Na brněnském okruhu v pondělí testoval Casey Stoner a Dani Pedrosa litrový motocykl japonského výrobce. Množství dat, která dvojice Repsol Hondy získala, využijí technici Hondy k jeho dalšímu vývoji.
Vítěz české Grand Prix Casey Stoner, byl také nejrychlejším jezdcem pondělního testu. S litrovým prototypem Hondy zajel sedmapadesát okruhů a nastavil čas na kolo na 1´56,168 sekundy. Oba jezdci Repsol Hondy plně využili možnosti testovat na suché dráze Masarykova okruhu a když půl hodiny před koncem začalo pršet, byl jejich testovací program již ukončen.
„Dnes to byl dobré, ale pořád je tu pár věcí, na kterých je třeba zapracovat,“ řekl po testu Casey Stoner. „Zjistili jsme pár pozitivních věcí a potvrdili si určitý směr, kterým budeme dál pokračovat. Zaznamenali jsme také pár drobných problémů s vibracemi, ale to by nemělo být těžké vyřešit přes motorovou brzdu a systém řízení motoru, což je oblast, kterou spolu s podvozkem rozhodně můžeme zlepšit.“
„Také jsme testovali pár nových pneumatik a potýkali se s několika problémy. Trakce nebyla nejlepší a zdálo se, že na nich docházelo k větším vibracím, takže jsme se vrátili k standardním pneumatikám a vypadá to, že vibrace zmizely,“ řekl závěrem Australan, který je přesvědčen, že v dalším testu, bude ještě rychlejší.
Dani Pedrosa v Brně testoval nový model Hondy 2012 poprvé, protože při jeho premiéře v Jerezu (17. až 18.5. 2011) pro zranění chyběl. Španěl zajel celkem sedmatřicet kol s čtvrtým nejlepším časem 1´57,264 sekundy.
„Především jsem velmi rád za to, že jsem testoval 1000ccm motocykl, protože na pondělí hlásili déšť,“ uvedl Dani Pedrosa. „Mé první dojmy z ranních jízd byly podobné těm, které jsem měl, když jsem přišel poprvé do MotoGP. Cítíte ten rozdíl v točivém momentu a výkonu. Možná jsem jezdil víc stylem, jak na osmistovce a potřebuji si to ještě víc osvojit a pokusit se jezdit jinak, ale motorka se zdá fungovala dobře.“
„Uděláme ještě spoustu úprav, takže finální verze se bude lišit od současné, ale to je normální a první dojem je docela dobrý. Po výkonové stránce je podobný s motocyklem 990ccm, s kterým jsem jezdil v roce 2006, ale drobný rozdíl tam je v hmotnosti a jeho chování,“ pokračoval Španěl. „Zkoušel jsem model, který Casey testoval v Jerezu a pak další s určitými úpravami a to už bylo o něco lepší.“
„S novým motocyklem, elektronikou, motorem a podvozkem není nikdy vše dokonalé, ale dle mých předchozích zkušeností s novými motocykly to není pro začátek tak špatné. Musíme být velmi opatrní v rámci podvozku, protože pneumatiky pro příští rok možná doznají změn v konstrukci, což nepochybně ovlivní jeho chování,“ dodal závěrem Pedrosa.