MotoGP v Mugellu: Ti, co se na pódium nevešli

MotoGP v Mugellu: Ti, co se na pódium nevešli

V rámci zpravodajství z Velké ceny Itáie v Mugellu jsme vám přinesli ohlasy jezdců z pódia i vyjádření Jakuba Kornfeila a Karla Abrahama, nyní uvádíme prohlášení dalších závodníků třídy MotoGP.

Stefan Bradl (LCR Honda) - 4. místo
Mistr světa Moto2 z roku 2011 zopakoval v Mugellu při Velké ceně Itálie loňské umístění a vyrovnal tak svůj nejlepší výsledek v MotoGP. "Je to pro mě i pro tým mimořádný pocit. Jsem spokojený s prací, kterou jsme odváděli po celý víkend. Závod byl obtížný. Neměl jsem dobrý start, ztratil jsem několik pozic, pak jsem musel předjíždět jezdce Ducati," vzpomínal. "Nebylo jednoduché nechat je za sebou. Věděl jsem, že se mě Dovi v posledním kole pokusí předjet. Je to dobrý jezdec a bitvu s ním jsem si užíval. Musím poděkovat všem za podporu. Vím, že pro Lucia (Cecchinella, bývalého jezdce, nyní majitele týmu - pozn. red.) a jeho spolupracovníky je to speciální závod."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 5. místo
Ital považuje výsledek za nejlepší, jaký se dal realisticky očekávat. "Byl to obtížný závod, jako vždy v Mugellu. Zatnul jsem zuby a snažil se udržet Bradla až do konce, měl jsem pěknou bitvu s Nickym. Bohužel jsem v posledním kole prohrál souboj s Bradlem, ale byla to zábava, čtyřikrát jsme se předjeli," vzpomínal. "V trénincích dokážeme zajíždět dobré časy, ale myslím, že páté místo v Mugellu je nejlepší, čeho jsme mohli s tímto strojem dosáhnout, takže máme před sebou pořád dost práce."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 6. místo
Kentucky Kid měl po celý víkend potíže s přilnavostí, ale pochválil tým za to, že na závod připravil motorku lépe. "Díky smůle některých jezdců jsem mohl bojovat o páté místo. Šestá pozice není fantastická, ale měl jsem dobrou bitvu s Bradlem a Dovim. Oba jsou na souboje dobří chlapi, takže to byla zábava, ale v posledních dvou kolech mi začal stroj vibrovat, tak jsem musel zpomalit," vysvětlil.

Michele Pirro (Ducati Test Team) - 7. místo
Ital se letos svezl potřetí, opět bodoval a znovu vylepšil své umístění. "Především musím eliminovat chyby, zejména tu, která mě ovlinvila ve všech třech závodech, špatné starty. Ztrácím pozice a je to má chyba. Ve druhém kole jsem bohužel ztratil zadní část sedlové podložky a musel si zvyknout na jiný posez," vzpomínal na problém, který ho postihl během závodu. "Bylo to celkem obtížné, protože jsem musel tvrdě pracovat rukama i nohama, abych udržel svou váhu vepředu. Také jsem ztratil čas s Iannonem, protože jsme se třikrát předjeli, což ovlivnilo můj závod. Je to škoda, protože jsem si jistý, že jsem mohl být blíže Andreovi a Nickymu a učit se od nich."

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 8. místo
Španěl byl opět nejlepším jezdcem CRT a závod považuje společně s Jerezem za nejlepší v sezoně. "Když jsem chtěl jet na rošt, motorka se nenastartovala, musel jsem závodit s náhradním strojem a byl jsem trochu nervózní. Jorge (Aspar Martínez, bývalý jezdec a šéf týmu - pozn. red.) mě naštěstí uklidnil. Začal jsem velmi dobře a viděl, že mé tempo je stejné jako Bradlovo a Haydenovo, což mě posílilo. Postupně jsem zrychloval a dokázal jsem dojet jen třicet devět sekund za vítězem," pochvaloval si. "Myslím, že to je chvályhodné na tento velmi dlouhý okruh. Během závodu jsem tlačil, když to pneumatiky dovolovaly, zajížděl jsem časy 1:49 minuty, na posledních deset kol jsem musel mírně zpomalit," uvedl. "Nikdy mě neunaví opakovat, že jsem velmi spokojen s týmem, kde trávím už druhou sezonu. Je profesionální, přitom funguje jako rodina. Je to základ všech našich úspěchů. Myslím, že jsme blízko limitu této motorky, budeme dál pracovat, abychom zjistili, jak daleko se můžeme dostat."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 9. místo
Anglický nováček zopakoval deváté místo z Le Mans. V závodě startoval se zraněním ruky, považuje za pozitivní, že zvládl závodní vzdálenost na tak fyzicky náročné trati. "Věřím, že jsem odvedl velmi dobrou práci. Bylo by dobré porazit Espargara, ale vzhledem k celému víkendu mohu být spokojen s dalším výsledkem v elitní desítce," pochvaloval si. "Teď musím co nejvíc odpočívat, abych se dostal do nejlepší možné kondice pro Barcelonu. V těchto těžkých dnech se pořád učíme, zejména z velkých nehod, ale předpokládám, že to je jen součást hry na cestě stát se lepším jezdcem MotoGP."

