MotoGP v Brně: Ti, co se na pódium nevešli

Po ohlasech jezdců MotoGP, kteří Velkou cenu České republiky dokončili na stupních vítězů, a vyjádření Karla Abrahama přinášíme také postřehy dalších jezdců královské třídy.

Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) - 4. místo
Devítinásobný mistr světa porazil ve vyrovnaném souboji Álvara Bautistu. "Bylo to lepší než v Indy, protože moje ztráta na nejlepší je poloviční. Chtěl jsem být lepší, musíme zkusit být lepší. První tři chlapi jsou úžasní, velmi silní, chci se jim přiblížit. Bohužel jsem byl za nimi o deset sekund. Máme další čtvrté místo, ale chci být blíže, takže musíme pracovat," upozornil. "V posledních dvou závodech jsme zkusili zlepšit tento typ nastavení, ale vypadá to, že to není fantastické. Také tady jsem na začátku závodu dost trpěl. Nevzdáme se a příští závod se pokusíme odvést lepší práci."

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 5. místo
Španěl znovu prohrál souboj s Rossim. "Skončil jsem za ním v cíli jen o 0,077 sekundy. Jsem spokojen, protože jsme zajeli dobrý závod a měli rychlost větší než v tréninku. Na motorce jsem si víc věřil. S Rossim to byla pěkná bitva, možná měl na konci něco víc než já," uznal sportovně. "Jdeme správným směrem, pokračujeme v tom, co začalo před dvěma závody v Laguně Seca, to je velmi důležité. Loni jsem v Brně neměl dobrý pocit, ale letos nám to šlo dobře, což potvrzuje, že tyto věci fungují. Doufáme, že takto budeme pokračovat, protože si to společně s týmem, Hondou, GO&FUN, Showou a Nissinem užívám."

Stefan Bradl (LCR Honda) - 6. místo
Němec byl s výsledkem celkem spokojen, ale chtěl být rychlejší. "Nedařilo se nám zlepšit motorku, jak bych si přál, protože jsem měl hodně problémů s přilnavostí na pravé i levé straně zadní pneumatiky. Musel jsem při zvedání motorky bojovat, abych mohl zrychlovat na výjezdech ze zatáček. Zkusil jsem hodně věcí, abych během závodu šetřil zadní pneumatiku, ale tady v dlouhých zatáčkách musíte držet rychlost," upozornil. "Na začátku jsem byl za Rossim a Smithem a viděl jsem, že dokáží držet v zatáčkách větší rychlost. Chtěli jsme zůstat s Rossim a Bautistou, ale nedokázal jsem udržet rychlost."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 7. místo
Ital jel většinu závodu osamoceně se svým týmovým kolegou, kterého porazil. "Vzhledem k tomu, co jsme očekávali, jsem celkem potěšen, protože jsme dokázal držet konzistentní tempo a na konci závodu zajíždět časy pod 1:58 minuty. Celý závod jsem odjel před Nickym," vzpomínal. "Jel jsem co nejtvrději a neudělal jsem žádné chyby. Jsem spokojen se svým výkonem, ale ztráta je samozřejmě příliš velká, pětatřicet sekund je opravdu hodně."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 8. místo
Američan na svého stájového partnera tentokrát nezaútočil. "Chlapi vepředu byli znovu trochu rychlejší než my. Dovi se na začátku dostal přede mě, ale dokázal jsem ho dohnat a trochu s ním závodit. Na konci byl přede mnou, ale nebyl tu prostor pro čisté předjetí bez kontaktu. Odjel skvělý závod a v posledních kolech pokryl všechny možné stopy," popisoval Kentucky Kid. "Motorka byla rozhodně ve warm-upu lepší, v závodě jsem se na hrbolech cítil nejlépe za celý víkend. Na rošt jsem jel s tvrdou přední pneumatikou, ale před startem jsem přezul na měkkou. Byl to hazard, ale ukázalo se, že to byla správná volba."

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing) - 9. místo
Nováček MotoGP vyrovnal své nejlepší umístění z královské třídy z Kataru, i když se stále potýkal s následky zranění. "Jsem spokojen. Závod začal dobře a v prvních kolech bylo mé tempo blízké Nickymu a Dovimu, dokázal jsem také být konzistentní. To znamená, že se zlepšujeme, učíme a dobře pracujeme. Po deseti kolech jsem začal být unavený, nemám sílu na brzdění a zrychlování a nemohl jsem se udržet na motorce," přiznal a pozitivně zhodnotil víkend. "Po dvou pádech a dvou náročných dnech, se kterými jsem se musel vyrovnat a které nepomohly mému zranění, jsme zakončili dobrým závodem. Samozřejmě by pro mě bylo lepší, kdyby se příští víkend nejelo, letět do Silverstone a rovnou tam tento týden závodit mi moc nepomáhá. Jen doufám, že se mi zranění nezhorší, protože minimálně vím co očekávat. Uvidíme."

