MotoGP na Phillip Islandu: Ti, co se na pódium nevešli

MotoGP na Phillip Islandu: Ti, co se na pódium nevešli

Po ohlasech z pódia a tiskovém vyjádření týmu Cardion AB Motoracing přinášíme postřehy dalších jezdců MotoGP, kteří se při Velké ceně Austrálie na Phillip Islandu na pódium neprosadili.

Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) - 4. místo
Angličan zaznamenal při Velké ceně Austrálie na Phillip Islandu nejlepší výsledek od červencové Velké ceny Německa, ale litoval, že se nedostal na pódium. "Ale upřímně, byl bych tam díky tomu, co se stalo Marcovi. Jsem spokojen, protože jsem jel velmi dobře. Znovu jsem měl problémy na startu, musím na tom zapracovat, protože to bylo neakceptovatelné. Pozitivní byla dobrá konzistence, byl jsem mnohem rychlejší, než jsem vzhledem k opotřebení pneumatik očekával," pochvaloval si. "Bylo dobré závodit tak blízko Valentinovi na tovární yamaze. Užíval jsem si to. Byla to s ním a s Álvarem velmi férová bitva. Myslel jsem, že zbývá ještě jedno kolo, protože jsem byl na rovince tak blízko Valentinovi, že jsem neviděl na boxovou zeď. Doufejme, že v Japonsku dokážeme být silní."

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 5. místo
Španěl zopakoval výsledek ze Sepangu. "Podařilo se nám zvládnout závod, o kterém jsme věděli, že pro nás bude kvůli nucené výměně motocyklu obtížný. Věděli jsme, že nám to nebude sedět, ale tvrdě jsme bojovali a díky mimořádné práci týmu odjíždíme s výsledkem, jaký jsme nečekali. Dal jsem do toho vše, udělal jsem, co jsem mohl, a musím být spokojen, protože jsem až do konce pořádně bojoval o pódium," připomněl. "Bohužel jsem v posledním kole cítil, že kvůli pneumatikám nemůžu více přitlačit. Je to škoda, věděl jsem, že na měkčí pneumatice bychom se dostali na pódium a dosáhli cíle, který jsme si do konce sezony stanovili."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 6. místo
Anglický nováček vyrovnal svůj nejlepší výsledek v MotoGP. "Šesté místo je velmi dobré. Znovu jsem měl opravdu rychlý start. Bylo skvělé být v prvním kole tak vepředu, v úvodních fázích závodu jsem se mohl učit od chlapů, kteří mají mnohem větší zkušenosti. Naše nastavení nebylo připravené na boj v elitní šestce, ale vydal jsem ze sebe to nejlepší. V prvním stintu jsme zničili zadní pneumatiku, ve druhém jsem se snažil jet stabilněji," uvedl. "Nebyl to jednoduchý víkend. Zažili jsme drama a zmatek okolo pneumatik, ale tým Monster Yamaha Tech 3 zůstal klidný a soustředěný. Bylo dobré odměnit se mu po dlouhé době výsledkem v první šestce."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 7. místo
Mistr světa z roku 2006 dojel nejlépe od červnové Velké ceny Itálie, přesto doufal, že bude konkurenceschopnější. "Ale zajel jsem lépe než v posledních závodech. Moje první pneumatika neměla přilnavost, jakou jsem očekával. Závodil jsem s Iannonem a s Dovim, věděl jsem, že jsem rychlejší, ale nechtěl jsem je tahat za sebou. Čekal jsem, abych udělal opak toho, co oni. Když jsem je viděl jet do boxů, zatnul jsem zuby a zajel dobré kolo, zamířil do boxů a zajel dobré kolo po návratu na trať. Dokázal jsem na ně získat několik sekund," radoval se. "Na konci jsem dýchal na záda Smithovi, ale měl jsem problém v poslední zatáčce, kde spadlo pár dešťových kapek. Zastávka proběhla hladce, jsem v týmu pět let a občas to procvičujeme. Ano, tato boxová ulička je těsná, ale jsme zvyklí jezdit třista čtyřicet kilometrů za hodinu, takže pokud používáte hlavu, nemyslím, že je to v šedesáti tak nebezpečné."

