Jednou z hlavních věcí, které testoval tovární tým Hondy v Mugellu, byla nová kyvná vidlice. Jezdcům se její chování líbilo, takže se zřejmě brzy dočká závodního nasazení.
"Testovali jsme novou kyvnou vidlici a zpětná vazba byla pozitivní, našli jsme více trakce a přilnavosti, kterou máme o něco dřív, takže motorku nemusím tolik zvedat, což by nám mohlo pomoci na tratích, jako je Sachsenring, kde trávíte hodně času na hraně," vysvětloval Casey Stoner, jenž v testu v Mugellu zajel rekordní čas.
Andrea Dovizioso potvrdil Australanovy dojmy. "Myslím, že ji použijeme na Sachsenringu, protože s novou kyvnou vidlicí je snadnější zajíždět dobré časy, dokonce i když se zadní část motorky více hýbe," řekl.
Dani Pedrosa testoval v Itálii také, ale jezdil mnohem méně kvůli zlomenině klíční kosti z Le Mans, která se mu ještě nezahojila. Kyvnou vidlici si zatím netroufá hodnotit, chce s ní strávit víc času. Stejný postoj zaujal Španěl k modifikované přední vidlici Ohlins, kterou kvůli zranění také řádně neotestoval. "Casey a Andrea ji používají od Estorilu a zdá se, že je velkým krokem vpřed," uvedl. "Takže jakmile se moje fyzická kondice zlepší, zkusím ji používat, protože zlepšuje také brzdění. Možná ji vyzkouším na Sachsenringu v trénincích spolu s novou kyvnou vidlicí, kterou jsem také dnes zkoušel, ale potřebuji víc kol, abych učinil konečné rozhodnutí."
Jezdci Hondy si v Mugellu vyzkoušeli také nové zadní tlumiče a podle Pedrosy zlepšují boční přilnavost a chování motorky při nájezdu do zatáček. Andrea Dovizioso pracoval ještě na brzdění motorem a Stoner zmínil novou přední pneumatiku. Ta se podle vedoucího jezdce šampionátu moc neliší od současné nabídky Bridgestonu.
"Pracovali jsme na nastavení motorky a myslím, že na Sachsenring přijedeme s dobrým základem, který doladíme podle vlastností německého okruhu, který se velmi liší od Mugella," dodal Dovizioso.
V příštím testu v Brně bude Honda testovat už jen s litrovými stroji určenými pro příští sezónu.