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 10. místo
Španěl se vrátil do první desítky, znovu byl nejlepším jezdcem CRT. Po problematické sobotě byl spokojen. "Z nevysvětlitelných příčin jsem měl špatný pocit z řízení, před kvalifikací jsem havaroval. Ve warm-upu tým všechny tyto problémy vyřešil. Kompletně vyměnili motorku, hlavně elektroniku. Chci jim poděkovat za jejich práci, protože doufám, že se cítí odměněni za tento výsledek. Změny mi dodaly sebedůvěru v zatáčkách," pochvaloval si. "Jsem velmi spokojen se startem závodu, cítil jsem se dobře a závodění si užívat. Ve druhé polovině jsem měl trochu problémy, protože mi dost klouzala zadní pneumatika. Brno opouštím spokojen, znovu jsme získali naše sebevědomí a získali skvělé desáté místo."

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 11. místo
Američan byl se závodem, do kterého dal opět všechno, i s víkendem spokojen. "Měl jsem dobrý start, ale v prvním kole jsem měl problém, na dlouhé rovince mě předjel Pirro s výkonnějším strojem. Věděl jsem, že mám po celý víkend lepší tempo než on, jakmile mě předjel, věděl jsem, že má přilnavost a může si ode mě držet drobný odstup. Pak mu přilnavost odešla a začal dělat drobné chyby. Trochu tvrdě jsem ho předjel, zatnul jsem zuby a jel rychle, jak jen bylo možné, dal jsem všechno do toho, abych dohnal Espargara," popisoval. "V posledních pěti nebo šesti kolech jsem neměl přilnavost a v zatáčkách klouzal. Pochopitelně jsem pořád naháněl Espargara, ale neměl jsem čas ani přilnavost. Děkuji svému týmu, v posledních víkendech odvádí fantastickou práci. Je mi potěšením znovu jezdit na motorce, na které se cítíte pohodlně."

Michele Pirro (Ignite Pramac Racing) - 12. místo
Testovací jezdec Ducati znovu zaskočil za zraněného Bena Spiese, do sedla závodního motocyklu se vrátil po šesti týdnech. "Po warm-upu jsem myslel, že budu mít z přední části trochu lepší dojem. Jediná změna, kterou jsme udělali, bylo přezutí na měkkou pneumatiku, ale neměl jsem stejný pocit jako ráno," divil se. "To mě dost ovlivnilo. Upřímně, nechtěl jsem zbytečně riskovat, protože teď budu tři dny testovat v Misanu, pak se jede v Silverstone. Jsem zklamán, protože jsem myslel, že dokážu být lepší. Zkusím to příští týden, i když s tímto strojem je to těžší, než jsem čekal."

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 13. místo
Ital se vrátil na body. "Pro mě to byl dobrý závod, celé je to o mém týmu. Motorka byla v sobotu lepší. Vibrace, které jsem na motorce pociťoval v tréninku, zmizely, proto jsem dokázal dosáhnout tohoto výsledku. Dobře jsem odstartoval, pak jsem udělal několik chyb, poté jsem dokázal předjet Hernándeze a de Punieta," vzpomínal. "Na konci jsem dokázal předjet také Aojamu a skončil na třetím mistě mezi CRT. Víkend pro mě začal špatně, bolelo mě břicho a nemohl jsem moc testovat, byl jsem slabý. Pak se situace zlepšila a závod mi dodal sebedůvěru do Silverstone."

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 14. místo
Poslední mistr světa dvěstěpadesátek zaznamenal nejlepší výsledek v sezoně. "Nebyl to jednoduchý závod, protože jsem kvůli sobotnímu pádu startoval poměrně zezadu, ale postupně jsem získával pozice, dokud jsem nedojel skupinu tří jezdců, ve které jsem se držel většinu závodu. I když jsem měl větší rychlost než oni, bylo velmi obtížné je zdolat. Když jsem se před ně poprvé dostal, nedokázal jsem jim ujet a znovu mě předjeli," popisoval. "Nakonec jsem je dokázal předjet a postupoval jsem dál, dokud jsem nedohnal de Punieta a jeho aprilii, předjel jsem je v posledním kole. Jsem spokojen, protože jsem dosáhl nejlepšího výsledku v sezoně a protože jsem znovu bodoval. Chci poděkovat týmu za odvedenou práci a za to, že se nevzdal a dodal mi motorku, na které se mi jezdí pohodlně. Doufám, že v Silverstone budeme v tomto směru pokračovat."

