Po závodě v Malajsii už je znám i šampion prostřední kubatury. Stal se jím pětadvacetiletý španělský závodník Esteve Rabat.
Do Malajsie Rabat odjížděl s náskokem 41 bodů na týmového kolegu Kallia. Nikdo jiný (kromě Miky Kallia) už před Malajsií neměl ani teoretickou šanci Rabata překonat. Ve včerejším závodě Rabatovi stačilo k zisku mistrovského titulu sedmé místo. Nakonec dorazil do cíle jako třetí a raduje se z titulu.
Esteve Rabat (zvaný Tito) se ve světovém šampionátu poprvé objevil koncem roku 2005 ve Valencii ve třídě 125 ccm. V následující sezóně se svezl v Jerezu a v Katalánsku na divokou kartu. Pro druhou polovinu roku pak získal trvalé angažmá u Hondy. V sezóně 2006 získal i své první body.
V následující sezóně byl Rabat jezdcem týmu Repsol Honda v kategorii 125 ccm. Světlovlasý španělský závodník pak absolvoval sezónu po boku Brita Bradleyho Smitha. V Číně 2007 dojel Rabat třetí, což bylo jeho první pódiové umístění. Dva závody musel vynechat kvůli zlomenině ruky.
Roku 2008 přešel Rabat z Hondy na KTM a jezdil ve stejném týmu jako (tehdy patnáctiletý) Marc Márquez, z něhož je nyní dvojnásobný šampion královské kubatury. Rabat a Márquez se skamarádili a nyní spolu (Rabat a oba bratři Márquezovi) v období mimo závody trénují na okruhu Rufea (nedaleko jejich domovů).
Sezóna 2008 byla však pro Rabata náročná kvůli těžkému zranění v Katalánsku. Jezdec se udeřil do hlavy a upadl do bezvědomí. Několik hodin musel být v umělém spánku. Ze zranění se naštěstí brzy zotavil a vrátil se k závodění.
Ještě v letech 2009 a 2010 zůstával Rabat v kategorii do 125 ccm. Tehdy jezdil na stroji Aprilia. Celkově se Rabatovi podařilo v kategorii do 125 třikrát vystoupit na třetí stupínek podia. V celkovém pořadí byl nejlépe šestý (roku 2010).
V roce 2011 přešel do třídy Moto2, kde ve své první sezóně jednou vystoupil na podium a celkově skončil desátý. V následující sezóně taktéž vybojoval jedno umístění na stupních vítězů a celkově byl sedmý.
Až v loňském roce přišlo první Rabatovo vítězství – stalo se tak při GP Španělska. Poté zvítězil ještě dvakrát (v Indianapolis a v Malajsii). Celkově obsadil třetí místo (za svým tehdejším týmovým kolegou Polem Espargarem a za Scottem Reddingem).
Letos Esteve Rabat zvítězil (zatím) sedmkrát a po Malajsii už je šampionem. V pětadvaceti letech tak získal svůj první mistrovský titul. Příští rok se jej ve stejném týmu (Marc VDS Racing) pokusí obhájit. Jeho kolegou bude mladší z bratrů Márquezových – Alex.
Rabat je sedmým španělským jezdcem, který dokázal vybojovat titul v prostřední kategorii. Dříve to zvládli Sito Pons, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo, Toni Elias, Marc Márquez a Pol Espargaro.
Esteve Rabat
Datum narození: 25. května 1989
Místo narození: Barcelona, Španělsko
První Grand Prix: Valencie 2005, 125 ccm
První pole position: Jerez 2013, Moto2
První stupně vítězů: Čína 2007, 125 ccm
První vítězství: Jerez 2013, Moto2
Počet startů: 143
Vítězství: 10
Stupně vítězů: 25
Pole position: 12
Nejrychlejší kolo: 8
Mistrovské tituly: Moto2 (2014)
Kariéra v mistrovství světa:
2005: 125 ccm – Honda, 0 bodů
2006: 125 ccm - 23. pozice, Honda, 11 bodů
2007: 125 ccm - 10. pozice, Honda, 74 bodů
2008: 125 ccm - 14. pozice, KTM, 49 bodů
2009: 125 ccm - 18. pozice, Aprilia, 37 bodů
2010: 125 ccm - 6. pozice, Aprilia, 147 bodů
2011: Moto2 - 10. pozice, FTR, 79 bodů
2012: Moto2 - 7. pozice, Kalex, 114 bodů
2013: Moto2 - 3. pozice, Kalex, 215 bodů
2014: Moto2 - mistr světa, Kalex, 326 bodů (před závodem ve Valencii)
(Zdroj: motogp.com)