Zrychlení téměř o půl vteřiny stačí na osmnácté místo

Zrychlení téměř o půl vteřiny stačí na osmnácté místo

Před sobotní kvalifikací na Velkou cenu Kataru Karel Abraham drží osmnácté místo.

V třetím tréninku sice splnil plány týmu a vylepšil svůj čtvrteční čas téměř o půl vteřiny, na posun vzhůru to ale v extrémně vyrovnaném startovním poli nestačilo.

Tým se dnes víc než na výsledný čas zaměřil na úpravy motocyklu a díky menšímu počtu ujetých kol ušetřil ve srovnání s jinými jezdci měkké pneumatiky. To pro Karla Abrahama může být v sobotním programu výhoda. Třetí trénink přinesl maximálně vyrovnané výsledky, deset nejrychlejších jezdců startovního pole je vtěsnaných v jedné vteřině ztráty. Českého jezdce dělí od maxima Aleixe Espargara 2,572 vteřiny.

Karel Abraham

„Z mého pohledu se víc povedl ranní trénink, odpoledne jsem byl hodně nespokojený. Motorka hodně klouže – na obě kola, ale víc na přední. Kvůli tomu jsme udělali oproti plánu jednu zastávku v boxech navíc, ale pořád to zdaleka není ideální. Na konci tréninku jsem vyjel na měkké gumě, ale stihl jsem už jen jedno kolo a čas se už nepodařilo vylepšit. Pořád mám o té měkké pneumatice pochybnosti, nejsem si úplně jistý, že je to to, co potřebujeme. Každopádně s nimi hospodaříme opatrně, tak abychom měli čerstvé na kvalifikaci a na závod. Rameno se dneska ozývá víc než včera, ale pořád je to o hodně lepší než při testech.“

Marco Grana, šéfmechanik Cardion AB Motoracing

„Ze dneška mám smíšené pocity. Dobrá zpráva je, že Karlovi nedělá problémy rameno, naše vyhlídky na slušný výsledek se tím zvyšují. V pátečních trénincích jsme se tolik nesoustředili na výsledný čas a hodně jsme pracovali na nastavení motorky. Také jsme díky tomu ušetřili pneumatiky. Zatímco jiní jezdci použili tři nebo dokonce čtyři měkké pneumatiky, my jsme spotřebovali dvě. I to může být naše výhoda. Na motorce se stále snažíme vyladit grip na obou pneumatikách, dnes se nám to nepodařilo tak, jak jsme očekávali. O to víc práce nás čeká zítra, kdy máme jen jeden trénink a všechno musíme stihnout doladit za půl hodiny čistého času. Nicméně pokud všechno vyjde, rádi bychom se v kvalifikaci pokusili dostat blíž ke hranici minuty a šestapadesáti vteřin.“

Doporučujeme

Články odjinud