Katarský závod byl prvním závodem letošního roku, ale bohužel jej poznamenalo počasí. Na poušti totiž hodně pršelo. Kvalifikace musela být zrušena a jezdci vyjeli do závodu podle kombinovaných výsledků tří tréninků. I závod MotoGP musel být kvůli dešti odkládán. Nakonec se odjel a první výhry s Yamahou se dočkal Maverick Viňales.
Maverick Viňales (Movistar Yamaha MotoGP) – 1. místo
Viňales si po přestupu na Yamahu rychle zvykl na nový stroj a už v předsezónních testech byl velmi rychlý. O svou rychlost nepřišel ani při prvním závodním víkendu v Kataru. Do závodu vyrážel z pole position a dojel si pro svou první výhru s Yamahou. Celkově se jednalo o Španělovo druhé vítězství v MotoGP. Poprvé vyhrál loni ve Velké Británii. Tehdy ovšem ještě jezdil na Suzuki. „Mám skvělý pocit a je to znát i na výsledcích. V průběhu celého závodního víkendu jsme odváděli výbornou práci. Víkend jsme zahájili dobře. Už v prvním volném tréninku jsem byl spokojený,“ prohlásil v neděli Viňales. „Závod byl náročný, protože před začátkem se rozpršelo, což způsobilo trochu zmatek, protože jsme nevěděli, co máme dělat. První kola byla velmi složitá, hodně to klouzalo, ale snažil jsem se zůstat v klidu. Byl jsem si vědom toho, že mám dobré tempo, takže jsem ke konci závodu zkusil více přitlačit na pilu. Vpředu dost jezdců upadlo. Čekal jsem tedy na správný moment a nakonec jsme vybojovali vítězství,“ pokračuje mladý Španěl. „Když jsem projel cílovou čarou, byl to neuvěřitelný pocit. To, že to bylo první vítězství s Yamahou, bylo ještě důležitější než první vítězství v MotoGP, protože to bylo spojeno s velkým tlakem. Vedli jsme totiž ve všech testech, očekávalo se, že můžeme vyhrát a nakonec se tak stalo, takže jsem šťastný, že jsem tak zvládl tlak a navíc tým pracoval opravdu dobře,“ dodává vítěz závodu.
Andrea Dovizioso (Ducati Team) – 2. místo
Dovi v den prvního dne tréninků na GP Kataru oslavil jednatřicáté narozeniny. Do závodu se vydal jako pátý, po Zarcově pádu se ujal vedení a bojoval s Viňalesem. Výhry se však nedočkal, Španěl byl rychlejší. Dovi si tak opožděně ke svým narozeninám daroval „jen“ druhé místo, ale nijak nesmutní. „Jsem velmi spokojen s výsledkem i s prací, kterou jsme během víkendu odvedli,“ prohlásil po závodě Dovi. „Kvůli podmínkám, kterým jsme byli vystaveni, to bylo opravdu těžké. Všichni jsme však pracovali dobře a do závodu jsme nastoupili s konkurenceschopným nastavením. Co se týče výběru zadní pneumatiky na roštu, v tom jsme byli ještě lepší. Změnili jsme strategii a přezuli jsme na měkkou pneumatiku. V závěru závodu jsem se snažil udržet Mavericka za sebou, ale nemyslím si, že by se to dnes dalo udělat nějak lépe,“ hodnotí svůj závod Ital.
Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – 3. místo
Ve volných trénincích se Rossimu příliš nedařilo, za svým novým týmovým kolegou Viňalesem zaostával. Do závodu vyrážel až z desátého místa, ale v závodě už se mu vedlo o poznání lépe a nakonec se dostal na stupně vítězů, když dokončil závod na třetím místě. „Mým tajemstvím je můj tým, tedy Yamaha. Nikdy jsme se nevzdávali a vždycky jsme zůstali plně koncentrovaní. Vždycky jsem cítil podporu a víru od všech členů týmu, což je výborné. Známe svůj potenciál a víme, že máme výbornou motorku a jezdce do závodu,“ řekl Rossi. „Abych byl upřímný, když jsem se dostal do první pětky, řekl jsem si, že je to OK, ale dojet na stupně vítězů je mnohem lepší. Jsem velmi spokojený s tím, že jsme sezónu začali takhle, protože podium je vždycky lepší, a jak jsem říkal, přichází to po těžkém období. Musíme pokračovat tímto způsobem. S výsledkem jsme spokojení a těší nás i náš pocit a také technická stránka, protože nyní jsme pochopili hodně věcí,“ dodává Ital.
Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 4. místo
Úřadující šampion královské kubatury vstoupil do nové sezóny čtvrtým místem. V první polovině závodu sice ještě bojoval o druhé místo, ale postupem času se propadal a z Kataru si veze bramborovou medaili. „Věděli jsme, že na této trati máme trochu potíže, ale jako vždy jsme si udrželi pozitivní přístup, protože jsme si byli vědomi i toho, že pokud je všechno tak, jak má být, jsme schopni bojovat o stupně vítězů nebo dokonce i přímo o vítězství,“ prohlásil Márquez. „Řekl bych, že jsme přes víkend odváděli dobrou práci. Co se týče dneška, bylo vše jasné. V plánu jsme měli použít tvrdou přední směs, ale chaos, který nastal kvůli dešti a odkládání startu, v nás vzbudil hodně pochybností. Nakonec jsme pro závod zvolili přední směs medium, abychom snížili riziko pádu, ale nakonec se to ukázalo jako naše největší chyba. Celou dobu jsem bojoval s předkem, nedokázal jsem prudce brzdit a pneumatika se rychle opotřebovávala. Měli jsme i menší problémy s akcelerací, přesto jsem však měl na motorce dobrý pocit. Kvůli špatnému výběru pneumatik jsem ovšem nemohl nic získat při brzdění. To je můj nejsilnější bod, takže jsem se rozhodl, že musím dokončit tento závod a v Argentině to už bude jiné,“ vypráví úřadující šampion.
Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 5. místo
Pedrosa v závodě bojoval s Aleixem Espargarem o páté místo. Boj trval až do úplného konce závodu. Nakonec nechal Pedrosa staršího z bratrů Espargarových za sebou přibližně o půl vteřiny. „Kvůli dešti a odloženému startu to byl od začátku dost zvláštní závod,“ zhodnotil Španěl. „Během té doby bylo náročné udržet koncentraci. Poté jsme dělali vše, co bylo v našich silách, abychom dobře odjeli závod. Měli jsme však výrazné problémy s přední pneumatikou, která se ukázala jako příliš měkká. Nedalo se moc tlačit na předek a řekl bych, že i ostatní Hondy se potýkaly se stejným problémem. Zařídit to tak, aby pneumatika vydržela až do konce, bylo náročné a hlavně jsme nebyli schopni na to tlačit. Je to ovšem teprve první závod. Hned se musíme začít soustředit na ten další, pokusit se vyřešit tento problém a zajet v Argentině dobrý závod,“ říká Pedrosa.
Foto: Ducati