Jak se startovní pole MotoGP připravuje na Grand Prix Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini, mají jezdci na mysli jedinou věc – jak zmenšit bodovou ztrátu na lídra šampionátu Marca Márqueze.
Naposled v Silverstone to byl úřadující mistr světa a jezdec týmu Yamaha Factory Racing Jorge Lorenzo, jenž dokázal přijít na to, jak porazit nováčka týmu Repsol Honda. Marca Márqueze překonal odvážným manévrem v zatáčce Luffield a ve Velké Británii zvítězil. Pro Misano má momentálně třetí Lorenzo stejný cíl - opět porazit oba muže na továrních Hondách a snížit znovu bodovou ztrátu. Dani Pedrosa, druhý muž průběžného pořadí mistrovství světa, bude však chtít přetavit svou absolutní rychlost na vítězství, a tak se vrátit do hry o titul. Porazit Marca Márqueze na okruhu World Circuit Marco Simoncelli v Misanu bude o tomto víkendu znovu těžší, neboť měl k dobru čas na zotavení vykloubeného levého ramene, bolestivého zranění, které si způsobil v nedělním warmupu minulé velké ceny.
Druhý jezdec v barvách tovární Yamahy Valentino Rossi má za cíl nasadit v Misanu hned od startu závodní tempo, které jej zdobí na koncích závodů. Tato slabina v podobě horších začátků závodů se zdá být důvodem, proč není Valentino schopen bojovat přímo o vítězství nebo o stupně vítězů. Naopak Álvaro Bautista, týmový jezdec GO&FUN Honda Gresini, bude hledat cestu, jak porazit slavnějšího Itala, když s ním v minulých třech závodech po skvělých bitvách vždy těsně prohrál.
Po nedávných nevalných výkonech se chce zlepšit také jediný jezdec týmu LCR Honda MotoGP Němec Stefan Bradl. Jeho výkony na jedno kolo jsou vynikající, ale je nutno je zase transformovat do závodního tempa, kterým tak příjemně překvapil v Laguně Seca, kdy po startu z pole position získal nakonec druhé místo. Cal Crutchlow z Monster Yamaha Tech3 chce hlavně zapomenout na své pády poznamenané vystoupení na domácím Silverstonu. Znovu se chce vrátit do náročných bitev o pódium.
Dvojici jezdců týmu Ducati Nickymu Haydenovi a Andrea Doviziosovi by mohl okruh v Misanu sedět lépe než okruhy jiné. Občas jej totiž v průběhu sezóny používají jako testovací dráhu. To ale neznamená, že by nemohli mít problémy s britským nováčkem od Hervé Poncharala Bradleym Smithem. V několika předchozích závodech letošní sezóny se srdnatě s továrními motocykly Ducati potýkal. Již tradiční náhradník za Bena Spiese v garáži Ignite Pramac Racing a testovací jezdec továrny z Bologne Michele Pirro se usadí vedle boxu Energy T.I. Pramac Racing dalšího Itala Andrei Iannoneho. Aleix Espargaró se svým týmem Power Electronics Aspar vypadá letos mezi CRT stroji jako nezastavitelný, což znamená, že před zlepšujícím se Colinem Edwardsem (NGM Mobile Forward Racing) Héctorem Barberou (Avintia Blusens) leží přetěžký úkol, budou-li se jej chtít držet.
MotoGP se letos na okruhu v blízkosti města Rimini představí poprvé v pátek 13. září od 9:55 hodin. Tradiční místo pořádání italských Grand Prix z let osmdesátých a devadesátých se vrátilo do kalendáře MotoGP v roce 2007. Po modernizaci zařízení, trati a tribun, může vrcholné motocyklové umění sledovat až 60 tisíc diváků. Trať je dlouhá 4 226 metrů a široká 14 metrů. Proti směru hodinových ručiček absolvují závodníci 6 levých a 10 pravých zatáček a nejvyšších rychlostí mohou dosahovat na nejdelší, 565 metrů dlouhé rovince. Rekordy na okruhu u Jadranu drží: Casey Stoner – nejrychlejší kolo v čase 1´33.138 a současně zisk nejlepšího pole position (rok 2011, motocykl Honda), Jorge Lorenzo – rekord okruhu s časem 1´33.906 (rok 2011, motocykl Yamaha) a Dani Pedrosa - nejvyšší dosažená rychlost s hodnotou 289,4 km/h (rok 2012, motocykl Honda).
(zdroj: motogp.com)