Tisková konference na saském okruhu

Tisková konference na saském okruhu

Držitelé stejného počtu bodů - oba usazeni na špici, domácí borec a dva Italové, to bylo složení neodmyslitelné předzávodní tiskové konference, kterou tak byl oficiálně zahájen osmý podnik Mistrovství světa MotoGP.

Jorge Lorenzo, jezdec týmu Yamaha Factory Racing, který byl v minulém závodě vyřazen ze hry hned v první zatáčce, přišel s vymknutým levým kotníkem a berlemi v týmových barvách. Ačkoliv vyšel v Assenu bodově naprázdno, doufá, že v Sachsenringu bude bojovat tak, aby opět předstihl svého australského rivala. Nejprve samozřejmě odpovídal na otázky týkající se jeho fyzické kondice: „Když jsem v Assenu havaroval, cítil jsem při pádu nějakou bolest. Po několika hodinách se bolest stupňovala. Když jsem pak v Barceloně navštívil svého lékaře, sdělil mi, že jsem si pádem poranil vazy. Ještě teď nemůžu dobře došlápnout. Přesto doufám, že to bude zítra na motocyklu bez problémů, neboť při jízdě přece jen vyvíjíte na kotník menší tlak. Každopádně až zítra zjistíme, jak se na motocyklu cítím."

Jorge se snaží být veskrze pozitivní a pád ve skutečnosti pojal jako speciální motivaci: „Minulý týden byl, dá se říct, negativní v mnoha ohledech. Nedokončili jsme závod, nepřipsali jsme žádné body a máme o jeden motor méně. Domnívám se, že opravit tento poškozený motor bude velmi těžké – myslím si, že je to téměř nemožné. Náhradní motor by mi musely schválit všechny ostatní značky, což by byla jediná cesta z této komplikace. Ale každopádně, pravidla jsou pravidla, a já se jich chci držet. Situace je teď obtížnější než před Assenem, ale já mám rád výzvy. Získal jsem teď ještě větší motivaci pokračovat ve své práci a snažit se dál vyhrávat závody."

Jezdec týmu Repsol Honda Casey Stoner, který z Lorenzova pádu vytěžil zpět velmi důležitých 25 bodů, vyhrál minulý závod s jasnou dominancí. Jeho cíl je jasný. Dál chce pokračovat ve skvělé formě, kterou předvedl v Holandsku. Přestože tam těžce havaroval v tréninku, poznamenal na tiskové konferenci, že již nemá žádné zdravotní problémy: „Assen byl pro nás docela těžkým víkendem. Co se týká zranění, minulý týden jsem se dal do pořádku a doufám, že tento víkend již proběhne bez komplikací. Trať v Sachsenringu není tolik fyzicky náročná jako Assen. Na fyzické síly zde nejsou kladeny tak obrovské nároky, takže myslím, že bych měl být v pořádku."

Casey, který zde jedenkrát vyhrál, a to v roce 2008 na stroji Ducati, se s novináři podělil i o své myšlenky týkající se pneumatik. Ty zde, dle jeho názoru, budou hrát rozhodující roli: „Tato trať má jen velmi málo částí, kde se speciálně na litru dá jet na plný plyn. Většinu času musíte s plynem zacházet citlivě a hodně času jedete po hranách pneumatiky. To samozřejmě působí velké opotřebení. Je tedy předpoklad, že budeme muset použít tvrdší směsi. Když už se dostanete do partie, kde můžete jet naplno – a těch opravdu moc není – nemáte pneumatiku dostatečně zahřátou natolik, aby měla dobrou přilnavost. Sachsenring je v tomto ohledu náročný okruh, ale na druhou stranu v minulosti jsme zde zaznamenali několik hodně dobrých výsledků."

Andrea Dovizioso hájící barvy týmu Monster Yamaha Tech3 zaznamenal na své konto již druhé pódiové umístění se satelitní Yamahou. Motocykl mu s každým dalším závodem dodává stále větší pocit jistoty a tak Ital doufá, že se mu podaří zacelit mezeru mezi ním a jeho továrními protějšky: „Poslední tři závody jsme byli docela rychlí. V Barceloně jsme získali naše první pódium, o stupně vítězů jsem mohl bojovat i v Silverstone, kde jsem ale, bohužel, havaroval. Teď jsme získali třetí místo v Assenu. Jsme rychlí, ale to nestačí. Na Lorenzovi je znát, že umí ještě více využívat potenciálu Yamahy, což znamená, že i my můžeme ještě něco udělat lépe.  Naše motorka je velmi blízko těm továrním a od Yamahy máme opravdu velkou tovární podporu. Proto si myslím, že máme možnost být s nimi při závodě v kontaktu."

Od domácího zástupce v týmu LCR Honda nováčka Stefana Bradla se v Německu očekává hodně. Vášnivé publikum totiž trpí nedostatkem německých jezdců v královské kategorii. Němec je nicméně na tento psychický tlak připraven: „Přijet sem jako jezdec MotoGP je něco velmi speciálního, ale také to znamená, že musím na motocyklu předvést to nejlepší. Ale to je právě to, co chci a po čem toužím. Dojíždět desátý, jak jsem si stanovil před sezónou, už pro mě není dostačující – takže se cítím tento týden pod větším tlakem. Ale věřím, že dokážeme být lepší, a moc se těším na to, že ochutnám zdejší okruh v sedle motocyklu MotoGP."

„Nechci o tom mluvit (pád v Assenu), protože to byla hloupá chyba, ale doufám, že se z ní můžu do budoucna poučit. Není to tu (Sachsenring) můj nejoblíbenější okruh, ale miluji být tady, v Německu."

Tiskovou konferenci zakončil Mattia Pasini, jezdec týmu Speed Master, který je zatím vzdálen od toho být na svém stroji ART tvrdou konkurencí pro výše uvedené jezdce na prototypech. Mattia řekl: „Tato sezóna je pro mě skvělá tím, že můžu být ve třídě MotoGP. V MotoGP máte ty nejlepší jezdce na světě, takže není špatné být v jejich společnosti. Jistě, nemůžete srovnávat CRT a továrny, ale bojuji na 100%. Chtěli bychom skončit jako nejlepší CRT, tak doufáme, že zde k tomuto cíli učiníme další krok. Pro mě je to skvělá trať, protože jsem tu v roce 2006 vyhrál a v třídě do 250 ccm jsem tu získal několik pódií."

Doporučujeme

Články odjinud