Sepang: Další díl příběhu Boj o titul

Sepang: Další díl příběhu Boj o titul

Jezdec týmu Repsol Honda, opěvovaný Dani Pedrosa, je v této chvíli dravcem, který se pokouší urvat body jezdci stáje Yamaha Factory Jorge Lorenzovi. V čele s ním přijíždí do Sepangu celý startovní rošt znovu se utkat o čest a slávu v Malaysian Motorcycle Grand Prix.

V první řadě to bude silně emotivní návrat na trať, kde přišel v loňském roce tragicky o život jezdec San Carlo Honda Gresini, mladý a talentovaný Ital Marco Simoncelli. Fatální incident se udál v úvodních fázích závodu, který byl poté naprosto pochopitelně zrušen.  Letos budou jezdci usilovat o to, aby vzdali hold svému ztracenému kolegovi a příteli tím, že představí motocyklový sport v celé jeho kráse a nejvyšší možné kvalitě.

I nadále je to Dani Pedrosa, který je tím, kdo by měl vyhrát každý ze zbývajících závodů, aby měl šanci na zisk titulu. Ve hře je stále 75 bodů.  Jorge Lorenzo, který má momentálně v držení 28 bodů náskoku, vypadá silný, ale ne tolik, aby byl v závodech schopen udržet tempo svého hlavního soupeře. I přesto je dosavadní bodový zisk takový, že i druhá a třetí místa hrají v jeho prospěch a má velikou šanci svůj druhý titul v MotoGP letos získat. Mallorčan prohlásil, že do Malajsie přijíždí vyhrát. Existuje matematická možnost, že už zde by mohl v neděli titul slavit. Jenže matematika je matematika, ale motocyklové závody jsou věc sice krásná, ale nevyzpytatelná.

Casey Stoner po návratu na závodní tratě přivezl v Japonsku svou RC213V v barvách Repsol Hondy do cíle na pátém místě. Úřadující mistr světa však sám přiznal, že nemůže být šťastný, dokud nebude schopen bojovat o vítězství. Přestože jel ve vynikajícím tempu, poukazoval na problémy, které má při maximálních náklonech, kdy kvůli omezené hybnosti a síle v kotníku musí zapojovat i svaly, které běžně pro svůj styl jízdy tolik nevyužívá. Z toho plyne větší únava během závodu. I tak věří, že další závod v Malajsii už bude lepší. Ital Andrea Dovizioso z Monster Yamaha Tech3 je za Australanem o pouhých pět bodů. Doufá tedy, že Casey „nechytí druhý dech" příliš brzy, a že se mu nakonec podaří vybojovat třetí místo v šampionátu. Nicméně, znovu jej čekají urputné boje s týmovým kolegou Calem Crutchlowem, který si bude chtít vynahradit zklamání z prázdné nádrže během minulého závodu. Bezesporu se v myšlenkách na minulý víkend zaměří pouze na to, že jeho výkon v Japonsku byl natolik výborný, že vidina pódia nebyla vůbec marná.

Po tvrdě vybojovaném japonském pódiu jezdce San Carlo Honda Gresini Álvara Bautisty se v tabulce jezdců rozhořela bitva o páté místo. Momentálně tato pozice patří právě Španělovi, který pojede v Sepangu nejen naplněn sebedůvěrou, ale i s klidem, který přinesl podpis smlouvy na příští rok. Stefan Bradl a tým LCR Honda doufají, že Němcův problém s námahovým syndromem zůstává daleko v Motegi a tentokrát jeho výkon neznehodnotí. Valentino Rossi se bude v barvách týmu Ducati snažit „vyždímat" ze své Desmosedici ještě víc než dosud. V Motegi se jako problém ukazovala neschopnost přenést výkon motocyklu na dráhu. Komplikací bylo chování zadního kola, zádrhel, který je potřeba pro další závody vyřešit. Rossiho týmový kolega Nicky Hayden jezdil v minulém závodě se zlomeninou vřetenní kosti. Má za sebou sice o týden léčení navíc, přesto i v Sepangu bude při prudkém brzdění zřejmě trpět. Oba jezdci na satelitních Ducati, ať už Héctor Barberá z Pramac Racing Teamu, tak i náš Karel Abraham z Cardion AB Racing budou doufat, že se tento víkend udrží obou továrních prototypů a odrazí útoky nejlepších jezdců na CRT.

Lítý boj je očekáván ve stáji Power Electronics Aspar mezi Aleixem Espargaró a kolegou Randym de Puniet. Aleix by rád navýšil dvoubodový náskok, ale bude muset čelit výzvě Randyho, pro kterého bude co nejvyšší možný počet bodů náplastí na ztracené Japonsko. Na roštu je tradičně doplní další jezdci na motocyklech specifikace CRT, a to Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing), James Ellison (Paul Bird Motorsport), Danilo Petrucci (Came IodaRacing Project), Roberto Rolfo (Speed Master), Michele Pirro (San Carlo Honda Gresini) a tradiční dvojice jezdců v týmových barvách Avintia Blusens –navrátivší se Iván Silva a Yonny Hernandez, který v Sepangu zjistí, jaké to bude jezdit se zraněním ramene, které si přivodil v Motegi. Malajský závod v provedení CRT motocyklů bude jednou ze zásadních ukázek toho, kam až pokročil vývoj a výkon těchto strojů od zdejších předsezónních testů, které se tu jeli na přelomu ledna a února.

Doporučujeme

Články odjinud