S Márquezem v čele startuje v Sepangu trojblok závodů

S Márquezem v čele startuje v Sepangu trojblok závodů

Soupeři mladého jezdce týmu Repsol Honda a zájemci o titul musí bez zaváhání na prvním z trojice zámořských podniků Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix v Sepangu začít zdolávat propast třiceti devíti bodového náskoku.

Jorge Lorenzo, jezdec továrního týmu Yamahy, je Márquezovým nejbližším protivníkem a udělá všechno proto, aby se mu podařilo zmenšit bodový rozdíl mezi ním a mladším krajanem. V Aragónu předvedl, že se nemíní vzdát a doufá, že v Misanu to nebylo jeho poslední letošní vítězství. Naproti tomu aragónské vítězství Marca Márqueze nebylo tím hlavním, co po závodě plnilo diskuze motoristické veřejnosti. Kontakt s týmovým kolegou Danim Pedrosou, který způsobil poškození senzoru a následné selhání stroje – výsledkem byl těžký highsider – bude projednán Ředitelstvím závodu tento čtvrtek.

Pedrosa, který teď ztrácí na Márqueze 59 bodů, si je dobře vědom, že jeho šance na titul spočívá jedině v kombinaci jeho vítězství ve zbývajících čtyřech závodech sezóny a současně ve špatných umístěních jeho největších soupeřů. Umožnit by mu to mohl druhý jezdec týmu Yamaha Factory Racing Valentino Rossi, který zoufale touží po dalším vítězství. V trénincích a kvalifikaci při minulé Grand Prix ukázal, že potřebné tempo dokáže nastolit. Teď se bude snažit zpochybnit nedostižitelnost prvních tří jezdců.

Cal Crutchlow a tým Monster Yamaha Tech3 doufají, že nedostatek maximální rychlosti nového motoru bude vyřešen před závodem na rychlém malajském okruhu. Druhý z jezdců satelitního týmu Yamahy nováček Bradley Smith je naopak rád, že se zde nebude muset učit stopu na MotoGP motocyklu, neboť na Sepangu strávil dostatek času při testování, stejně jako ostatní jezdci ze startovního roštu. Satelitní Hondy Álvara Bautisty z týmu GO&FUN Honda Gresini a Stefana Bradla z LCR Honda MotoGP předvedly na MotorLandu velkou bitvu. Je nepochybné, že se na stejné představení chystají i v Sepangu, byť by to nebyla bitva o umístění na podiu.

V Ducati bude opět gradovat snaha přiblížit se co nejvíce japonským výrobcům a současně i pomyslná soutěž mezi Nickym Haydenem a Andreou Doviziosem o lepšího jezdce v italském továrním týmu. Satelitní Pramac Racing bude mít i tentokrát v týmu kromě Andrei Iannoneho i Yonnyho Hernandéze jako náhradníka za Bena Spiese. Kolumbijec doufá, že jeho jízdní styl mu pomůže dosáhnout na Desmosedici dobrých výsledků.

Z CRT roštu je potvrzeno, že v týmu Cardion AB Motoracing nahradí Ital Luca Scassa už po celý zbytek sezóny zraněného Karla Abrahama a náhradou za Hernandéze v týmu PBM bude i tentokrát Australan Damian Cudlin. Oba dosáhli v Aragónu velkého progresu a budou startovat s vírou, že se co nejvíce přiblíží vedoucímu jezdci CRT Aleixi Espargaró z týmu Power Electronics Aspar ART.

Sepang International Circuit v Malajsii je okruh postavený speciálně pro rychlou jízdu a vzrušující závodění a je jedním z nejlepších na světě. Závodiště se nachází asi 50 km jižně od města Kuala Lumpur. Komplex rozprostírající se na 2 300 akrech a nabízející hotel, nákupní centrum, golfové hřiště a další sportoviště, byl vybudován za 14 měsíců a první Grand Prix nabídl fanouškům v dubnu 1999.

Trať má 5 levých a 10 pravých zatáček, přičemž jen čtyři z nich jsou vyloženě pomalé, ostatní se projíždí ve vysokých rychlostech. Pětadvacetimetrová šířka vysokorychlostní tratě i dvě dlouhé rovinky, z nichž ta delší měří 920 metrů, nabízí spoustu prostoru k předjíždění i k jízdě na plný plyn. Okruh je se svými 5 548 metry jedním z nejdelších v celém seriálu a díky vysokým teplotám a vlhkosti je pro jezdce také jedním z nejnáročnějších.

Ve zdejších zápisech rekordů je v kolonce nejrychlejší kolo a současně nejlepší pole zaznamenán čas 2'00.334 Jorgeho Lorenza z roku 2012, rekord okruhu 2'02.108 drží z roku 2007 Casey Stoner s Ducati. Historicky nejrychleji tu dosud jel v roce 2004 Ital Max Biaggi, kdy s Hondou dosáhl maximální rychlosti 317,7 km/h.

Počínaje Sepangem je letos ještě v nabídce maximálně 100 bodů. Jak si o ně budou chtít jezdci poprat, můžeme sledovat od prvního tréninku třídy MotoGP, který startuje v pátek 11. října v časných ranních hodinách, konkrétně v 3:55 hod. našeho času.
(zdroj: motogp.com)

Doporučujeme

Články odjinud