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing) - 8. místo
Ital považoval výměnu motocyklů za zvláštní a zábavnou. "Bylo zvláštní vyjet na trať s vědomím, že musíme ještě před koncem vrátit do boxů. Stejně jako všichni jezdci jsme zastávky ve warm-upu nacvičovali. Samozřejmě, pokud bychom je museli absolvovat znovu, potřeboval bych se zlepšit a víc se na to zaměřit. Byl to skvělý víkend. Pozitivní. Od začátku sezony je mým cílem být co nejblíže Nickymu a Dovimu," připomněl. "Teď musím říct, že jsem spokojen s výsledky, kterých jsem dosáhl. Bez pomoci týmu by to nebylo možné. Pracujeme velmi tvrdě, ve stáji mi pomáhají růst a musím jim moc poděkovat. Zbývají nám dva závody a chci v tomto trendu pokračovat."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 9. místo
Ital považoval závod díky výměnám strojů a nutnosti přípravy strategie za zábavnější než obvykle. "Měl jsem celkem náročnou bitvu s Nickym a s Iannonem, ale celé to pro mě bylo náročné také proto, že jsem ze svých dvou GP13 neměl stejný pocit. Druhá motorka nebyla tak dobrá jako první, ale nechci se vymlouvat," uvedl sportovně. "Jen nejsem spokojen s výsledkem. Těsně před koncem jsem byl znovu velmi blízko Iannoneho, ale nedokázal jsem ho porazit. Nicky odvedl dobrou práci, před zastávkou zajel opravdu rychlé kolo, dohnal Smithe a od startu měl velmi dobré tempo."

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) - 10. místo
Francouz poprvé v sezoně nakoukl do první desítky a byl nejlepším jezdcem CRT. "S výsledkem jsem velmi spokojen. Dosáhli jsme skvělého nastavení, které mi umožnilo být v závodě agresivní. Absolvoval jsem hezkou bitvu se třemi jezdci Ducati a několikrát je předjel, ale na rovinkách mi to vraceli. Když jsem vyměnil motorku, byl jsem pomalejší než moji soupeři z první poloviny závodu a trochu jsem ztratil," vzpomínal. "Soustředil jsem se, abych udržel rychlost, dokázal jsem se znovu dostat k Doviziosovi a Iannonemu a na konci jsme měli další zábavnou bitvu. Už je to dlouho, co jsem si tak užil. Tým i já jsme si takový výsledek zasloužili. Také jsem oslavil svou dvěstěpadesátou velkou cenu a myslím, že to je hezký dárek. Výkon na této úrovni nám dodává sebevědomí do závěrečných dvou závodů roku."

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 11. místo
Španěl sice tentokrát nebyl nejlepším jezdcem CRT, ale zajistil si titul mezi jezdci CRT. "Jsem velmi šťastný, dostali jsme odměnu za rok plný výborných výsledků. Vždy jsme byli blízko prototypům. Vyhrát šampionát CRT dva závody před koncem znamená, že naši práci děláme velmi dobře. Titul je velkou odměnou pro tým a pro mě. V týmu Power Electronics Aspar jsem jako jezdec nikdy nepřestal růst. Měl jsem to nejlepší vybavení v CRT," pochvaloval si. "Tento víkend jsme měli v pátek nějaké problémy, ale v sobotu jsme je vyřešili a nastolili dobré tempo. Než jsem jel do boxů, měl jsem s prvním strojem dobrou rychlost. Z druhého jsem neměl stejný pocit, pociťoval jsem určité vibrace. Randy odvedl skvělou práci a gratuluji mu."

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 12. místo
Pro Američana bylo zvláštní vyrážet do závodu s vědomím, že výměna motocyklů naruší koncentraci, kterou bude při návratu na trať nutné znovu získat. "Je to zvláštní. Už pocit na roštu. Berete to jako normální závod, ale víte, že po devíti kolech bude přerušen. Měl jsem dobrý start, udělal jsem chybu v první zatáčce a dostal se přede mě Dovizioso, po druhé chybě mě předjel Randy, všechno byly hloupé chyby při brzdění hned v prvním kole. Když jsem se uklidnil, zajížděl jsem časy, o kterých jsem věděl, že s nimi můžu začít stíhat chlapy před sebou. Nevím, co se stalo v boxech, dodržel jsem rychlostní limit, zajel dovnitř, vyměnil motorky, držel rychlostní limit při výjezdu, ale z nějakého důvodu byli o tři až čtyři sekundy přede mnou. Moje druhá motorka nebyla tak dobrá jako první," vysvětlil. "Projevovaly se určité vibrace. Mezi škrticí klapkou a plynem bylo něco divného, trvalo mi několik kol, než jsem si zvykl. Na druhé motorce jsem nedosahoval takových časů jako na první. Děkuji svým chlapům, absolvovali jsme dobrý víkend a těšíme se na další dobrý víkend do Japonska."

