MotoGP v Kataru: Ti, co se na pódium nevešli

MotoGP v Kataru: Ti, co se na pódium nevešli

Po závodě v Losailu jsme vám přinesli ohlasy z pódia třídy MotoGP i vyjádření českých závodníků. Připomeňme si ve zkratce vyjádření dalších jezdců MotoGP, kteří se v úvodní velké ceně nové sezony na pódium nedostali.

Dani Pedrosa (Repsol Honda) - 4. místo
Katalánec se pohyboval ve skupince bojující o druhé až čtvrté místo, kterou v závěrečných kolech dostihl Valentino Rossi. Závod, ve kterém prohrál s debutujícím týmovým kolegou Marcem Márquezem považuje za dobrý, celý víkend měl problémy s přilnavostí zadního kola. "Od začátku jsem viděl, že Lorenzo je mnohem rychlejší, zkusil jsem držet svou pozici, věděl jsem, že problémy s trakcí budou hrát v zatáčkách svou roli. Pak se najednou objevil Rossi a abych byl upřímný, nedokázal jsem ho zastavit. Udělal jsem, co jsem mohl, ale nestačilo to. Možná jsme měli problém s nastavením zadní části. Škoda, že jsem nakonec nebyl na pódiu, vezmeme-li v úvahu, že jsme měli dobré předsezonní testy," hodnotil.

Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) - 5. místo
Angličan po souboji s Rossim vyjel mimo trať a vyřadil se tak z bojů o stupně vítězů. Po vydařeném víkendu byl z umístění frustrovaný. "Moje tempo bylo slibné, ale bylo vidět, že na rovinkách jsem ztrácel rychlost. Proto jsem musel stahovat ztrátu v zatáčkách. Kdybychom tento menší problém vyřešili, nepochybuji, že bych mohl s chlapy vepředu opravdu bojovat," uvedl a pochválil Rossiho i Lorenza. Za pozitivní považuje fakt, že byl nejlepší hned za jezdci se čtyřmi nejlepšími motocykly v seriálu.

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 6. místo
Španěl začal hned v úvodu ztrácet kvůli problémům se stabilitou při brzdění, které ho trápily už v trénincích, stejně jako loni. "Na startu jsem se zkusil držet vedoucí skupiny, ale při brzdění jsem neměl pocit stability. Nakonec jsem se soustředil hlavně na bránění pozice. Doufáme, že tyto problémy souvisí s tratí a nenastanou při nadcházejících závodech," přeje si.

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 7. místo
Italskému výrobci se zatím nedaří ani letos. Ital se při prvním závodě v novém působišti v úvodu držel na třetím místě, ale nakonec se propadl. "Po výjimečné kvalifikaci jsme doufali v lepší výsledek, ale tohle je realita. Zlepšili jsme se oproti časům z loňského roku, což je pozitivní, ale pořád se chceme posunout," přiznal.

Nicky Hayden (Ducati Team) - 8. místo
Američan díky změně v nastavení dosahoval v závodě stejných časů jako v kvalifikaci. "Tvrdě jsem pracoval, abych snížil ztrátu a dostal se do skupinky před sebou. Bylo by dobré získat ještě jednu pozici, ale nemohl jsem Doviho předjet, protože byl lepší na brzdách," vysvětlil.

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing) - 9. místo
Ital debutující v MotoGP nastoupil s paží po injekcích. "Byla to asi jediná možnost jak utišit bolest, ale už po čtyřech kolech jsem to přestal zvládat. Myslel jsem si, že bych se mohl Nickyho udržet déle, ale uvědomil jsem si, že to nedokážu. Také jsem po šesti kolech začal ztrácet přilnavost. Zkoušel jsem změnit nastavení motorky, jestli se situace nezlepší, ale nezlepšila, jen jsem závodil s bolestmi. Jsem rád, že jsme v top ten," zhodnotil.

