Pátek v Indianapolis: Edwards byl nejrychlejší netovární jezdec

Pátek v Indianapolis: Edwards byl nejrychlejší netovární jezdec

Jezdci, kteří se v pátečních volných trénincích umístili za první pětkou, se shodli, že ráno byl v Indianapolis nový asfalt hodně kluzký, odpoledne už byla situace lepší.

Monster Yamaha Tech 3
Colin Edwards byl v pátečních trénincích na Velkou cenu Indianapolisu nejlepším netovárním jezdcem a v kombinaci nejrychlejších časů z obou tréninků skončil šestý. "Ráno byl na špinavé trati problém s přilnavostí, odpoledne byla trať více pogumována a podmínky se výrazně zlepšily. Ranní třetí místo a odpolední šesté mi dodaly sebevědomí do zbytku víkendu. Se strojem nezápasím, což je úžasné," pochvaloval si stabilitu svého motocyklu Američan. Jeho týmový kolega Cal Crutchlow obsadil až patnáctou příčku. "Vyjížděl jsem mimo stopu, kde byla trať dost špinavá, a ztrácel tam. Odpoledne byla trať lepší, ale neměl jsem přilnavost na předním kole. Ztrácel jsem ve středu zatáček a při ubírání plynu," hodnotil Angličan. Věří, že v kvalifikaci a závodě se zlepší.

San Carlo Honda Gresini
Také sedmý Marco Simoncelli se potýkal s nástrahami nového povrchu. "Po čtyřech nebo pěti kolech mi levá strana pneumatiky úplně odešla, nemohl jsem jet, jak bych chtěl. Zkusíme problém vyřešit, mohl by souviset s rozložením váhy," věří Ital. Druhý jezdec týmu Hiroši Aojama skončil dvanáctý. Také on musel modifikovat nastavení, ale prý to pořád není ono.

Ducati Team
Osmý Nicky Hayden zvyšoval na novém asfaltu rychlost postupně. "Musím si uvědomit, že potřebuji trochu času, abych se sžil s motorkou. Tým potřebuje čas, aby pochopil, jakým směrem postupovat, Pořád ztrácíme, ale zůstáváme pozitivní a dál pracujeme. Musíme přenést váhu na předek," vysvětlil. Valentino Rossi skončil jedenáctý. Ráno si na kluzkém asfaltu připadal jako na mokru, ale odpolední zlepšení povrchu považuje za pozitivní a pochvaloval si, že je teď na trati méně hrbolů. "Nečekali jsme, že se podmínky mezi tréninky tak moc změní. Zítra (v sobotu) kompletně změníme vyvážení. Nicky nejel špatně, takže se také zkusíme zlepšit. Krok vpřed, který jsme udělali v Brně, tu pořád je," dodal.

Rizla Suzuki
Devátý Álvaro Bautista patřil v pátek mezi nejpilnější. Absolvoval 41 kol. "Odpoledne jsme změnili nastavení, abychom dosáhli vyšší přilnavosti na zadním kole, ale trať se zlepšila a my trochu ztratili při jízdě v zatáčkách. Když víme, že je teď trať lepší, zkusíme jiné nastavení a jsem si jistý, že se zlepšíme," věří Španěl.

Pramac Racing
Randy de Puniet uzavřel první desítku. "Nejlepší je, že necítím žádnou bolest a můžu se plně věnovat řízení motorky. Bojujeme hlavně s přední pneumatikou. Nový asfalt je na pneumatiky trochu náročný. Musíme zjistit jak tento problém vyřešit." Celkem spokojen byl i čtrnáctý Loris Capirossi. "Přilnavost není nejlepší, ale na rozdíl od jiných jezdců na tom nejsme tak špatně. To pro nás může být v závodě výhodou," doufá veterán.

Mapfre Aspar
Třináctý Héctor Barberá začal odpolední tréninky na měkčí pneumatice, ale brzy musel přejít na tvrdší. "Povrch je skoro jako smirkový papír, guma odejde za pět kol. Naši práci jsme udělali tak napůl, na víc nezbyl čas. Jsem si jistý, že máme velký prostor se zlepšit. Zkusíme pracovat s tlakem v pneumatice, aby vydržela déle," uvedl Španěl.

LCR Honda
Šestnáctý Toni Elías stále cítil zranění pravého chodidla z testování v Brně. "Mám problémy s přenášením váhy a brzděním. Chci poděkovat zaměstnancům Mobilní kliniky, protože mi hodně pomohli. Myslím, že si před kvalifikací nechám dát injekci proti bolesti," tuší.

Doporučujeme

Články odjinud