Loňský závod MotoGP v Malajsii, v němž došlo k incidentu mezi Rossim a Márquezem, stále neupadl v zapomnění. Komise Grand Prix zavedla změny pravidel, které s tímto incidentem souvisejí.
Tento pátek se sešla Komise Grand Prix v Ženevě. Jednání byli přítomni i šéf Dorny Carmelo Ezpeleta a prezident FIM Vito Ippolito. Mimo jiné byl představen nový systém rozdělení kompetencí mezi Ředitelství závodu a skupinu stewardů. Nově již nebude Ředitelství závodu během závodních víkendů udělovat tresty a penalizace jezdcům. Tomuto se bude věnovat nová tříčlenná skupina stewardů – ti budou řešit sporné okamžiky na trati.
Nové pravidlo je reakcí na incident mezi Valentinem Rossim a Marcem Márquezem, k němuž došlo loni v Malajsii.
Jak uvedl prezident FIM Vito Ippolito, předmětem dalších jednání bude i současný systém trestných bodů.
Další nové nařízení vzniklo i v reakci na událost tohoto týdne, kdy měl Loris Baz v Sepangu nehodu ve vysoké rychlosti (290 km/hod). K Francouzově nehodě došlo po explozi pneumatiky, proto bude od letošního roku v MotoGP znovu povinné použití senzoru tlaku pneumatik.