S úsměvem na rtech

S úsměvem na rtech

S úsměvem na rtech a také velkou spokojeností se může po druhém oficiálním testování vydat ke svému domovu v Rohatci u Hodonína závodník týmu Calvo Jakub Kornfeil.

Ve třech dnech příprav na start sezony 2014 se náš reprezentant hned několikrát blýskl umístěními v nejvyšších patrech tabulky.

Kornfeil o sobě dával řádně vědět už od samého začátku testů. Ve všech jízdách se totiž český závodník umístil mezi nejrychlejší desítkou. Ta nejlepší možná zpráva pro českého motocyklového fanouška ale přišla až ve třetím a také závěrečném dnu testů. Ráno to sice s počasím na okruhu Jerez de la Frontera nevypadalo zrovna nejlépe-tento nádherný jihošpanělský okruh zahalila mlha. Pro odpolední trénink už ale podmínky byly téměř ideální. Právě v odpolední sekci s pořadovým číslem osm dokázal český závodník Jakub Kornfeil zastavit stopky na čase 1:46.256, zajet tak momentálně nejrychlejší kolo všech dnů, ujmout se průběžného vedení a neoficiálně překonat traťový rekord. Tím ale testy neskončily. Závodníky ještě čekal smíšený trénink s třídou Moto2. Tam už náš pilot své absolutorium nepřekonal. Kdo se ale přes prozatímně nejrychlejší čas našeho borce dostal, byl Australan Jack Miller, který tak Kornfeila odsunul na konečné druhé místo.

Jakub Kornfeil: „Mám za sebou další test a musím říct, že opět velmi pozitivní. Ve Valencii jsme si říkali, že v Jerezu už by se mohlo podařit i nějaké solidní umístění. To se povedlo. V dnešní odpolední sekci, kdy už trať byla po té ranní mlhové pokrývce v perfektní kondici, se mi podařilo dostat do velmi dobrého tempa. Měl jsem tam několik kol pod 1.47. A pak to přišlo. Absolutně perfektní kolo, všechno mně vyšlo, zkrátka kolo, které jsem si přál zajet calé tři dny, a 1.46:256 bylo na světě. Je to naprosto neskutečný čas a úplně parádní pocit. Navíc jsem to zajel opět sám, což je prostě fantazie. Motorka fungovala výborně. Je neuvěřitelné, jak profesionálně Team Calvo pracuje. Ještě nedávno jsem koukal na to, jaké detaily se nastavují na motocyklech královské kubatury, kde inženýři zohledňují snad všechny faktory trati, počasí apod. Nyní to v mém týmu funguje stejně! Budu se opakovat, ale pracovat s takovými lidmi je prostě radost. Nemenší radost mám, když vidím své jméno na druhé pozici celkově. V žádném případě se tím ale nesmíme nechat ukolébat a usnout na vavřínech. Jsou to jen testy a my se musíme perfektně soustředit na další práci, abychom takové a možná i o kapku lepší výsledky zopakovali také v budoucnu. Navíc vidět v první čtveřici dva Čechy, to je doufám pěkná pozvánka pro fandy české silnice, aby nás sledovali a dál drželi palce.“

TZ

Doporučujeme

Články odjinud