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 10. místo
Španěl se poprvé v sezoně prosadil do první desítky. Z nejlepšího výsledku se svým letošním motocyklem byl velmi spokojen. "Jsem vděčný za práci, kterou tým odvádí. Mrzí mě, že nemůžeme vyhrát. Posouváme se kupředu, tým pracuje na dvě stě procent, ale bojujeme s továrnami, což je velmi komplikované. Je jasné, že děláme věci dobře, protože jsme před dalšími CRT, ukazuje to, že tým Blusens Avintia je velmi konkurenceschopný, ale teď je to pro nás obtížné," vysvětlil bývalý elitní jezdec nižších kubatur, který se už těží do Barcelony.

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) - 11. místo
Francouz v ranním warm-upu havaroval, když mu ustřelilo přední kolo, aniž by znal příčinu. V závodě se proto v zatáčkách necítil jistě. Jeho hlavním cílem bylo nespadnout znovu. "Bylo těžké zatáčet, vůbec jsem necítil předek. Snažil jsem se vyhnout jakémukoliv nepříjemnému překvapení. Byla to škoda, protože během víkendu jsem se cítil docela dobře. Teď se musíme podívat na telemetrii a zjistit, kde byly naše slabiny. Jsem si jistý, že to musí být něco nepatrného, ale v závodě nás to zbrzdilo. Přestože jsem jel opatrně, dosáhli jsme velmi pozitivního výsledku," zhodnotil.

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 12. místo
Ital bodoval potřetí v řadě a vyjel si nejlepší výsledek sezony. "Na začátku jsem se snažil zůstat s Barberou a de Punietem, ale byli rychlejší. Přesto jsem byl fascinován svým závodním tempem. Bylo to poprvé, co jsem byl celý závod tak rychlý. Dokázal jsem za sebou udržet Andreu Iannoneho a dojet před prototypem. Jsem velmi spokojen, protože využíváme loňských zkušeností. Tým pracuje velmi dobře a dokázali jsme najít toto skvělé nastavení," bilancoval domácí jezdec, který je optimistický i do dalších závodů.

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing) - 13. místo
Ital měl od začátku problémy s přilnavostí zadního kola, dokonce po prvních čtyřech okruzích zvažoval odstoupení, ve třináctém vyjel mimo trať, ale body nakonec vybojoval. "Nikdy jsem nezažil, že by zadní kolo bez důvodu tak klouzalo. Za celý víkend jsem tento problém neměl. Po návratu do boxů na konci závodu jsme prohlédli telemetrii, skutečně jsme oproti ránu neměli přilnavost. Trápil jsem se, kdykoliv jsem brzdil, vyjížděl ze zatáček nebo ubíral plyn. Nevíme, v čem byl problém, stejné nastavení jsme měli i ráno, když jsem měl dobré tempo," divil se domácí jezdec. "Jediné, co jsme před startem změnili, byly pneumatiky. Ducati se podívá na data společně s Bridgestonem. Jediné, co mohu říct je, že to bylo zklamání. Po warm-upu jsem byl spokojen, měli jsme dobrou rychlost, byli jsme blízko Haydena a Doviziosa, ale nakonec to tak nedopadlo. Teď myslíme na Barcelonu, další trať, kterou mám opravdu rád."

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 14. místo
Dvojnásobný šampión superbiků měl dobrý start, pak se držel za týmovým kolegou Claudiem Cortim, kterého následně předjel. "Potom jsem se dotal před Lavertyho a Hernándeze. Byl to náročný závod, ztráceli jsme v zatáčkách, rád bych mohl brzdit později, protože jsem viděl, jak snadno jezdci, které jsem pak zdolal, projíždějí zatáčky, kde musím držet váhu na předku," vysvětloval Američan. "Závod byl zvláštní, normálně bychom jeli stejné nastavení celý víkend a v neděli ráno udělali jen minimální změny, ale zkusili jsme úplně novou kyvnou vidlici a bylo to určitě lepší. V každém závodě něco testujeme. Děkuji všem chlapům v týmu za jejich velmi tvrdou práci."

Yonny Hernández (Paul Bird Racing) - 16. místo
Kolumbijec se v úvodu cítil dobře, ale s přibývajícími koly se motorka začala zhoršovat. "Cítil jsem vibrace, stroj podkluzoval, nakonec jsem nestačil na Colina Edwardse a na Abrahama," vysvětlil stručně.