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) - 15. místo
Francouz po delší době dojel závod a připsal si bod. "Ráno jsme udělali změny na přední vidlici, které nám pomohly k pozitivnímu výsledku. Umožnily mi cítit se na startu závodu pohodlně, připadal jsem si lépe, než jsem čekal. Bylo to příjemné překvapení. Dokonce jsem se chystal předjet Colina Edwardse, ale od pátého kola jsem pozoroval, že zadní pneumatika značně odchází. To znamenalo, že přední také trpěla, proto jsem se musel zaměřit na to, abych jel co nejplynuleji," vysvětloval. "Býval bych rád udržel svou úroveň nahoře od začátku do konce, ale nebyli jsme tak konkurenceschopní. V příštím závodě budeme pracovat na navýšení trvanlivosti."

Yonny Hernández (Paul Bird Motorsport) - 16. místo
Kolumbijec zůstal těsně za body. "Jsem spokojen, že jsem zajel dobrý závod, kde jsem mohl bojovat o body a měl hezkou bitvu s Petruccim a Aojamou. V posledních kolech mi odcházela zadní přilnavost víc než jim a na konci jsem s nimi nemohl bojovat. Bylo to zklamání, když jsem byl většinu závodu v první patnáctce," vzpomínal. "Těším se na další víkend v Silverstone a doufám, že tam v domácím závodě týmu získám body."

Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) - 17. místo
Angličan upadl ze čtvrtého místa, znovu nasedl a stihl předjet několik soupeřů. "Pochopitelně jsem zklamán, když jsem se kvalifikoval na pole position, ale musel jsem opravdu tvrdě tlačit, abych ujel Bautistovi a Rossimu. Lorenzo měl neuvěřitelný start, jeho první kolo bylo opravdu silné, což nás dostalo pod tlak. Byl jsem spokojen se svým tempem a cítil se pohodlně, ale pak jsem udělal chybu. Zkoušel jsem se dostat do boje o pódium a uteklo mi přední kolo," vysvětloval. "Jsem si jistý, že jsem mohl dojet čtvrtý, ale nasedl jsem na poškozenou motorku a nastavil rychlé a konzistentní tempo, nikdy jsem se nevzdal. Není to ta nejlepší příprava pro můj domácí závod v Silverstone, ale jedu tam s vědomím, že mám tempo a že mohu bojovat vepředu. Těším se, vím, že podpora ze strany britských fanoušků bude nevuěřitelná. Doufejme, že předvedu něco, z čeho budou mít radost."

Michael Laverty (Paul Bird Motorsport) - 18. místo
Jezdec ze Severního Irska odjel další sólový závod. Na CRT před sebou prý nestačil. "Ztratil jsem kontakt se skupinou, jezdil jsem jen proti chronometru. Byl to testovací víkend, udělali jsme několik vylepšení v nastavení pro závod, která mi umožnila zajíždět nejlepší časy víkendu," pochvaloval si. "Je několik oblastí, na kterých musíme zapracovat, abychom odstranili ztrátu na další skupinu, ale věřím, že se tam dostaneme, a těším se na můj domácí závod v Silverstone."

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) - 20. místo
Australan jezdil v závěsu za Karlem Abrahamem, kterého nakonec nepředjel. "Byli jsme o trochu lepší než v tréninku, měli jsme problémy s vibracemi, ale výsledek není takový, v jaký jsme doufali. Bohužel na konci odcházely pneumatiky a nemohl jsem jet tak jako v první polovině závodu, protože po problémech v tréninku jsme nemohli dosáhnout dobrého výsledku," vysvětlil.

Martin Bauer (Remus Racing) - 21. misto
Rakušan velmi brzy upadl, ale na stroj znovu nasedl a v závodě dojel poslední se ztrátou jednoho kola.

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3)
Pro Angličana skončil závod už ve druhém kole. "Není to způsob, jakým jsme chtěli završit pozitivní víkend. Necítím, že bych v té zatáčce udělala cokoliv jinak. Připadal jsem si pohodlně a motorka se chovala velmi dobře. Díky zlepšením, která jsme udělali s plnou nádrží, byla motorka v úvodní části závodu daleko lepší, ale skončil jsem v deváté zatáčce. Data ukázala, že jsem zrychloval o trochu dříve, a tyto krátké okamžiky mohou způsobit velké rozdíly. Bohužel byla poškozena řídítka, takže jsem se nemohl vrátit do závodu," litoval. "V mé první sezoně se to může stát, když tlačíte, abyste se poučili a získali zkušenosti. Nemůžu se dočkat Silverstone. Jsem zklamán ze závodu, ale hodně motivovaný, abych stavěl na pozitivech, která jsme tu získali. Závodění doma je vždy mimořádné, ale bude to můj první start MotoGP v Silverstone a nemůžu se dočkat."

