Technické změny pro příští roky v MotoGP

Technické změny pro příští roky v MotoGP

Jaké technické změny budou pro příští sezóny se dozvíme až v Assenu.

Asociace týmů IRTA a komerční držitel práv, společnost Dorna se dohodly, že odloží konečné rozhodnutí o změnách v MotoGP, až na velkou cenu Nizozemska v Assenu.Podle informací je již většina navrhovaných změn dohodnuta a zbývá doladit několik drobností. Mezi body, které určitě příjdou na přetřes, je zavedení jednoho motocyklu na jezdce, jednotná ECU (řídící jednotka), omezení otáček motoru, ale také třeba zákaz používání karbonových brzd.

Pan Carmelo Ezpeleta, šéf společnosti Dorna, měl původně oznámit uzavření dohody již v květnu, poté termín přesunul na červen 2012. V Katalánsku se pak dohodlo, že konečné jednání bude v holandského Assenu. Na jednání byl i tajemník IRTA, pan Mike Trimby, který i přes to, že jednání byla tajná, přeci jen něco naznačil. 
   
„Zdá se, že jdeme správným směrem v jednání o jednotné řídící jednotce, ale nemohu říci, za kolik let se tak stane, neboť vše je ještě tajné,“ říká Trimby a dodává na adresu jednoho motocyklu. „Neexistuje žádný velký šampionát, kde by měl jeden jezdec dva motocykly. Ovšem můj osobní názor je, že bychom si měli ponechat závod flag-to-flag, ovšem technologie by měla být zaměřená pro vývoj rychlé výměny kol a brzd. Výrobci mají námitky proti zákazu používání karbonových brzd, vše z důvodu bezpečnosti, ale stejní výrobci používají ocelové brzdy u superbikových motocyklů, kde jsou motocykly těžší a téměř stejně rychlé.“
 
Trochu výmluvnější na téma nových řádů byl Corrado Cecchinelli, technický delegát Dorna Sports. „Karbonové brzdy určitě zůstanou, pravděpodobně bude přijaté pravidlo o jednom motocyklu, i když trochu upravené. Tedy pouze pro tréninky, závod by pak byl pro dva stroje, abychom zanechali pravidlo flag-to-flag.“

 

Doporučujeme

Články odjinud