Při minulých testech v Sepangu si pneumatiky Michelin vyzkoušeli testovací jezdci, dnes došlo i na závodní jezdce. Test byl poznamenán několika pády. Jezdci jsou v pořádku.
Jezdci královské kubatury mají za sebou třídenní test v Sepangu s pneumatikami Bridgestone. Dnes dostali první šanci otestovat pneumatiky francouzské značky Michelin, která vstoupí do MotoGP v roce 2016. Při prvních testech v Sepangu si nové pneumatiky vyzkoušeli pouze testovací jezdci. Nyní měli tu čest i závodní jezdci.
Michelin přivezl do Malajsie dva druhy předních pneumatik a tři typy zadních. Marc Márquez si vyzkoušel simulaci závodu. Jaké časy při tomto pokusu Španěl zajel, nevíme, protože žádné časy nebyly zveřejněny. Navíc o dnešních testech nemohou jezdci ani týmy příliš mluvit.
Podle ručních časoměřičů, které měli s sebou přítomní novináři, se údajně nejlepší časy jezdců pohybovaly kolem hodnot 2:01. Nejlepší čas předchozích dní (s pneumatikami Bridgestone) byl tedy zhruba o 2 sekundy lepší.
Dnešní den byl poznamenán i několika pády. V zatáčce číslo pět skončili na zemi Jack Miller a Aleix Espargaro. Ve třetí zatáčce měl nehodu Andrea Dovizioso. Nejhorší z dnešních kotrmelců měl Jorge Lorenzo. Nehoda jej postihla stejně jako Doviziosa v zatáčce číslo tři. Všichni jezdci by však naštěstí měli být v pořádku. I Lorenzo byl po těžkém pádu viděn novináři, jak odchází po svých do boxu. Lorenzův stroj je však hodně poničen.
Vinu na některých pádech by mohl nést nesoulad mezi výkonem zadní a přední pneumatiky. „Nehody v zatáčce číslo tři byly v důsledku toho, že jezdci otevřeli plyn trochu dříve ve snaze využít přilnavost zadní pneumatiky do té míry, že přední pneumatika už to nezvládla,“ říká technický ředitel Michelinu – Nicolas Goubert. Navíc i jezdci, kteří dnes neupadli, měli problém využít plný potenciál zadní pneumatiky na výjezdu ze zatáček, protože přední pneumatika není na správné úrovni. Dle slov Gouberta lze tuto nerovnováhu do určité míry vyřešit přizpůsobením motocyklu – ovšem ne zcela. Současným cílem Michelinu je najít dobrý kompromis mezi výkonem zadní a přední pneumatiky.
(Zdroj: solomoto.es)