První testovací den v Sepangu - Yamaha

První testovací den v Sepangu - Yamaha

Je za námi první den testů kompletní třídy MotoGP. Na rozdíl od testů řídících jednotek, bylo dnes počasí k jezdcům daleko přívětivější.

Yamaha Factory Racing

Dlouhá zimní přestávka konečně dnes ráno skončila, když se na prvním oficiálním testu MotoGP, sešly všechny týmy královské třídy. Jezdcům továrního týmu Yamaha Factory Racing se dařilo hned od začátku. Navrátilec Rossi byl zpočátku nejrychlejším jezdcem dopolední části. Bylo vidět, jak málo času potřeboval na to, aby si opět porozuměl s motocyklem YZR-M1, který mu přinesl tolik předchozí úspěchů. Úřadující mistr světa Lorenzo nebyl pozadu.  Jorge obvykle přistupuje k testům metodicky. Postupuje podle předem stanoveném postupu, od položky k položce.

Jorge Lorenzo – 58 kol, čas - 2'01 0.165

„Dnes ráno jsem si musel na motocykl znovu zvykat, ale nestálo mě to tolik času, jako tomu bylo v loňském roce. Když jsem se dostal do dobrého tempa, snažili jsme se vyzkoušet věci, které jsme nemohli vyzkoušet v Aragonu. Něco se mi líbilo a některé věci potřebují více času. Zítra v tom budeme pokračovat a také otestujeme další nové díly. Časy jsou velmi podobné, jako předváděla Honda. Stále pracujeme na zrychlení, oproti loňsku jsme se zlepšili, ale ještě nejsme na vrcholu. Myslím, že mojí nejsilnější stránkou je konzistence, tak doufám, že tomu bude i letos."

Valentino Rossi – 56 kol, čas - 2'01 0.584

"Jsem velmi rád, že se první den testování s M1 vydařil. Po dvou sezonách, kdy jsem to měl na špičku daleko, se mi vrátil dobrý pocit, který jsem míval už před odchodem. Navíc jsem šťastný i proto, že jsem byl hned od rána docela rychlý. Pracovali jsme na nastavení, abychom jsme se zlepšili a udělali jsme pár dobrých kroků. V odpoledních hodinách jsme začali pracovat na nových dílech pro letošní sezónu. Je to jen první test, ale potenciál je velký a já jsem na dobré pozici. Dnes jsem byl celkově čtvrtý, ale blízko ostatním. Jsem velmi pozitivní v tom, že se můžeme zlepšit v průběhu několika příštích dnů. Se startem do sezóny jsem spokojený."

Wilco Zeelenberg - Yamaha Factory Racing Team Manager

"Takže započala sezóna 2013. Náš dnešní cíl byl, dostat jezdce do rytmu. Dva a půl měsíce bez jízdy na motocyklu je znát. Musíte se dostat do rytmu a pracovat rychleji, jinak nejste schopni schopen otestovat a schválit nový materiál. Dnes jsme zkoušeli i motor nové specifikace, takže to bylo dnes velice zajímavé. Zatím jsme docela nadšený. "

Massimo Meregalli - Yamaha Factory Racing Team ředitel

"Dnes byl první ze tří testovacích dnů, jezdci se rychle dostali zpět do svého rytmu po dlouhé zimní přestávce. V listopadu jsme nebyli schopni dokončit několik testovacích položek, které byly pro nás velmi důležitá, ale dnes jsme začali ztrátu dohánět. Předpověď počasí je na zítra docela složitá. Doufejme, že trať zůstane suchá a budeme mít možnost získat tolik důležitá data, které potřebujeme. Rossi si dnes ověřil, že je stále rychlý. Viděl jsem, že je velmi spokojený, což je pro nás skvělá věc. Myslím si, že byl trochu nervózní, protože měl určité pochybnosti. Jorge je docela s prvním dnem docela spokojený. Byl velmi motivovaný a nadšený z novinek, které jsme testovali. Budeme pokračovat v práci, a uvidíte, jak na tom budeme po skončení testů."

 

Monster Yamaha Tech 3 Team

Jezdci Monster Yamaha Tech 3 Team, Cal Crutchlow a Bradley Smith těší pozitivní a produktivní start do roku 2013. Crutchlow přijel do Kuala Lumpur dychtivý začít svou třetí sezónu v MotoGP. Neztrácel čas a rychle se dostal na konkurenční časy. Britský jezdec dostal příležitost vyzkoušet upgradovaný motor Yamaha YZR-M1. Dále také pracoval na zlepšení své techniky brzdění.

Dnešní den se prezentoval i nováček Smith. Byla to dokonalá příležitost získat své první zkušenosti s motocyklem YZR-M1. Odjezdil celkem 56 kol, při kterých byl rychlý a konzistentní. Spíše než experimentování s různými nastaveními se Smith soustředil čistě na potřebnou techniku jízdy v MotoGP a zhostil se toho skvěle. Testovací den zakončil těsně za Nicky Haydenem.