Lukáš Pešek (CAME Iodaracing)
Domácí jezdec musel před víkendem řešit finanční problémy, hrozilo, že do velké ceny nebude moci nastoupit. "Chtěl jsem ve svém domácím závodě zajet před svými fanoušky dobře a musím říct, že to byl jeden z mých nejlepších víkendů v sezoně, přestože jsem upadl. Odstartoval jsem dobře, pak se mi v zatáčce kvůli vibracím zavřelo přední kolo," vysvětloval. "Je to škoda, protože jsem mohl bojovat o devatenáctou pozici. Doufám, že v Silverstone předvedu lepší víkend."

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing)
Ital spadl po kontaktu s Héctorem Barberou. "Bohužel do mě ve druhém kole narazil Barberá a způsobil, že jsem upadl, aniž bych tomu mohl zabránit. Měl jsem pro dobré nastavení a mohl jsem zajet dobře. Po havárii jsem utrpěl otřes mozku. Byl jsem na vyšetření v klinice na okruhu a později mě vzali do místní nemocnice v Brně na CT," uvedl. "Se mnou je vše OK, ale nechali si mě tam preventivně přes noc na pozorování. Uvidíme se v Silverstone."

Héctor Barberá (Avintia Blusens)
Španěl hned v úvodu havaroval, když narazil do Cortiho. "Začali jsme dost vzadu a v prvním kole jsem byl ve skupině, ve které normálně nebývám. Chtěl jsem je předjet co nejdříve, protože Espargaró ujížděl. Cítil jsem se silný a mohl jsem bojovat o výhru (mezi CRT). Když jsem začínal předjíždět skupinu před sebou, Corti s Petruccim závodili mezi sebou a myslím, že kvůli své bitvě brzdili dříve než obvykle. Když jsem brzdil já, nemohl jsem se vyhnout Cortimu. Snažil jsem se ho netrefit, zvedl jsem motorku dříve, ale neuspěl jsem. Je to škoda," omlouval se. "Při zrychlení jsme trochu trpěli a předjíždění na brzdy je vždy riskantní. Nevím, možná nás negativně ovlivnil náš apetit, naštěstí je v nadcházejícím týdnu další závod. Čeká mě vyšetření, protože mě trochu bolí krk, ale určitě budu v Silverstone a pojedu naplno."

27. dubna | Alex Rins má za sebou úspěšnou operaci. V Jerezu nepojede, nahradí jej Tsuda. odkaz
27. dubna | Livio Loi dnes slaví 20 let.
24. dubna | Simone Corsi dnes slaví 30 let.
24. dubna | 3/3. I'm still hungry & determined & believe I can be competitive in Moto2. I wish Kiefer Racing the best for the future.
24. dubna | 2/3. It's been a difficult period since joining the team and I don't feel I'm able to reach my potential so I've decided to step away.

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 5. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 6. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 7. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

MotoGP: Marc Márquez zůstává králem Austinu

MotoGP: Marc Márquez zůstává králem …

I letos dokázal Marc Márquez zvítězit na okruhu v Austinu. Je to jeho páté vítězství na této dráze. Na podium vystoupili i Rossi a Pedrosa.

23.  4.  2017 | | 6 N/A
Abraham má za sebou nešťastný víkend v Austinu

Abraham má za sebou nešťastný víkend…

Karel Abraham se v pátek v Austinu zranil po kolizi s týmovým kolegou. V nedělním závodě upadl a body nezískal.

24.  4.  2017 | | 1 N/A
MotoGP v Austinu 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Austinu 2017: Ohlasy prvníc…

Ve třetím závodě letošního roku uspěl Marc Márquez, kterému se v Austinu tradičně výborně daří. Viňales přijel do Austinu jako vedoucí jezdec šampionátu, ale v závodě upadl a o vedení přišel. Nyní vede Rossi.

25.  4.  2017 |
Kornfeil nebodoval ani v Americe

Kornfeil nebodoval ani v Americe

Kornfeil se bodů nedočkal ani v Americe a navíc jej během závodního víkendu trápily zdravotní komplikace.

24.  4.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |