Dne 15. prosince 2016 se opět sešla Komise Grand Prix a představila další novinky týkající se pneumatik.
Komise Grand Prix se opět sešla 15. 12. 2016. A dnes byla vydána oficiální zpráva o dalších novinkách, které se tentokrát týkají pneumatik.
Komise byla složena z následujících zástupců: Carmelo Ezpeleta (Dorna Sports), Ignacio Verneda (FIM CEO), Hervé Poncharal (IRTA)a Takanao Tsubouchi (MSMA), dále byli přítomni i Carlos Ezpeleta (Dorna) a Mike Trimby (CEO IRTA, sekretář schůze).
Komise učinila následující rozhodnutí:
Technické předpisy – okamžitá platnost od roku 2017 v kategorii MotoGP
Automatické rozlišování typu pneumatik v MotoGP
Ve spolupráci s firmou Michelin a konstruktéry MotoGP bude zaveden nový systém, který umožní automaticky identifikovat typ pneumatiky, kterou jezdec používá a předá tuto informaci ostatním jezdcům, týmům a televizním divákům.
Rozlišení pneumatik bude probíhat s pomocí bezdrátové technologie, informace projde přes jednotnou elektroniku a následně bude směrována do systému časomíry.
Příděl pneumatik
Za účelem vyřešení problému jezdců, kteří postoupí z první kvalifikace do druhé, budou mít tito dva jezdci možnost vybrat si novou měkkou zadní pneumatiku, aby nebyli znevýhodněni. Celkový počet pneumatik pro každého jezdce však zůstává stejný.
Dodatek k přídělu pneumatik
Ve zprávě z předchozího zasedání Komise Grand Prix, které se konalo 2. prosince letošního roku v Madridu, bylo uvedeno, že maximální počet pneumatik do deště a do sucha zůstává stejný, což byla nesprávná informace. Maximální počet pneumatik do deště se změnil na pět předních a šest zadních. Ředitelství závodu může navíc schválit přidělení dodatečného počtu mokrých pneumatik (jedné přední a jedné zadní), což by mohlo nastat v případě, že se všechny tréninky a kvalifikace pojedou na mokrém povrchu.
Zdroj: motogp.com
Foto: Repsol