Druhý test v Losail ukončil zimní přípravu jezdců a týmů královské MotoGP. Před prvním závodním víkendem sezony je nejrychlejším mužem osmistovek Casey Stoner, druhý je Dani Pedrosa a třetí Ben Spies.
Posledním, osmým dnem předsezonních testů MotoGP 2011, ukončili jezdci a týmy zimní část přípravy na novou sezonu. Můžeme konstatovat, že motocykly Honda fungují stejně dobře v tropických podmínkách Sepangu, jako v o poznání chladnějším Kataru a Casey Stoner všem jasně ukázal, že je skutečně hodně rychlý.
Australan dnes uzavřel poslední den zkoušek časem 1´55,681 sekundy a včera prvního Pedrosu, jinak svého týmového kolegu, porazil o necelých sedm setin sekundy. Minimální rozdíl, jenž svědčí o tom, že také Dani Pedrosa má velmi dobrou formu a dokáže Australanovi konkurovat. To je v dané situaci pro závodění v tomto roce zcela určitě vítané. Pro Hondu je tato dvojice údernou silou v cestě za titulem. Teď jen vše z testů úspěšně zakomponovat do závodních víkendů a proměnit v důležité body v osmnácti závodech sezony.
V pozici nejlepšího jezdce Yamahy vstupuje do úvodního podniku roku Ben Spies. Američan je v továrním týmu Yamahy nováčkem, ale jeho výkony tomu rozhodně nenasvědčují. Spies pracuje velmi systematicky a krok za krokem se zlepšuje. Už nějakou dobu byl velmi blízko svému kolegovi Lorenzovi a v Kataru byl tím lepším. Američan ztrácí na nejrychlejší Hondu šest desetin, takže bude muset přidat. Nicméně to on umí a hlavně v závěru závodu na opotřebovaných pneumatikách.
Čtvrtý čas dne patří jezdci San Carlo Honda Gresini Marcu Simoncellimu. Ital je třetím jezdcem v pořadí, který jede tovární Hondu RC212V a dokáže jejich kvalit velmi dobře využít. Dnes v časech na kolo porazil továrního jezdce HRC Doviziosa, takže se svou prací v testech může být spokojen, i když to bylo jen o šest tisícin sekundy.
Neuvěřitelné, ale dalších šest tisícin za pátým Doviziosem skončil Randy De Puniet. Francouz na netovární Ducati dnes jasně exceloval a porazil oba tovární jezdce výrobce z Boloně. Jezdec Pramac Racingu byl zároveň posledním, který se dostal do jedné sekundy za Casey Stonera, když jedno kolo zvládl za 1´56,445 sekundy. Před prvním závodem sezony, důležitá motivace.
S jednosekundovou ztrátou a sedmým časem, uzavřel sadu osmi testovacích dnů Jorge Lorenzo, úřadující mistr světa a jezdec továrního týmu Yamahy. Španěl se v pondělí zaměřil na zlepšení akcelerace jednotlivých převodových stupňů, také pracoval na elektronice a zkoušel zadní kyvné rameno M1. Nicméně úsměvy po skončení testu nerozdával.
Osmé místo patří Colinu Edwardsovi. Rodák z Texasu zatím pokračuje velmi dobře a jeho cíl všem dokázat, že ještě nepatří do starého železa, má šanci na úspěch. Až devátý je první člen továrního týmu Ducati Nicky Hayden, který si v poslední hodině také vyzkoušel pád. Američan je spolu s Lorenzem, Edwardsem a desátým Aojamou neuvěřitelně vyrovnaný a v jejich případě rozhodovaly o pořadí setiny sekundy.
