Tým Forward Racing vynechá GP Indianapolis

1 komentář

viktor čistič
27. července • 19:31

ČLÁNEK Z NEJMENOVANÉHO SERVERU IHNED VYMAZANÝ!!
Karel Abraham: 2016 MS-Superbike místo MotoGP Před sezonou 2015 se rozešly cesty brněnské firmy Cardion - po deseti letech - jako hlavního sponzora týmu MotoGP Karla Abrahama a týmu AB Motoracing. Nyní dle webu Speedweek.com uvažuje 25-letý jezdec - jeden ze tří českých vítězů závodů GP - o přestupu do MS-Superbike v sezóně 2016.Od svého prvního startu v Grand Prix - Jerez 2005 - nosil Karel Abraham, momentálně jediný český pilot v MotoGP, logo hlavního sponzora firmy Cardion. Mezitím absolvoval «Abaja» celkem 155 závodů Grand Prix – 63 v MotoGP, 61 v kubatuře Moto2/250 ccm a 31 v 125-kách.Jelikož týmový šéf Karel Abraham senior nenašel za hlavního sponzora - brněnská firma CARDION s.r.o. byla založena roku 1994 jako výhradní zástupce společnosti St. Jude Medical pro Českou Republiku a na . trhu se zdravotnickými prostředky působí již téměř dvacet let - tak je dle Speedweeku hodně těžce představitelné financovat další sezónu v MotoGP, navíc s motocyklem Open-Class Honda není zrovna «ustláno na růžích» a kýžené úspěchy se prostě nedostavily - ostatně se jich nedočkaly ani jiné týmy s tímto motocyklem.CEO Dorny Carmelo Ezpeleta si ostatně přeje v budoucím startovním poli MS-MotoGP optimální počet 22 jezdců a nejlépe ve dvoučlenných týmech. Momentálně závodí v MotoGP 25 stabilních jezdců, a tak jednočlenné týmy jako AB Motoracing či IodaRacing nebudou od Dorny dále akceptovány. Navíc ani HRC nemá v úmyslu podporovat jako v letošní sezóně osm, nýbrž pouze šest pilotů v příštím roce.Abraham proto uvažuje přechod do paddocku MS-Superbike, kde by pilot jeho jezdeckého kalibru s motocyklem za 100.000 Euro byl schopen bezproblémově o špičková umístění. V MotoGP vyžadovala Honda za «chromý» Open-Bike bez «Seamless-Gearbox» více než Million Euro za rok, jako leasing, tedy za pronájem!Týmový majitel Jorge Martinez si už vloni stěžoval, že konkurenceneschopná Honda-Production-Racer RCV1000R stála místo původně nabízených 1,2 milionu 1,8 až 1,9 Mio pro jednoho jezdce na sezónu. A Honda-Open-Bike 2015 je ještě o něco dražší.Továrně Honda ale nezůstane Abraham v seriálu Superbike zřejmě věrný, CBR1000RR není vůbec konkurence schopná a úřadující mistr světa WSBK Sylvain Guintoli s tímto motocyklem horko těžko závodí ve druhé polovině Top-10.Daleko pravděpobnější je, že se Abraham senior vrátí ke svému spojení s Ducati. K řediteli závodního oddělení Gigimu Dall’Ignovi má český manažer velmi dobré vztahy, ostatně nesmíme zapomenout, že teprve po odchodu Itala od Aprilie k Ducati, změnil značku i Abraham.A co ještě mluví pro Ducati: Bike 1199 Panigale je po Kawasaki ZX-10R druhým nejsilnějším motocyklem v MS-Superbike.Po odchodu týmu Effenbert Ducati a českého jezdce Jakuba Smrže by český tým s českým jezdcem byl v MS-Superbike velmi vítaným subjektem. A to by znamenalo šanci, že by se šampionát WSBK mohl vrátit na Masarykův okruh. Bez závodů MS v Německu a v Rakousku by závod Brně jistě nalákal hodně fanoušků ze sousedních zemí. A jelikož MS-MotoGP se bude jezdit na Masarykově okruhu zřejmě i v budoucnu, tak je jistě hodně představitelné, že by Dorna kombinovaný balíček MotoGP/Superbike velmi přivítala. A bylo by to hodně finančně zajímavé i pro promotéra Karla Abrahama.Názor webu """""""""""": Pokud opravdu dojde k přesunu Abaji z paddocku MotoGP do paddocku WSBK, tak by zde Karel Abraham mohl s kvalitním motocyklem závodit ve druhé polovině Top-10, tedy minimálně na úrovni Baiocca, Badoviniho či Mercada.

Doporučujeme

Články odjinud