Pojede Ducati v roce 2014 jako tovární tým?

Pojede Ducati v roce 2014 jako tovární tým?

V médiích se momentálně spekuluje nad tím, zda Ducati pojede v příštím roce jako tovární tým nebo třídu CRT.

Rozhodujícím faktorem by měl být údajně první test letošní sezóny v Sepangu, kde bude Ducati testovat obě verze. Pokud by byl rozdíl mezi GP12 a GP14 minimální, rýsuje se zde možnost, že by všichni jezdci Ducati v příštím roce sedlali motocykl specifikace CRT.

Co takovému rozhodnutí nahrává? Stačí se podívat na pravidla a směrování do dalších let. Ducati momentálně na Yamahu i Hondu ztrácí. Jejím problémem je hlavně podvozek. Potřebuje vyvíjet a testovat. Pokud by všichni jezdci jezdili s motocyklem CRT, bylo by to z hlediska testování velké plus. 

Jako netovární tým by mohl využít 12 motorů na sezónu pro jednoho jezdce, navíc s tím, že motor by mohl být dále vyvíjen. Do závodu by mohli využít 24 litrů paliva oproti 20 litrům u továrních týmů. Navíc by mohli využívat i měkčích směsí pneumatik Bridgestone. Připomeňme jen, že tovární týmy mohou v roce 2014 využít pouze pět motorů, přičemž mají zmrazený vývoj.

Nevýhodou by mohlo být nutnost používat jednotnou řídící jednotku (ECU). Dorna však zvažuje zavedení jednotné ECU pro všechny týmy od roku 2017, což by tuto nevýhodu mohlo obrátit ve výhodu.

Ducati všechny tyto spekulace popírá, nicméně je to velice zajímavá možnost. Jak to nakonec dopadne, si budeme muset počkat nejméně do prvních testů, kde se dá očekávat srovnávací test obou specifikací motocyklů a bude možné porovnat data.

Doporučujeme

Články odjinud