Michael Laverty (Paul Bird Racing) - 17. místo
Brit dojel v závodě za svým týmovým kolegou.

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) - 18. místo
Australan považuje víkend za náročný, ale konstruktivní. "Získal jsem do budoucna velmi užitečné zkušenosti. Na motorce jsem se cítil dobře, ale v některých sekcích jsem nemohl tlačit, jak bych chtěl. Pořád to ale beru jako pozitivní zkušenost, která nám určitě pomůže příště," věří.

Lukáš Pešek (CAME Iodaracing) - 19. místo
Český jezdec splnil svůj cíl dojet závod. "S týmem jsme našli dobré nastavení, což mi dodává optimismus do dalších závodů. Ale musím se zlepšit v řadě oblastí mého jezdeckého stylu, zejména při soubojích, protože nejsem tak efektivní, jako když jedu sám," vysvětlil.

Marc Márquez (Repsol Honda)
Španěl poprvé ve třídě MotoGP nedokončil závod. Tři kola před cílem upadl z druhého místa. "Po třech náročných dnech překážek a tvrdé práce jsem se konečně na motorce cítil dobře. Nevím přesně, proč jsem upadl, uteklo mi ve stejnou dobu přední i zadní kolo a nemohl jsem to zachránit. Je jasné, že jsme udělali chybu, nemůžeme hledat výmluvy. Podívali jsme se na telemetrii, která ukazuje, že jsem jel stejnou rychlostí a ve stejné stopě jako předtím. Z takových chyb se učíte," uznal. "Nemůžeme zapomenout, že to je můj první rok v této kubatuře, jsem tu, abych se učil, jak věci v MotoGP fungují. Navzdory všemu jsme pořád bojovali o druhé místo, což je důvod ke spokojenosti. Chci se omluvit Hondě a týmu, kteří mě pořád podporují a tvrdě pro mě pracují. Teď se zaměříme na Montmeló, nemůžu se dočkat, až tam budu závodit."

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing)
Ital domácí závod nedokončil. "Během warm-upu motorka vypadala dobře, ale v závodě to nebyl ten případ. V prvních kolech jsem si myslel, že jsem rychlý, pak mě předjel Colin. Když jsem jel za ním, viděl jsem, že jeho motorka neklouže tolik jako moje. Začal jsem více používat kontrolu trakce, ale po několika kolech přestala fungovat. Když se vyprazdňovala nádrž, bylo těžší motorku řídit," popisoval. "Dvakrát jsem málem upadl kvůli problémům s elektronikou, tak jsem se rozhodl odstoupit, neviděl jsem potřebu tolik riskovat, abych dojel na osmnáctém místě."

Hiroši Aojama (Avintia Blusens)
Japonce sužovaly bolesti kolene a ruky a sedm kol před cílem ze závodu odstoupil. "Chtěl jsem zkusit závod dokončit, ale nakonec to nebylo možné. Ráno jsem si nechal infiltrovat koleno, abych omezil bolest, to mi umožnilo absolvovat několik kol, ale pak jsem ztratil sílu v nohách a skoro se nemohl udržet na motorce. Byla to velmi obtížná situace, téměř jsem se nemohl udržet na trati. Rozhodl jsem se zastavit, abych neměl další nehodu," popsal poslední mistr světa dvěstěpadesátek své pocity, nyní ho čeká rekonvalescence před závodem v Montmeló.

Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing)
Devítinásobný mistr světa měl na startu problém se spojkou. "Ztratil jsem dvě nebo tři pozice, pak jsem útočil, protože jsme měli dobré tempo a byl jsem rychlý. Ve druhé zatáčce jsem byl na vnějšku před Bautistou. Z mého pohledu přidal na vnitřku plyn, aby zavřel stopu. Neztratil pozici, ale já už byl před ním, najel do mě a vyvezl mě z tratě," popisoval Ital. "Byl to těžký pád, najel jsem do zdi, ale jsem rád, že jsem OK. Zkusíme to v Barceloně, ale je to škoda, protože je to Mugello, navíc si myslím, že jsme mohli zajet dobrý závod a možná dojet na pódiu."

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini)
Pro Španěla skončil závod už po třech zatáčkách, kde měl kontakt s Rossim. "Není moc, co bych mohl říct. Bohužel jsme oba havarovali v závodě, který pro nás byl důležitý. Podívali jsme se potom společně s Valentinem na nehodu na ředitelství závodu. Byl to jen závodní incident, který nám oběma zanechává hořko v ústech, ale nikdo z nás není na vině," vysvětloval. "Byl jsem na vnitřku a odtud je velmi těžké vidět jezdce na vnějšku. Jel trochu jinou stopu, proto jsme se potkali. Je to škoda, protože jsem se na motorce cítil dobře. Takové věci se stávají, musíme na to zapomenout a snažit se myslet na další závod."

Doporučujeme

Články odjinud