Yonny Hernández (Ignite Pramac Racing) - 13. místo
Kolumbijec si ráno zkoušel výměnu motocyklu. "Bylo to divné, zejména vyjet zpátky na trať s novými pneumatikami a znovu získat rychlost. Nebylo to jednoduché. Získali jsme další body do šampionátu a připravujeme se na závěrečné závody. Trochu jsem se trápil, zejména ve druhé polovině závodu, protože jsem v sobotu utrpěl drobnou zlomeninu ruky," přiznal. "Doufám, že v Japonsku to bude lepší, ale rozhodně musíme pracovat na tom, abychom dosáhli vyšší přilnavosti zadní pneumatiky. Chci moc poděkovat svému týmu, který tvrdě pracoval, aby mi umožnil tento závod odjet."

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 14. místo
Španěl zopakoval výsledek z Malajsie. "Mohli jsme získat i víc bodů, ale jsem spokojen. Odjeli jsme atypický a komplikovaný závod. Mezi motocykly byly rozdíly. Když jsem přesedl na druhý stroj, neměl jsem tak dobrý pocit, ale byl dostatečně slušný na to, abych se dál zlepšoval. Výměnu jsme zvládli rychle," pochvaloval si. "Je pravda, že tým odvedl skvělou práci a motorky fungovaly dobře. Teď jedeme do Japonska, kde se doufám nebudeme trápit s pneumatikami."

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 15. místo
Ital se vrátil na body, přesto nebyl spokojen. "Oproti loňskému roku jsem zlepšil své časy o dvě a půl sekundy, ale jiní jezdci se zlepšili ještě víc. Myslím, že trpíme tím, že Suter od začátku sezony nevyvíjí naše stroje. Byl to náročný závod, ale neměl jsem problém s výměnou motorky během zastávky. Byla škoda, že nás to donutili udělat, protože obvykle nemáme velkou přilnavost a na této trati by to pro nás byla výhoda," věří. "Mohli jsme bez problému odjet celý závod na stejné pneumatice. Jsem rád za bod, který jsem získal, Iodaracing Project tak oslavil stý závod."

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 17. místo
Ital nebyl spokojen, jak se víkend vyvinul. "Až do závodu jsme neměli problémy s pneumatikami. Po dvou kolech bylo komplikované motorku řídit. Zvýšil jsem úroveň kontroly trakce, ale nezdálo se, že by se to nějak projevilo na opotřebení pneumatik. Na druhé motorce to vypadalo trochu lépe, měl jsem nějaké potíže s brzdami a už po čtyřech nebo pěti kolech jsem začal mít problémy s pneumatikami," přiznal. "Je mi to opravdu líto, protože vím, že jsem mohl být lepší. Vím to, protože jsme celý víkend pracovali opravdu dobře a protože je to trať, kterou si užívám. Nebýt technických problémů s pneumatikami, mohl jsem se během závodu držet Colina. Doufám, že v Japonsku nebudeme mít stejné problémy a že nebudeme muset znovu absolvovat výměnu motocyklu."

Michael Laverty (Paul Bird Motorsport) - 18. místo
Jezdec ze Severního Irska poprvé od přechodu na Hernándezovo ART dojel do cíle. "Víkend se pro nás vyvíjel dobře až do vyhlášení povinné zastávky. Závod byl pro mě zvláštní. Měl jsem dobrý start, ve čtvrté zatáčce jsem byl vytlačen z tratě a propadl se až na konec závodního pole. Postupoval jsem dopředu a dostal bych se na úroveň skupiny před sebou, ale zastávka po deseti kolech mě připravila o šanci na body," domnívá se. "Za normálních závodních podmínek jsme měli dobré tempo, ale pneumatiky bohužel některým jezdcům nevydržely sedmadvacet kol a bezpečnost musí být rozhodujícím faktorem."

