Po zimní přestávce se blíží termín prvních letošních testů. Odstartují je týmy s motocykly specifikace CR, které budou letošní sezónu používat jednotku Magneti Marelli.
První letošní testovací období už klepe na bránu okruhu v Sepangu. Od 3. února se po okruhu začnou prohánět jezdci MotoGP. První dva dny budeme sledovat trojici týmů, které v letošní sezóně používají motocykly specifikace CR a zároveň budou používat řídící elektronickou jednotku Magneti Marelli. Tuto řídící jednotku zajišťuje přímo společnost DORNA. V letošním roce mohou všechny týmy používat vlastní ECU, ale od příštího roku bude jednotka Magneti Marelli povinná.
Od roku 2014 pak budou standardizovanou jednotku používat všechny týmy MotoGP. Pouze tovární týmy (čtyři prototypy na jednu továrnu - Yamaha, Honda, Ducati, Suzuki), budou moci používat vlastní software. Dále budou mít omezení v možné spotřebě paliva během závodu. Motocykly specifikace CR budou mít povoleno až 24 litrů paliva, kdežto prototypy si budou muset vystačit pouze s dvaceti litry paliva.
Testy měly původně začínat až 5. února, ale bylo rozhodnuto, že umožní týmům, které letos budou dobrovolně používat standardizovanou jednotku, dva dny testování navíc. Jedná se o týmy Avintia Blusens (Hiroshi Aoyama a Héctor Barberá; FTR-Kawasaki), Iodaracing (Danilo Petrucci a Lukáš Pešek; Suter-BMW) a NGM Mobile Forward Racing (Colin Edwards a Claudio Corti; FTR-Kawasaki).
Od 5. do 7. února se na dráhu vydají i ostatní týmy MotoGP. Trať bude pro testy otevřená od 10:00 do 18:00 hodin (3:00 - 11:00 středoevropského času). Testu se zúčastní všechny týmy.
Tovární týmy - Yamaha team (Lorenzo, Rossi), Repsol Honda (Pedrosa, Márquez) a Ducati (Dovizioso, Hayden).
Juniorské a zákaznické týmy Honda Gresini (Bautista), LCR Honda (Bradl), Tech3 Yamaha (Crutchlow, Smith) a Pramac Ducati (Spies, Iannone).
Chybět nebudou ani týmy na zbývajících motocyklech specifikace CR - Cardion AB (Abraham), Honda Gresini (Staring) a Power Electronics Aspar (de Puniet, Espargaró).