Jedenácté místo a další jezdec Ducati, tentokrát v barvách Aspar týmu a s Héctorem Barberou v sedle. Dvanáctý čas zaznamenal Álvaro Bautista, který v závěrečných minutách svůj závodní prototyp totálně rozbil, ale Španěl vyvázl bez zranění. Další pád absolvoval Valentino Rossi, který tetování uzavřel na třinácté pozici s časem 1´56,998 sekundy. Pro fanoušky přímo infarktová situace, pro Rossiho problém s ramenem, které mu v závěru znemožnilo zajet lepší čas. Ital nicméně uvedl, že motocykly Honda jsou jak z jiné planety! Spokojenost s testy? Nemůže být žádná.
Loris Capirossi z Pramac Racingu skončil čtrnáctý. Bylo to také s pádem a to se už není čemu divit, protože Ducati dnes byly na zemi asi všechny. Jako patnáctý dokončil test v Kataru Cal Crutchlow z Tech 3. Brit v jeho průběhu havaroval a zranil si malíček pravé ruky. Není to na operaci, ale také to není nic příjemného pár dnů před startem sezony.
Šestnáctým časem ukončil první sérii testů v kubatuře MotoGP Karel Abrahám z Cardion AB Motoracing. Český jezdec postupně zrychloval a na patnáctého Crutchlova ztratil desetinu sekundy. Posledním časem se s přípravou na první sezonu s LCR Hondou rozloučil Toni Elías. Neuvěřitelný výsledek a pravděpodobně pořádný šok pro všechny u LCR Hondy včetně samotného Elíase.
Na úterý 15. března připravujeme podrobný přehled všech sedmnácti jezdců královské kubatury MotoGP – Sedmnáct statečných 2011.
Katar, Losail – Test MotoGP, pondělí 14. března 2011:
P. |
Jezdec |
Tým |
Motocykl |
Čas |
Ztráta |
Kol |
1 |
Casey Stoner |
Repsol Honda Team |
HONDA |
1:55.681 |
- |
46 |
2 |
Dani Pedrosa |
Repsol Honda Team |
HONDA |
1:55.745 |
+0.064 |
39 |
3 |
Ben Spies |
Yamaha Factory Racing |
YAMAHA |
1:56.294 |
+0.613 |
45 |
4 |
Marco Simoncelli |
San Carlo Honda Gresini |
HONDA |
1:56.433 |
+0.752 |
70 |
5 |
Andrea Dovizioso |
Repsol Honda Team |
HONDA |
1:56.439 |
+0.758 |
58 |
6 |
Randy De Puniet |
Pramac Racing Team |
DUCATI |
1:56.445 |
+0.764 |
67 |
7 |
Jorge Lorenzo |
Yamaha Factory Racing |
YAMAHA |
1:56.707 |
+1.026 |
48 |
8 |
Colin Edwards |
Monster Yamaha Tech 3 |
YAMAHA |
1:56.716 |
+1.035 |
57 |
9 |
Nicky Hayden |
Ducati Marlboro Team |
DUCATI |
1:56.726 |
+1.045 |
68 |
10 |
Hiroshi Aoyama |
San Carlo Honda Gresini |
HONDA |
1:56.740 |
+1.059 |
73 |
11 |
Hector Barbera |
Mapfre Aspar Team |
DUCATI |
1:56.798 |
+1.117 |
62 |
12 |
Alvaro Bautista |
Rizla Suzuki MotoGP |
SUZUKI |
1:56.931 |
+1.250 |
63 |
13 |
Valentino Rossi |
Ducati Marlboro Team |
DUCATI |
1:56.988 |
+1.307 |
50 |
14 |
Loris Capirossi |
Pramac Racing Team |
DUCATI |
1:57.345 |
+1.664 |
62 |
15 |
Cal Crutchlow |
Monster Yamaha Tech 3 |
YAMAHA |
1:57.730 |
+2.049 |
28 |
16 |
Karel Abraham |
Cardion AB Motoracing |
DUCATI |
1:57.846 |
+2.165 |
49 |
17 |
Toni Elias |
LCR Honda MotoGP |
HONDA |
1:58.536 |
+2.855 |
57 |