Lukáš Pešek (CAME Iodaracing) - 19. místo
Pražský jezdec byl spokojen, jak celý závod zvládl. "Absolvovali jsme všechno, včetně zastávky, bez problému. Měl jsem dobrý start a dobrou rychlost, celý závod jsem se držel skupiny CRT. Myslím, že to byl nejlepší víkend sezony. Dokončil jsem závod a také jsem předjel pár jezdců," liboval si.

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 20. místo
Japonec po sérii bodovaných umístění neuspěl. "Víkend začal pozitivně, ale nedokončili jsme ho tak. V první části závodu jsme neměli přilnavost a bylo těžké být rychlý. Když jsme vyměnili motorky, pocit nebyl špatný, ale brzdy nefungovaly, jak bych chtěl. Neumožnilo mi to být konkurenceschopný, jak bych si přál," litoval. "Navíc jsem udělal chybu při výjezdu z boxů, přejel jsem čáru omezující stopu při výjezdu a byl jsem potrestán průjezdem boxové uličky. Doufejme, že v Japonsku problémy s pneumatikami nebudou a všechno se vrátí do normálu."

Damian Cudlin (Paul Bird Motorsport) - 21. místo
Australan absolvoval na domácí půdě náročný víkend. "Další zastávka udělala věci ještě těžší. První zastávka šla podle plánu, ale potom jsem na náhradní motorce zaznamenal problém s brzděním, což mě donutilo zajet do boxů podruhé. Poté, co jsem se vrátil na trať, jsem dostal černou vlajku, ale zbývala dvě kola do cíle, tak jsem pokračoval," přiznal. "Ještě, že jsem to udělal, protože nařízení bylo opraveno a já byl klasifikován. Je zklamáním dojet tak vzadu, ale doufejme, že Motegi nám bude sedět lépe a budeme moci bojovat o lepší výsledek."

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) - diskvalifikován
Australan nezajel včas vyměnit stroj. "Nemohlo to jít hůř. Doufal jsem v dobrý závod před domácími fanoušky, místo toho jsem skončil předčasně s černou vlajkou," litoval.

Marc Márquez (Repsol Honda) - diskvalifikován
Vedoucí jezdec šampionátu teprve podruhé v MotoGP nedokončil závod a chyběl na stupních vítězů. Byl diskvalifikován, protože si pozdě vyměnil motocykl. "Byla to naše první zkušenost s černou vlajkou. Stačí říct, že to nebylo dobré. Můj tým a já jsme nastavili strategii, mysleli jsme, že můžeme přijet po desátém kole, ale ve skutečnosti se to počítá jako další okruh. Neuvědomili jsme si to, což byla velká chyba," přiznal. "Všechno jsme měli dobře naplánováno, sledoval jsem instrukce z boxové zídky. Z těchto věcí se poučíte, teď se se přes to musíme přenést a soustředit se na závod v Japonsku."

Stefan Bradl (LCR Honda) - nestartoval
Němec do Austrálie přijel, ale podle lékařů nebyl po zranění způsobilý nastoupit. V Japonsku už se má objevit. "Byla jen malá šance, že bych tu jel, věděli jsme, že v Japonsku by to bylo lepší, ale chtěl jsem to prostě zkusit. Samozřejmě to bylo bolestivé, pohyblivost kotníku není ještě perfektní, proto jsem nebyl shledán způsobilým závodit. Souhlasím s lékaři. Dostával jsem injekce a léky proti bolesti, ale na trati jsem byl příliš pomalý, což je riskantní pro mě i pro ostatní," vysvětlil. "V Mobilní klinice odvedli skvělou práci, mohl jsem nasednout na motorku pouhých pět dnů po operaci, takže jim musím poděkovat, pomohli mi léčit rychle. Jsem frustrován, ale udělal jsem nemožné, abych tu byl. Teď se budeme soustředit, abychom byli v Japonsku téměř stoprocentně fit."

Doporučujeme

Články odjinud