Překvapení: Open Ducati GP13 pro Yonnyho Hernandeze!

Překvapení: Open Ducati GP13 pro Yonnyho Hernandeze!

Pramac Ducati pojede v příštím roce pouze s jedním satelitním motocyklem, ten druhý bude ve specifikaci CRT.

Momentální situace u týmu Pramac Ducati je následující. Podle Ducati se nedohodli na spolupráci pro příští rok s Eugenem Lavertym, a proto i v příští sezoně využijí stávající jezdeckou dvojici.

K jedné podstatné změně přeci jen dojde. Andrea Iannone bude mít k dispozici stále satelitní motocykl Ducati, ale jeho týmový kolega Yonny Hernandez osedlá motocykl Ducati se specifikací CRT. Dodejme jen, že Yonny Hernandez nahradil v týmu Bena Spiese, který se zranil a musel podstoupit operaci. Vzhledem k přetrvávajícím problémům se Ben Spies rozhodl předčasně ukončit smlouvu právě s týmem Pramac Ducati.

Co to pro tým, potažmo Yonnyho Hernandeze znamená? Jednak tým ušetří nemalé finanční prostředky a díky využití standardní ECU, bude moci využít 24 litrů paliva, oproti 20 litrům u prototypů.

Ducati se snažila takto upravený stroj nabídnout i dalším potencionálním zákazníkům, ale většina už měla uzavřené smlouvy s někým jiným. V této souvislosti se jednalo o týmy Iodaracing, Cardion AB Racing a Moto Power Electronics Aspar.

Dle dostupných informací víme, že Cardion AB Racing uzavřel dohodu s Hondou o pronájmu produkčního stroje. Iodaracing sice letos jezdil s motocykly BMW, ale pro příští sezonu zvažují přechod ke Kawasaki, a to z finančních důvodů. Navíc je možné, že pojedou příští sezonu jen s jedním strojem, protože tým přišel o sponzora a bude muset řešit nastalou situaci.

Co se týká týmu Power Electronics Aspar, tak tam byla původně oznámena pokračující spolupráce s Aprilii. Poslední dobou se dost hovořilo, že Aprilie nepřesvědčila tým o změnách, které měly vézt ke zcela vylepšenému stroji. Proto se začaly množit informace, že se Aspar Martinez rozhodl pro změnu a vyjednává s Hondou. Ta jednání potvrdila, nicméně dodala, že je na takovou dohodu dost pozdě. Jak vše nakonec dopadne si budeme muset počkat na oficiální vyjádření.

zdroj: speedweek.com

Doporučujeme

Články odjinud