Jezdci, kteří se v pátečních volných trénincích umístili za první pětkou, se shodli, že ráno byl v Indianapolis nový asfalt hodně kluzký, odpoledne už byla situace lepší.
Monster Yamaha Tech 3
Colin Edwards byl v pátečních trénincích na Velkou
cenu Indianapolisu nejlepším netovárním jezdcem a
v kombinaci nejrychlejších časů z obou tréninků
skončil šestý. "Ráno byl na špinavé trati problém
s přilnavostí, odpoledne byla trať více pogumována
a podmínky se výrazně zlepšily. Ranní třetí místo
a odpolední šesté mi dodaly sebevědomí do zbytku
víkendu. Se strojem nezápasím, což je
úžasné," pochvaloval si stabilitu svého motocyklu
Američan. Jeho týmový kolega Cal Crutchlow obsadil
až patnáctou příčku. "Vyjížděl jsem mimo stopu,
kde byla trať dost špinavá, a ztrácel tam.
Odpoledne byla trať lepší, ale neměl jsem
přilnavost na předním kole. Ztrácel jsem ve středu
zatáček a při ubírání plynu," hodnotil Angličan.
Věří, že v kvalifikaci a závodě se zlepší.
San Carlo Honda Gresini
Také sedmý Marco Simoncelli se potýkal s
nástrahami nového povrchu. "Po čtyřech nebo pěti
kolech mi levá strana pneumatiky úplně odešla,
nemohl jsem jet, jak bych chtěl. Zkusíme
problém vyřešit, mohl by souviset s rozložením
váhy," věří Ital. Druhý jezdec týmu Hiroši Aojama
skončil dvanáctý. Také on musel modifikovat
nastavení, ale prý to pořád není ono.
Ducati Team
Osmý Nicky Hayden zvyšoval na novém asfaltu
rychlost postupně. "Musím si uvědomit, že
potřebuji trochu času, abych se sžil s motorkou. Tým potřebuje čas, aby pochopil, jakým směrem
postupovat, Pořád ztrácíme, ale zůstáváme
pozitivní a dál pracujeme. Musíme přenést
váhu na předek," vysvětlil. Valentino Rossi
skončil jedenáctý. Ráno si na kluzkém asfaltu
připadal jako na mokru, ale odpolední zlepšení
povrchu považuje za pozitivní a pochvaloval si, že
je teď na trati méně hrbolů. "Nečekali jsme, že se
podmínky mezi tréninky tak moc změní. Zítra (v
sobotu) kompletně změníme vyvážení. Nicky nejel
špatně, takže se také zkusíme zlepšit. Krok vpřed,
který jsme udělali v Brně, tu pořád je," dodal.
Rizla Suzuki
Devátý Álvaro Bautista patřil v pátek mezi
nejpilnější. Absolvoval 41 kol. "Odpoledne jsme
změnili nastavení, abychom dosáhli vyšší
přilnavosti na zadním kole, ale trať se zlepšila a
my trochu ztratili při jízdě v zatáčkách. Když
víme, že je teď trať lepší, zkusíme jiné nastavení
a jsem si jistý, že se zlepšíme," věří Španěl.
Pramac Racing
Randy de Puniet uzavřel první desítku. "Nejlepší
je, že necítím žádnou bolest a můžu se plně
věnovat řízení motorky. Bojujeme hlavně s přední
pneumatikou. Nový asfalt je na pneumatiky trochu
náročný. Musíme zjistit jak tento problém
vyřešit." Celkem spokojen byl i čtrnáctý Loris
Capirossi. "Přilnavost není nejlepší, ale na rozdíl
od jiných jezdců na tom nejsme tak špatně. To pro
nás může být v závodě výhodou," doufá veterán.
Mapfre Aspar
Třináctý Héctor Barberá začal odpolední tréninky
na měkčí pneumatice, ale brzy musel přejít na
tvrdší. "Povrch je skoro jako smirkový papír, guma
odejde za pět kol. Naši práci jsme udělali tak
napůl, na víc nezbyl čas. Jsem si jistý, že máme
velký prostor se zlepšit. Zkusíme pracovat s
tlakem v pneumatice, aby vydržela déle," uvedl
Španěl.
LCR Honda
Šestnáctý Toni Elías stále cítil zranění pravého
chodidla z testování v Brně. "Mám problémy s
přenášením váhy a brzděním. Chci poděkovat
zaměstnancům Mobilní kliniky, protože mi hodně
pomohli. Myslím, že si před kvalifikací nechám dát
injekci proti bolesti," tuší.