Poslední šampioni

Co mají společného Champi Herreros, Valentino Rossi, Stephan Dörflinger, Nico Terol, Anton Mang a Hiroshi Aoyama? Dozvíte se níže.

Třídy 50 ccm, 80 ccm, 125 ccm, 250 ccm, 350 ccm a 500 ccm byly kdysi součástí mistrovství světa. Výše zmínění závodníci jsou posledními šampiony těchto zaniklých kategorií.

50 ccm: Stephan Dörflinger

Kategorie 50 ccm se poprvé objevila roku 1962 a po několik následujících let byla nejslabší kubaturou světového šampionátu, dokud se FIM nerozhodla tuto kategorii zrušit a od roku 1984 ji nahradit kubaturou 80 ccm. Posledním korunovaným šampionem této kubatury se stal Stephan Dörflinger. Švýcar následně přešel do kategorie 80 ccm, kde se také stal šampionem.

80 ccm: Manuel („Champi“) Herreros

Kubatura 80 ccm byla součástí světového šampionátu pouze šest let (1985 – 1989). Kromě výše zmíněného Dörflingera se z titulu v této kategorii radovali ještě další dva závodníci – Jorge Martinez („Aspar“) a Manuel Herreros, přičemž právě Manuel Herreros (zvaný Champi) byl posledním šampionem této třídy. Zajímavostí je, že Manuel Herreros roku 1989, kdy získal mistrovský titul ve třídě 80 ccm, nevyhrál ani jeden závod. Titul tak získal díky zisku čtyř pódiových umístění ze šesti možných.

MotoGP | Zajímavosti

Zajímavá čísla letošní sezóny

125 ccm: Nicolas Terol

Kvůli upřednostňování čtyřtaktních motorů, došlo roku 2011 ke zrušení kategorie 125 ccm. Tuto třídu pak nahradila nynější kategorie Moto3. Třída 125 ccm byla součástí šampionátu od jeho počátků v roce 1949. Ukončena byla před třemi lety poté, co se jejím posledním šampionem stal Nicolas Terol, po němž pak byla pojmenována zatáčka ve Valencii. Terol pak postoupil do kategorie Moto2 a nyní přechází do superbiků. Titul z kategorie 125 ccm tak zůstává Terolovým jediným titulem.

250 ccm: Hiroshi Aoyama

Dva roky před třídou 125 ccm opustila motocyklové mistrovství světa i kategorie do 250 ccm. Kvůli snaze o omezení nákladů a snížení zatížení životního prostředí, byl motor o objemu 250 ccm nahrazen čtyřtaktem o objemu 600 ccm. Tak roku 2010 vznikla třída Moto2. Ještě před tím se roku 2009 stal Japonec Hiroshi Aoyama posledním šampionem třídy do 250 ccm.

350 ccm: Anton Mang

Stejně jako v případě kategorií 125 a 250 ccm byla i třída 350 ccm součástí světového šampionátu už od jeho počátků. Ukončena však byla dříve než dvě výše zmíněné kategorie – a to už roku 1982. Posledním dvěma letům této třídy kraloval německý jezdec Anton Mang. Mang za svou kariéru získal celkem pět titulů ve třídách 250 a 350 ccm.

500 ccm: Valentino Rossi

Kategorie 500 ccm byla v šampionátu do roku 2001 včetně. Od roku 2002 byla nahrazena třídou MotoGP se čtyřtaktním motorem o objemu 990 ccm. Posledním šampionem třídy 500 ccm je Valentino Rossi, který dosud ve všech třídách, kterými prošel, nasbíral devět titulů (v královské kubatuře dominoval celkem sedmkrát). Motory o objemu 500 ccm se ještě objevily i v roce 2002, přestože rok 2001 byl oficiálně jejich posledním rokem. Žádný z motocyklů s motorem o objemu 500 ccm však v roce 2002 nedokázal zvítězit.

(Zdroj:www.motociclismo.es)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

27. dubna | Alex Rins má za sebou úspěšnou operaci. V Jerezu nepojede, nahradí jej Tsuda. odkaz
27. dubna | Livio Loi dnes slaví 20 let.
24. dubna | Simone Corsi dnes slaví 30 let.
24. dubna | 3/3. I'm still hungry & determined & believe I can be competitive in Moto2. I wish Kiefer Racing the best for the future.
24. dubna | 2/3. It's been a difficult period since joining the team and I don't feel I'm able to reach my potential so I've decided to step away.

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 5. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 6. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 7. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

MotoGP: Marc Márquez zůstává králem Austinu

MotoGP: Marc Márquez zůstává králem …

I letos dokázal Marc Márquez zvítězit na okruhu v Austinu. Je to jeho páté vítězství na této dráze. Na podium vystoupili i Rossi a Pedrosa.

23.  4.  2017 | | 6 N/A
MotoGP: Ani letos nikdo v texaské kvalifikaci nepřekonal Márqueze

MotoGP: Ani letos nikdo v texaské kv…

Marc Márquez v Austinu opět vyrazí z pole position. Maverick Viňales odstartuje jako druhý. První řadu doplní Valentino Rossi.

22.  4.  2017 | | 4 N/A
Abraham má za sebou nešťastný víkend v Austinu

Abraham má za sebou nešťastný víkend…

Karel Abraham se v pátek v Austinu zranil po kolizi s týmovým kolegou. V nedělním závodě upadl a body nezískal.

24.  4.  2017 | | 1 N/A
MotoGP v Austinu 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Austinu 2017: Ohlasy prvníc…

Ve třetím závodě letošního roku uspěl Marc Márquez, kterému se v Austinu tradičně výborně daří. Viňales přijel do Austinu jako vedoucí jezdec šampionátu, ale v závodě upadl a o vedení přišel. Nyní vede Rossi.

25.  4.  2017 |
Moto3: Pro výhru si v Austinu dojel Fenati

Moto3: Pro výhru si v Austinu dojel …

Aron Canet, který startoval z pole position a následně vedl v závodě, nakonec upadl. Z výhry se raduje Romano Fenati. Na podium se dostali i Jorge Martin a Fabio di Giannantonio.

23.  4.  2017 |