Ben Spies (Ignite Pramac Racing Team) - 10. místo
Američana po pádu bolelo rameno a bál se, že nedojede. Prý získal své nejlepší desáté místo v životě. "Měli jsme dobrý start, ale věděl jsem, že mi dobré tempo nevydrží dlouho. Když jsem viděl, že elitní desítka není nemožná, makal jsem, jak to šlo, a dokázal jsem to," liboval si a děkoval všem, kteří mu to umožnili.

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 11. místo
Vítěz kategorie CRT doufal, že bude moci bojovat i s jezdci na prototypech. "Problém je, že my, jezdci CRT, ztrácíme na rovinkách a musíme riskovat v zatáčkách. Využil jsem chyby Spiese a předjel ho, jel jsem jako blázen, ale stejně mě předjel na konci rovinky. Upřímně, musíme být spokojeni s výsledkem a s tím, že jsme na tak dlouhém okruhu ztratili na vítěze jen čtyřicet devět sekund. Oproti loňskému roku jsme udělali velký krok," pochvaloval si.

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) - 12. místo
Francouz o víkendu řešil problémy s přední částí. Dlouho se držel týmového kolegy, ale v posledních osmi kolech měl potíže v levotočivých zatáčkách. "Stroj mi začal vibrovat. Připadalo mi to, jako by byl poškozen nasávací otvor," litoval.

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 13. místo
Španěl kvůli sobotním problémům s elektronikou startoval až z 22. místa. "Odstartoval jsem dobře, tvrdě tlačil, ale nakonec jsem skončil v zóně nikoho a nemohl využít slipstreamu," vysvětlil, proč se více nepřiblížil tandemu Asparova týmu.

Yonny Hernández (Paul Bird Racing) - 14. místo
Kolumbijec se po nevydařeném startu propracoval dopředu a svedl bitvu s Barberou. "Po delším čase na motorce a práci s nastavením v závěru závodu věřím v další zlepšení," uvedl.

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 15. místo
Poslední šampión dvěstěpadesátek považuje získání jednoho bodu za dobrý začátek.

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 16. místo
Ital byl hned v první zatáčce dlouhý. "Když jsem se vracel, musel jsem si o obrubník poškodit přední ráfek, což způsobovalo vibrace," vysvětloval.

Michael Laverty (Paul Bird Racing) - 17. místo
Brit se na body nevešel, je spokojen, že dojel do cíle. "Nejsme daleko od nejlepších jezdců CRT," našel pozitivum.

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing)
Americký veterán se dlouho držel na bodech. "Těsně před závodem jsme vyměnili odpružení přední vidlice a motorka byla skvělá. Sedm kol před cílem jsem měl problém v zatáčce deset, podřadil na pětku a podřadilo se na čtyřku. Musel jsem tedy zařadit znovu a zničilo se přední ozubené kolo. Byl jsem rád, že řetěz nezablokoval kolo," vzpomínal na příčinu odstoupení.

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing)
Ital v úvodu atakoval nejlepší CRT, ale při pokusu o předjetí Edwardse vyjel z tratě. Později mu vypověděl službu motor.

Stefan Bradl (LCR Honda)
Němec se kvůli přední pneumatice od začátku necítil jistě, v závodě se držel okolo šestého místa. "Předjel mě Rossi a já nebyl schopný se ho držet, protože jsem měl v každé zatáčce problémy s přední částí. Neudělal jsem žádnou chybu, takže nemůžu přesně vysvětlit, proč jsem upadl. Budeme to zjišťovat," divil se.

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3)
Angličan večer vyměnil motocykl a nový si pochvaloval. Svůj první závod v MotoGP ale nedokončil. "Ztratil jsem v sedmé zatáčce kontrolu nad předkem a byl jsem dole. Dostal jsem několik varování a příště budu vědět, že v podobné situaci jsem blízko limitu. Z tohoto víkendu mám více pozitiv než negativ," zhodnotil mladík, jehož cílem bylo desáté místo.

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) Australan jel v rámci mistrovstí světa silničních motocyklů naposledy před devíti lety na divokou kartu stopětadvacítky. Svou obnovenou premiéru díky pádu nedokončil. "Jsem velmi zklamaný, omlouvám se týmu," prohlásil.

Doporučujeme

Články odjinud