen díky tomu,že ti nejlepší opět odejdou,Jakub snad neztratí sponzora a bude se čekat na nový zázrak, jestli třeba při odjetých více než stovce GP,na něho ta vytoužená bedna,náhodou přece jen nevyjde.A pokud by přešel do Moto2,..tak v té mele už by obstál opravdu jen s velkým štěstím.Je mi fuk,kolik lidí se do mne tady pustí.Je mi fuk, jestli Jakub pojede kdekoliv a v kterékoliv třídě, jen mne nadzvedne,když se tu tvrdí,že má prostě smůlu, jinak že je to špičovej jezdec.
Vždyť i sám Jakub o tom mluví, že není možné, aby dojel skupinu a pak se na nic nezmohl. A tak se snad pokud borci od Calva vyladí stroj se snad dočkáme a Jakub přitlačí v kontaktech....ono to je problém i prvního kola, kdy jede ze zadních pozic a startem hodně míst získá, ale už se necpe do zatáček a maldí divočáci ho zase odsunou o 5 a víc pozic dozadu...Jinak k tomu , kde bude jezdit on sám se vyjádřil, že u Calva a že jsou tam jeho prací spokojeni. Ono je to i o sponzorech a tam Jakub má silné zastoupení.Moto2 mohl jezdit už letošní rok, kde dostal nabídku od jeho mentora z týmu Caterham moto2, ale prej na to ještě nemá fyzicky...
O té fyzičce, to jsou Jakuba slova....
Chybějící zkušenosti jsem nemyslel jako omluvu, ale právě jako stížnost, že se nepouští do kontaktních soubojů......a pak kvůli tomu v posledních kolech nepředvede nic ;-) A souhlasím, dle mého průměrný Masbou dnes předvedl, že se dá sem tam vyniknout. To by měl do konce sezony provést i Kornfeil, klidně i za cenu pádu. Spolehlivost má vynikající :-)
Kornfejl neupadne,pokud ho někdo nesundá.Ať je v kterékoliv skupině,vždycky se spokojí s jízdou na chvostu.Ono se v té vřavě na špici,musí i zariskovat a to není nic pro Jakuba:-/bohužel:-/ On by k bedně potřeboval,kdyby aspoň sedmička vpředu popadala.;-)Ale jak říkáš,..spolehlivost má vynikající:-Dtak se třeba dočká:-)
Když chápeš, že jeho motorka (spíše její nastavení) letos nic moc, tak proč se divíš? Připočítej ojeté gumy stíhačkou a máš ho tam, kde je.B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.