Cal Crutchlow – 64 kol, čas - 2'01 0.881

"Bylo dobré, dostat se zpátky na motorku po několika měsících. Jsem docela spokojený, protože zpočátku je to všechno o získání dobrého pocitu. V Sepangu je to pro mě těžké, protože to není můj oblíbený okruh, ale jsem spokojený, jak se nám dařilo. Nemáme příliš novinek na testování, ale doufám, že se je během testů podaří vyzkoušet. Dnes jsem se snažil vylepšit svůj jízdní styl, zejména v brzdné oblasti. Vím, že v tom mám mezery, tak se snažím na tom zapracovat. Při pohledu na výsledkovou listinu si myslím, že to bude skvělá sezóna. Myslím, že každý z nás, který dnes skončil mezi prvními sedmi, bude mít šanci na vítězství v závodě."

Bradley Smith – 56 kol, čas 2'03 0.460

"Když jsem začal dnes kolem deváté hodiny ranní rozehřívat, začalo pršet, moje naděje se začaly potápět, protože jsem měl obavu, že se bude opakovat zážitek z Valencie. Naštěstí to netrvalo dlouho a byl jsem na trati. Jsem velmi spokojen s tím, jak to dnes šlo. Cíl byl pro tento test byl jednoduchý. Musí být konzistentní. Pokaždé, když jsem vyjel na trať, tak jsem se chtěl dostat na čas, který jsem zajel předtím a potom ho zkusit o trochu vylepšit. Podařilo se mi to a to je důvod, proč to beru jako pozitivní start. Tento test je o mém učení, jak jezdit na M1, spíše než starostí o cokoliv jiného. Vše jsme se snažili dělat co nejjednodušeji, abych pochopil motocykl, pneumatiky a jak funguje podvozek. Stále mám zažité jízdní stopy z Moto2. Velkou pomocí je mi analýza, jakou jezdí Cal, Jorge a Valentino, protože pak snadno vidím, co děláte dobře a co děláte špatně. Zatím se jen učím a snažím se najít určitou důvěru, než budeme zkoušet nějaké větší změny. To jsou moje cíle pro Sepang, ladění nastavení necháme až na další test."

 

Časy prvního dne testů

1. Dani Pedrosa ESP Honda (RC213V) 2m 1.157s (Lap 48/49)
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha (YZR-M1) 2 m 1.165s (57/58)
3. Marc Marquez ESP Honda (RC213V) 2m 1.201s (60/62)
4. Valentino Rossi ITA Yamaha (YZR-M1) 2 m 1.584s (30/56)
5. Stefan Bradl GER Honda (RC213V) 2m 1.789s (43/59)
6. Cal Crutchlow V.Br. Yamaha (YZR-M1) 2 m 1.881s (46/64)
7. Alvaro Bautista ESP Honda (RC213V) 2m 1.981s (52/59)
8. Katsayuki Nakasuga JPN Yamaha (YZR-M1) 2 m 2.968s (50/58)
9. Kosuke Akiyoshi JPN Honda (RC213V) 2m 2.972s (46/69)
10. Nicky Hayden USA Ducati (GP13) 2m 3.336s (22/62)
11. Wataru Yoshikawa JPN Yamaha (YZR-M1) 2 m 3.456s (14/46)
12. Bradley Smith V.Br. Yamaha (YZR-M1) 2 m 3.460s (53/56)
13. Andrea Dovizioso ITA Ducati (GP13) 2m 3.535s (35/48)
14. Aleix Espargaró ESP (ART CRT) 2m 3.782s (54/58)
15. Randy De Puniet FRA (ART CRT) 2m 4.283s (42/56)
16. Andrea Iannone ITA Ducati (GP13) 2m 4.500s (53/57)
17. Ben Spies USA Ducati (GP13) 2m 5.086s (19/21)
18. Takumi Takahashi JPN Honda (RC213V) 2m 5.154s (68/70)
19. Hector Barbera ESP (FTR-Kawasaki CRT) * 2m 5.469s (37/41)
20. Yonny Hernandez COL (ART CRT) 2m 5.656s (39/50)
21. Karel Abraham CZE (ART CRT) 2m 5.694s (30/54)
22. Danilo Petrucci ITA (Suter-BMW CRT) * 2m 5.753s (27/29)
23. Hiroshi Aoyama JPN (FTR-Kawasaki CRT) * 2m 5.919s (47/48)
24. Claudio Corti ITA Forward (FTR-Kawasaki CRT) * 2m 6.426s (29/38)
25. Michael Laverty V.Br. (ART CRT) 2m 6.507s (42/43)
26. Lukas Pesek CZE (Suter-BMW CRT) * 2m 7.015s (40/46)
27. Bryan Staring AUS Honda Gresini (FTR-Honda CRT) * 2m 7.044s (33/41)
28. Colin Edwards USA Forward (FTR-Kawasaki CRT) * 2m 8.206s (24/25)

Doporučujeme

Články odjinud